Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2009

Η εισήγηση του Νομάρχη Κέρκυρας Στέφανου Πουλημένου στο Νομαρχιακό Συμβούλιο για τη χρήση του παλιού νοσοκομείου

Ευρεία συζήτηση για το θέμα της μελλοντικής χρήσης του παλιού νοσοκομείου πραγματοποιήθηκε στην προχθεσινή συνεδρίαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου.
Ο Νομάρχης Στέφανος Πουλημένος στην ομιλία του στο τέλος της τρίωρης για το θέμα συνεδρίασης, συνόψισε τα συμπεράσματα της συζήτησης τα οποία έχουν ως ακολούθως:


Να δοθεί στο Δήμο


«Η συζήτηση που έγινε απόψε για την αξιοποίηση του ακινήτου του παλαιού νοσοκομείου νομίζω ήταν πολύ πλούσια και γόνιμη για αυτό το τόσο σημαντικό θέμα.
Ο πρόεδρος του Σώματος συμπύκνωσε τη βούληση τουλάχιστον της πλευράς της πλειοψηφίας να μην έρθουμε σε σύγκρουση με το δήμο Κερκυραίων. Να έρθουν οι...
προτάσεις μας να συνεπικουρήσουν τις προτάσεις και τον προβληματισμό του Δήμου Κερκυραίων. Να τις εμπλουτίσουν. Να βάλουμε και μερικούς νέους προβληματισμούς. Να στηρίξουμε τη βασική απαίτηση για μεταβίβαση της κυριότητας του οικοπέδου στο Δήμο Κερκυραίων.
Βεβαίως υπάρχει και η μειοψηφούσα άποψη που λέει «όχι στο δήμο». Η άποψη, η πρόταση την οποία καταθέσαμε νομίζω οι περισσότεροι εδώ, είναι υπέρ της παραχώρησης του οικοπέδου στο Δήμο Κερκυραίων, δεδομένου ότι η βασική επιλογή της κατασκευής υπόγειου χώρου στάθμευσης αναγκαστικά θα περάσει μέσα από ιδιοκτησία του Δήμου Κερκυραίων. Διαφορετικά, δεν μπορεί να υπηρετηθεί αυτός ο στόχος.
Ο άλλος λόγος είναι, ότι ξέρουμε πως το ακίνητο το οποίο δωρήθηκε το 1939 από την Ισραηλιτική Κοινότητα στο ελληνικό δημόσιο, έχει προσδιοριστεί στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο, ως χώρος παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόνοιας. Θα χρειαστεί ενδεχομένως να τροποποιηθεί, ως προς αυτό, η χρήση του συγκεκριμένου ακινήτου διότι η κατασκευή μεγάλου υπόγειου χώρου στάθμευσης συνιστά τροποποίηση.
Και η πρόταση για πιθανή κατασκευή Σχολικού Κέντρου απαιτεί τροποποίηση. Συνεπώς πρέπει να τα δει ο Δήμος Κερκυραίων ο οποίος θα εκκινήσει τη διαδικασία για την ενδεχόμενη τροποποίηση του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου, και να ξέρει ότι για τις δύο αυτές χρήσεις που προτείνονται χρειάζονται τροποποίηση του ΓΠΣ.


Κέντρο Υγείας Αστικού Τύπου


Θεωρώ πολύ σημαντική την παρατήρηση που έκανε ο κ. Σκιαδόπουλος για την δημιουργία του αστικού τύπου Κέντρου Υγείας, σε συνδυασμό με τις υπηρεσίες υγείας του ΙΚΑ, οι οποίες εντάσσονται στο Υπουργείο Υγείας από το Υπουργείο Εργασίας.
Είναι μια παρατήρηση η οποία χρειάζεται να ενσωματωθεί στην πρόταση διότι είναι άλλο πράγμα να έχουμε τις υπηρεσίες του ΙΚΑ και το αστικό κέντρο υγείας χωριστά και άλλο να πάμε σε ενιαίο Αστικού Τύπου Κέντρο Υγείας το οποίο θα απευθύνεται και στους ντόπιους δηλαδή τους κατοίκους της πόλης για το ένα σκέλος και στο σύνολο των κατοίκων του νομού για το άλλο.
Συνεπώς η πρότασή μας πρέπει να δει και αυτήν την πτυχή την οποία φώτισε ο κ. Σκιαδόπουλος.


Παρατηρήσεις για τα προνοιακά


Για τις άλλες προτάσεις που αφορούν τα Προνοιακά Ιδρύματα και το Κέντρο Στήριξης των ΑμεΑ, μπορούν να περιληφθούν στην πρόταση αλλά οι παρατηρήσεις οι οποίες έγιναν πρέπει να σημειωθούν.
Για μεν το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ η πρόοδος της υπόθεσης που έχει φτάσει μέχρι την ιδρυτική πράξη του φορέα που θα διαχειρίζεται το Κέντρο Στήριξης των ΑμεΑ, είναι στο «παρά ένα». Δηλαδή, η πρόταση για το Πρεβεντόριο στο Πέραμα, είναι έτοιμη να κατατεθεί στο ΕΣΠΑ για χρηματοδότηση.
Η δε άλλη περίπτωση ιδρύματος που θα υποδέχεται ηλικιωμένους και χρονίως πάσχοντες πρέπει να τη δούμε σε συνάρτηση με το υπάρχον ίδρυμα (Γηροκομείο) δημοτικού και μάλλον διαδημοτικού ενδιαφέροντος το οποίο υπολειτουργεί.
Δεν μπορούμε να πούμε δηλαδή κάνουμε μια πρόταση σαν να μην υπάρχει τίποτε. Υπάρχει ένας προνοιακός φορέας, ένα προνοιακό ίδρυμα το οποίο ανήκει στην Αυτοδιοίκηση. Έχει περιουσία μεγάλη, αστική περιουσία, οικόπεδο 60 στρεμμάτων διαθέσιμο σε επαφή με το Νοσοκομείο και συνεπώς δεν μπορεί να αγνοηθεί από αυτούς τους οποίους θα λάβουν την απόφαση, αυτή η πραγματικότητα.
Συνεπώς νομίζω ότι έχουμε βρει μια κοινή συνισταμένη…


Το υπάρχον κτίριο


Υπάρχουν βεβαίως και μειοψηφούσες απόψεις περί της διατήρησης της ιδιοκτησίας του ακινήτου στο Υπουργείο Υγείας και μένει ακόμη να εξεταστεί η δυνατότητα διατήρησης ή η πιθανότητα κατεδάφισης του παλιού Νοσοκομείου.
Σε αυτό θέλω να κάνω μια παρατήρηση. Όταν έχεις αυτό το κτίριο των 9.000 τ.μ. δεν έχουμε μπροστά μας μόνο το ερώτημα εάν μέχρι σήμερα ασφαλώς λειτουργούμε εκεί και παρέχουμε υπηρεσίες υγείας και κινείται εκεί τόσος κόσμος.
Έχουμε και ένα άλλο ζήτημα: Το αν μιας μεγάλης κλίμακας επένδυση που θα αφορά τα επόμενα 50 χρόνια, μπορεί αυτή να γίνει μέσα σε αυτόν τον φέροντα οργανισμό ο οποίος κτίστηκε το 1960 (το 1959 άρχισε η κατασκευή του) με τα δεδομένα εκείνης της εποχής, με τον αντισεισμικό κανονισμό εκείνης της εποχής. Για τα επόμενα 50 χρόνια, όχι για σήμερα.
Για το σήμερα δεν συντρέχει κανένας λόγος ασφάλειας. Σε αυτό μπορούμε να συμφωνήσουμε όλοι, αλλά όταν κάνεις μια επένδυση και δαπανάς εκατομμύρια ευρώ πρέπει να βλέπεις στα επόμενα 50 χρόνια αν μπορεί αυτό το οίκημα να αξιοποιηθεί για το σκοπό τον οποίο τελικά θα επιλεγεί να υπηρετήσει.


Καμία αντιπαράθεση


Συνεπώς, έχουμε νομίζω φωτίσει, νηφάλια, προσεκτικά και με καλή πρόθεση τις πιο ενδιαφέρουσες πτυχές αυτής της υπόθεσης.
Καταθέτουμε αυτές που συμφωνούμε. Καταθέτουμε και τις άλλες που διαφοροποιούμαστε με τις επιμέρους παρατηρήσεις. Καταγράφεται και η μειοψηφούσα άποψη και όλα αυτά διαβιβάζονται στο Δήμο Κερκυραίων.
Κλείνοντας, παρακαλώ το σώμα, να δεχτεί αυτά που συνοψίζουν τις προτάσεις και τις παρατηρήσεις όλων, έτσι ώστε το Νομαρχιακό Συμβούλιο, ούτε να δίνει την εικόνα εσωτερικής αντιπαράθεσης και έριδας γύρω από τα θέματα αυτά, ούτε να δίνουμε την αίσθηση ότι αντιδικούμε με το Δήμο Κερκυραίων. Δεν είναι σκόπιμο. Δεν είναι φρόνιμο για μια τέτοια υπόθεση…
Παρουσιάζουμε την κοινή συνισταμένη όλων των προτάσεων και τις επιμέρους παρατηρήσεις με τρόπο εποικοδομητικό για τη σημαντική υπόθεση που από κοινού πρέπει να υπηρετήσουμε.»