Παρασκευή 30 Οκτωβρίου 2009

ΕΛΜΕ ΡΕΘΥΜΝΟΥ:Τα κενά παραμένουν....

Τίποτα λιγότερο από τις ανάγκες μας!
Τέλος Οκτώβρη κι ενώ κλείνουν ήδη δύο μήνες από την έναρξη των μαθημάτων, τα κενά στο νομό Ρεθύμνου έχουν ως εξής:
- 3 ΠΕ01 θεολόγοι
- 3 ΠΕ02 μαθηματικοί
- 6 ΠΕ04 φυσικοί, χημικοί, βιολόγοι
- 10 καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων
Συνολικά χάνονται 462 ώρες μαθήματος εβδομαδιαίως…
Το αποτέλεσμα είναι, να υπάρχουν τμήματα που δεν διδάσκονται όλα τα μαθήματα του σχολικού προγράμματος. Ειδικότερα:
-Δεν έχουν ξεκινήσει καθόλου τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα της Βιολογίας και της Χημείας θετικής κατεύθυνσης στο ΓΕΛ Περάματος.
- Στα ΕΠΑΛ του νομού
 ορισμένες ειδικότητες υπολειτουργούν. Στο εσπερινό και το ΕΠΑΛ Γαράζου διδάσκονται κατά βάση τα μαθήματα γενικής παιδείας, ούτε καν όλα!
Η κατάσταση που περιγράφουμε είναι βελτιωμένη (!) και προέκυψε την τελευταία εβδομάδα. Προηγουμένως, ήταν ακόμα χειρότερη…


Προφανείς (;) συνέπειες
- Αδυναμία κάλυψης της διδακτέας ύλης με ουσιαστικό τρόπο, ιδιαίτερα για τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Αποδυνάμωση των επαρχιακών σχολείων, από τη στιγμή που δεν «προσφέρονται» τα μαθήματα της επιθυμητής κατεύθυνσης.


- Το λειτουργικό πρόβλημα που δημιουργείται στο σχολείο όταν κατά τη διάρκεια της διδακτικής ώρας υπάρχουν παιδιά στην αυλή επειδή έχουν κενό. Αδυναμία κατάρτισης σταθερού εβδομαδιαίου προγράμματος, απαραίτητο στοιχείο για την καλή λειτουργία των σχολείων και για τη δημιουργία θετικού κλίματος για τη μαθησιακή διαδικασία.


-Η ήδη απαξιωμένη τεχνική εκπαίδευση υποβαθμίζεται ακόμη παραπάνω και οδηγεί τους μαθητές στην απογοήτευση και τελικά την εγκατάλειψη του σχολείου, σε ένα νομό με μεγάλο πρόβλημα μαθητικής διαρροής.


Στα παραπάνω πρέπει να προσθέσουμε:
- Αδιαφορία για τη στήριξη της ειδικής αγωγής. Στα παραπάνω δεν συμπεριλαμβάνονται τα κενά του ΕΕΕΕΚ, το οποίο κάθε χρόνο αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα.


Τμήματα ένταξης λειτουργούν μόνο στο 3ο και 4ο γυμνάσιο, ενώ έχουν δηλώσει την ανάγκη για δημιουργία τα Γυμνάσια Ατσιποπούλου, Περάματος, Γαράζου και Κράνας καθώς και το ΕΠΑΛ Ρεθύμνου. Τα τμήματα αυτά δεν έχουν συγκροτηθεί ακόμη λόγω έλλειψης ειδικευμένων καθηγητών. Τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες συγκεντρώνονται στα δύο γυμνάσια που λειτουργούν τμήματα ένταξης, με αποτέλεσμα τα τμήματα αυτά -ειδικά στο 3ο Γυμνάσιο- να είναι πολύ μεγάλα και να ακυρώνεται έτσι η ουσία της δουλειάς τους. Το Γαράζο και η Κράνα βρίσκονται στην περιοχή του νομού μας που πέρυσι συγκέντρωσε με αρνητικό τρόπο τα φώτα της δημοσιότητας. Τότε, όλοι έσπευσαν να επισημάνουν το ρόλο της παιδείας... Πρόκειται για περιοχές με μεγάλη μαθητική διαρροή. Ειδικά εκεί, τα τμήματα ένταξης έπρεπε να είχαν οργανωθεί από την 1η Σεπτέμβρη.


- Εφέτος η ΠΔΣ άργησε, και ακόμα δεν έχει ξεκινήσει κανονικά παντού, λόγω των γνωστών ζητημάτων σχετικά με τον τρόπο πρόσληψης. Ωστόσο, αν και δεν υπάρχει αντίστοιχο θέμα με την Ενισχυτική Διδασκαλία, ενημερωνόμαστε ότι δεν έχει ξεκινήσει λόγω έλλειψης κονδυλίων για πρόσληψη καθηγητών. Επισημαίνουμε ότι εκπαίδευση δεν σημαίνει μόνο Λύκειο και πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα. Η Ενισχυτική διδασκαλία είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για την ομαλή πορεία των μαθητών στις επόμενες τάξεις. Σημειωτέον, αυτοί που την έχουν περισσότερο ανάγκη είναι οι ασθενέστεροι οικονομικά μαθητές. Υποτίθεται ότι η εκπαίδευση στοχεύει και στην άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων…


Αν συνυπολογίσουμε όλα τα παραπάνω, τα κενά των πραγματικών αναγκών μας είναι πολύ μεγαλύτερα από τα τυπικά που αναφέρονται στην αρχή. Δεν θα είμαστε ικανοποιημένοι με τίποτα λιγότερο.
Η εκπαίδευση δεν είναι τρύπα που διορθώνεται με μπαλώματα!
Άμεσα απαιτούμε:
- Πρόσληψη καθηγητών για να γίνονται πλήρως όλα τα μαθήματα σε όλα τα σχολεία μας.
- Να ξεκινήσει η ΠΔΣ και η Ενισχυτική διδασκαλία. Όχι άλλη πελατεία στα φροντιστήρια.
- Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες και με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν εξίσου δικαίωμα στη μόρφωση. Κάλυψη τώρα όλων των θέσεων ειδικής αγωγής, κάθε χρόνο τμήματα ένταξης στην ώρα τους. Στήριξη των ΚΔΑΥ με το απαραίτητο προσωπικό.
- Οι μαθητές της τεχνικής εκπαίδευσης, οι καθηγητές και οι γονείς τους δεν αντέχουν άλλο εμπαιγμό. Κάλυψη των κενών της τεχνικής εκπαίδευσης τώρα. Αύριο θα είναι πολύ αργά…