Παρασκευή 23 Μαρτίου 2012

ΟΧΙ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Η Γ.Σ. εκτιμά ότι η επίθεση της συγκυβέρνησης ΠΑΣΟΚ - ΝΔ και της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο σύνολο των λαϊκών δικαιωμάτων εντείνεται και μετά την ψήφιση του νέου μνημονίου. Με τις πολιτικές τους οδηγούν το λαό στη χρεοκοπία και την εξαθλίωση για να διασφαλίσουν τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων. Η φορολογική επιδρομή με τα νέα εκκαθαριστικά από τον φετινό Ιούνιο, τα νέα...
 μέτρα που απεργάζονται για μετά τις εκλογές ύψους 11 δις ευρώ έρχονται να συμπληρώσουν οι 150.000 απολύσεις μέχρι το τέλος του 2014!


Μοχλός για τις 15.000 απολύσεις εντός του τρέχοντος έτους, που θα αγγίξουν και το χώρο της εκπαίδευσης αποτελεί η επονομαζόμενη αξιολόγηση. Πιο συγκεκριμένα η αξιολόγηση θα αποτελέσει το βασικό εργαλείο για:
 για την λειτουργία των σχολείων με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, δηλαδή για το λεγόμενο «σχολείο της αγοράς», που προωθούν επιβάλλουν οι ΟΟΣΑ-Ε.Ε και ζητούν οι επιχειρήσεις. Δηλαδή, ως «καλό» σχολείο θα αξιολογηθεί αυτό στο οποίο οι γονείς θα πληρώνουν για τις λειτουργίες του, αυτό που θα ψάχνει χορηγούς και θα διαχωρίζει τα παιδιά ανάλογα με την ταξική τους καταγωγή (άλλα θα μαθαίνουν τα παιδιά του λαού και άλλα της πλουτοκρατίας).
 για την υπηρεσιακή και μισθολογική καθήλωση (ν. 4024/2011-νέο μισθολόγιο).
 για να πιαστεί ο στόχος των απολύσεων.
Η σημερινή αναθέρμανση, επομένως, της συζήτησης για την αξιολόγηση στην εκπαίδευση, δεν περιορίζεται απλά στους εκπαιδευτικούς, αλλά είναι μέρος της προσπάθειας αντιδραστικής μεταρρύθμισης του κράτους συνολικά και της δημιουργίας ενός δημόσιου τομέα που θα λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, μάνατζερ και ελαστικές εργασιακές σχέσεις, ένα δημόσιο στο οποίο θα κυριαρχούν οι ιδιώτες και οι ΜΚΟ.
Η Γ.Σ. εκτιμά ότι δεν χωρά καμία αυταπάτη για το ρόλο που θα έρθει να παίξει η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων. Είναι ψέμα ότι θέλουν ο εκπαιδευτικός να γίνει καλύτερος. Θέλουν απολύσεις, «σχολεία Α.Ε.» και εκπαιδευτικούς υποταγμένους και σκυφτούς!


Η Γ.Σ. εκτιμά ότι πλέον δεν απομένει άλλος δρόμος για τους εκπαιδευτικούς και τους εργαζόμενους από αυτόν της μαζικής ανυπακοής και απειθαρχίας στις πολιτικές που θερίζουν τα δικαιώματά μας στη ζωή και της εργασία με αξιοπρέπεια! Δε μένει άλλος δρόμος από αυτόν, όπου οι εργαζόμενοι μετατρέπουμε τον κάθε τόπο δουλειά και τον κάθε κλάδο, την κάθε γειτονιά και το κάθε χωριό σε κάστρο αντίστασης απέναντι στα αντεργατικά-αντιλαϊκά μέτρα, ώστε να ακυρώνονται στη ζωή και την πράξη οι επιλογές του κεφαλαίου και των πολιτικών τους υπηρετών!
Δε θα πρέπει να έχουμε αυταπάτες. Η αξιολόγηση στην εκπαίδευση ως έννοια και πρακτική δεν είναι ούτε ουδέτερη, ούτε σχετίζεται με κάποια «αντικειμενική» εκτίμηση του «καλού» εκπαιδευτικού. Η αξιολόγηση πάντα προσδιορίζεται από συγκεκριμένους πολιτικούς και ιδεολογικούς όρους που συνδέονται με ερωτήματα για το «τι», το «πώς», «από ποιους» και «γιατί» αξιολογείται. Στη σημερινή συγκυρία, η αξιολόγηση εξυπηρετεί το στόχο του κράτους να ελέγξει καλύτερα το αποτέλεσμα της εκπαίδευσης με βάση τις ανάγκες της αγοράς, να υποτάξει τον εκπαιδευτικό στις πολιτικές του επιλογές και να οδηγήσει εκατοντάδες συναδέλφους/ ισσες στη μισθολογική και επαγγελματική καθήλωση και τελικά στην ενδεχόμενη απόλυση. Ήδη οι ρυθμίσεις του νέου μισθολογίου – βαθμολογίου αποδεικνύουν στην πράξη ότι η αξιολόγηση επιδιώκει να περιορίσει το μισθό και την επαγγελματική εξέλιξη των εκπαιδευτικών και των υπόλοιπων εργαζομένων στο δημόσιο, ορίζοντας πως ένας προκαθορισμένος αριθμός εκπαιδευτικών θα πρέπει να αξιολογηθεί εκ των προτέρων αρνητικά, προκειμένου να διατηρηθεί η πολιτική της λιτότητας και των μισθολογικών περικοπών. Στη βάση ποιας «αντικειμενικής εκτίμησης» θεωρείται δεδομένο, από τα πριν, πώς μόνο ένα 70% των συναδέλφων είναι ικανό να πάει από το βαθμό Γ στο βαθμό Β και μόνο ένα 30% από το βαθμό Β στο βαθμό Α;
Η θέση μας είναι ξεκάθαρη: Δεν έχουμε διαφωνίες που αφορούν τον τρόπο και τις τεχνικές εφαρμογής της αξιολόγησης. Λέμε συνολικά ένα ξεκάθαρο «όχι στην αξιολόγηση ως μέσο απόλυσης , καθήλωσης στην φτώχεια ». Να τη μπλοκάρουμε στην πράξη, γιατί αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για την επιβολή της άθλιας αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, τη χειραγώγηση του μάχιμου εκπαιδευτικού και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Δεν είναι στενά ζήτημα του κλάδου, αφορά όλο τον κόσμο της εργασίας, αλλά και τα μορφωτικά δικαιώματα της νέας γενιάς.
Η Γ.Σ. Αποφασίζει:
• να ακυρώσει στην πράξη εμποδίζοντας την πραγματοποίηση των «επιμορφώσεων» για τους σχολικούς συμβούλους και τους διευθυντές. Προκηρύσσει για αυτό ανοιχτή στάση εργασίας για τη μέρα και την ώρα διεξαγωγής αυτών των σεμιναρίων. Καλεί τη ΔΟΕ να αποφασίσει αντίστοιχα ανοιχτή 24ωρη απεργία για τον ίδιο λόγο, όπως αποφάσισε και η ΟΛΜΕ!
• την άρνηση του Σωματείου να συνδράμει με οποιονδήποτε τρόπο στην προώθηση της «αξιολόγησης». Κανείς συνάδελφος να μην την αποδεχτεί!
• να προειδοποιήσει ότι δεν θα έχουν θέση στο Σωματείο όσοι διευθυντές πρωτοστατήσουν ή συνεργήσουν στη διαδικασία της αξιολόγησης (εκπαιδευτικών & σχολικών μονάδων) και των απολύσεων συναδέλφων!
• Καμιά «αξιολόγηση» - κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών. Καμιά απόλυση! Καμιά οργανική θέση χαμένη, όλοι οι εκπαιδευτικοί με οργανική θέση!
• Όχι στο νέο σχολείο της αγοράς. Ενιαία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους!