Τρίτη 29 Νοεμβρίου 2011

Ερώτηση Χαραλάμπους για τα ορφανά λιμάνια

Επίκαιρη ερώτηση με αριθμό 214/22-11-2011 του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Χαράλαμπος Χαραλάμπους προς τους Υπουργούς Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, σχετικά με τα «ορφανά λιμάνια» της Κέρκυρας και των Διαποντίων Νήσων.
Στην ερώτηση του κ. Χαραλάμπους θα απαντήσει ο Υφυπουργός κ. Γεωργιάδης.
Το λόγο πρώτα έχει ο κ. Χαραλάμπους για να αναπτύξει την ερώτησή του.
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ:
Κύριε Υφυπουργέ, ο όρος «ορφανά λιμάνια» ουσιαστικά εισήχθη από τον κ. Διαμαντίδη, τον τελευταίο Υπουργό του αλήστου μνήμης Υπουργείου Θαλασσίων Υποθέσεων Νήσων και Αλιείας, σε γραπτή του απάντηση προς το Δήμο της Κέρκυρας, όταν ο Δήμος της Κέρκυρας αποφάσισε για...
να καλύψει αυτά τα λιμάνια να δημιουργήσει με τη διαφωνία, αν θέλετε, τη δική μας, δημοτικό λιμενικό ταμείο.
Θα ήθελα να πω από τώρα ότι εμείς θεωρούμε ότι τα λιμάνια πρέπει να είναι στην αποκλειστική δικαιοδοσία του κράτους, αν θέλετε και για λόγους εθνικής ασφάλειας. Όμως, δεν μπορεί συνέχεια το κράτος να βγάζει την ουρά του απ’ έξω και να υπεκφεύγει όταν χρειάζεται να δώσει χρήματα για τη συντήρηση των λιμανιών.
Όταν, λοιπόν, ο δήμος ζήτησε να κάνει δημοτικό λιμενικό ταμείο και να περιλάβει όλα αυτά τα λιμάνια, η απάντηση ήταν ότι τα λιμάνια αυτά είναι «ορφανά» και ότι δεν μπορεί να γίνει νέο λιμενικό ταμείο, αφού υπάρχει ο ΟΛΚΕ, ο Οργανισμός Λιμένα Κέρκυρας, μια ανώνυμη εταιρεία δηλαδή, ο οποίος όμως, στη δικαιοδοσία του φρόντισαν όλοι πονηρά να βάλουν μόνο τα προσοδοφόρα λιμάνια, τα οποία ουσιαστικά ήταν το Λιμάνι της πόλης της Κέρκυρας και τα Λιμάνια των Παξών.
Με τον όρο λοιπόν «ορφανά λιμάνια» ουσιαστικά μας λένε ότι είναι λιμάνια που διοικούνται με τον αυτόματο πιλότο, που δεν υπάρχει φορέας διαχείρισής τους και όπου ουσιαστικά κανένας δεν είναι αρμόδιος γι αυτά τα λιμάνια. Μ’ αυτόν τον τρόπο βέβαια έβγαζε, όπως είπα πριν, το κράτος, η κυβέρνηση την ουρά της απ’ έξω, αλλά έδινε και άλλοθι στην τοπική αυτοδιοίκηση, στην περιφέρεια Ιονίων Νησιών, αλλά και στο δήμο της Κέρκυρας να μην κάνουν τίποτα, οχυρωμένοι πίσω από την άρνηση του Υπουργείου να τους δώσει αρμοδιότητες.
Έτσι ένας τεράστιος αριθμός απ’ αυτά τα λιμάνια έχουν πάψει πια να έχουν τα χαρακτηριστικά τα οποία ορίζονται για ένα λιμάνι. Οι προσχώσεις είτε από άμμο είτε από τεράστιες ποσότητες φυκιών έχουν δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και βέβαια όλοι γι’ αυτήν την ιστορία σφυρίζουν αδιάφορα.
Εμείς και ρωτούμε και ζητούμε από το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ναυτιλίας ουσιαστικά να μην αποφεύγει, όπως είπα, να βάλει τον δάκτυλο επί των τύπων των ήλων, να δει την τραγική κατάσταση στην οποία έχουν φτάσει αυτά τα λιμάνια. Πολλά είναι μικρά, όπως είναι τα Διαπόντια Νησιά που ουσιαστικά δεν έχουν άλλο τρόπο επικοινωνίας και συγκοινωνίας με το νησί της Κέρκυρας. Πρέπει να βρεθούν τρόποι και επαρκής χρηματοδότηση, ούτως ώστε τα λιμάνια αυτά να γίνουν πραγματικά λιμάνια και να εξυπηρετούν τους κατοίκους της περιοχής τους.
Ευχαριστώ.
ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ (Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας):
Κύριε συνάδελφε, καταρχάς να σας ευχαριστήσω. Είναι η πρώτη επίκαιρη ερώτηση που απαντώ απ’ αυτήν την πλευρά. Θα θυμάμαι για τη συνέχεια του βίου μου ότι η πρώτη μου ερώτηση ήταν από την πλευρά του ΚΚΕ. Είστε ένας από τους πολύ αξιοπρεπείς συναδέλφους, έτσι ώστε να κάνουμε μία συζήτηση που πιστεύω ότι έχει σημασία.
Καταρχάς, όσον αφορά τον όρο «ορφανά λιμάνια» που χρησιμοποίησε ο κ. Διαμαντίδης, οφείλω να σας πω ότι εγώ δεν είμαι εδώ για να κρίνω τις εκφράσεις των Υπουργών. Όμως «ορφανά λιμάνια» με την έννοια που έχουμε συνηθίσει να καταλαβαίνουμε τη λέξη «ορφανά», δεν υπάρχουν, δεν υφίστανται.
Το ελληνικό κράτος είναι παντού παρόν στο μέτρο που μπορεί. Να είστε τελείως βέβαιος ότι το θέμα των λιμένων των Διαποντίων Νήσων είναι για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου, τουλάχιστον για το διάστημα που θα είμαι εγώ εκεί, ζήτημα πρώτης προτεραιότητας. Σας δίνω ένα μόνο παράδειγμα. Σε μία χρονιά όπου όλα τα χρήματα για την ακτοπλοϊκή σύνδεση των νήσων υφίστανται μία πολύ μεγάλη μείωση λόγω της δημοσιονομικής κρίσεως, η τελευταία απόφαση που βγήκε πριν από λίγες μέρες από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ήταν να υπάρχει αύξηση των επιχορηγήσεων για τα Διαπόντια Νησιά, ενώ σχεδόν παντού υπάρχει μείωση. Μάλιστα έχουμε προβλέψει να γίνονται πέντε δρομολόγια εβδομαδιαίως για τα νησιά τα οποία αναφέρατε, ακριβώς διότι πιστεύουμε ότι δεν πρέπει να δοθεί πουθενά η εντύπωση και σε κανέναν ότι το ελληνικό κράτος θεωρεί ότι κάτι υπάρχει έτσι, από μόνο του. Δεν υπάρχει αυτό.
Επίσης, θα σας πω τι μου έκανε εντύπωση στην ερώτησή σας. Το αναφέρατε και τώρα προφορικά. Λέτε ότι πίσω από αυτόν τον όρο των «ορφανών λιμένων» κρύβεται η αδράνεια του δήμου Κερκύρας και της περιφέρειας των Ιονίων Νήσων.
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ: Οχυρώνεται, είπα.
ΣΠΥΡΙΔΩΝ-ΑΔΩΝΙΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ (Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας): Ναι, «κρύβεται», «οχυρώνεται» το ίδιο είναι.
Εγώ είμαι Υφυπουργός μόλις δύο εβδομάδες και θέλω να σας διαβεβαιώσω ότι σε αυτές τις δύο εβδομάδες για το θέμα το οποίο θίξατε είχα και τηλεφωνική επικοινωνία -με δική του πρωτοβουλία- με τον περιφερειάρχη των Ιονίων Νήσων, αλλά πρέπει να σας πω ότι ήρθε στο γραφείο μου ο Δήμαρχος Κερκύρας –πρόλαβε μέσα σε αυτές τις δύο εβδομάδες- με το μισό Δημοτικό Συμβούλιο.
Πρέπει λοιπόν να σας πω ότι δεν υπάρχει καμμία αδράνεια από μέρους τους. Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να βρούμε λύση στα συγκεκριμένα προβλήματα στο μέτρο του εφικτού.
Όσα αναφέρετε για τα έργα, για τα προβλήματα που υπάρχουν είναι αληθή. Θα σας πω ενδεχομένως στη δευτερολογία μου τι μπορούμε να κάνουμε στην πράξη γι’ αυτά.
Θέλω να φέρω ένα παράδειγμα για το τι κάνει το Υπουργείο και μάλιστα η προηγούμενη πολιτική ηγεσία, που εγώ δεν έχω λόγο να την υπερασπιστώ, για λόγους κομματικούς.
Μόλις πριν από λίγο καιρό, όπως ξέρετε, για το θέμα του λιμένος της Ερείκουσας βγήκε ειδική απόφαση, ακριβώς για να μην χαθούν τα χρήματα του ΕΣΠΑ. Μιλάμε για ένα μεγάλο ποσό της τάξης των 8 εκατομμυρίων ευρώ. Βγήκε υπουργική απόφαση γι’ αυτό το θέμα, για να μπορέσει να μπει ο λιμένας της Ερείκουσας μέσα στον ΟΛΚΕ, να αποκτήσει δηλαδή διαχειριστική αρχή, ώστε να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ απ’ αυτό το έργο.
Άρα, εντάξει. Μπορεί ο όρος «ορφανά λιμάνια» να ακούγεται ωραία και να πηγαίνει για τα μέσα μαζικής επικοινωνίας πάρα πολύ καλά, αλλά στην πραγματικότητα –θέλω να το ξεκαθαρίσω- «ορφανό λιμάνι» στην Ελλάδα δεν υπάρχει. Υπάρχουν οι λιμένες των διαποντίων νήσων.
Πρέπει να σας πω τώρα εδώ ότι και μέσα στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα, το οποίο, βεβαίως, δεν ψηφίσατε εσείς ούτε -η αλήθεια είναι- και εμείς, υπάρχει μια συγκεκριμένη πρόβλεψη για μια συνολική πολιτική, δηλαδή για το τι θα κάνουμε με αυτούς τους λιμένες.
Στη δευτερολογία μου μπορούμε να συζητήσουμε τη διαφορά μας ως προς την οπτική γωνία, για το πώς μπορούμε να λύσουμε πρακτικά τα όντως αληθινά ζητήματα που θέσατε ως προς την ανάγκη των έργων στα λιμάνια αυτά, τα οποία αποτελούν για την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Αναπτύξεως ζήτημα μεγάλης προτεραιότητας. Δεν θέλουμε να νομίσει ο παραμικρός, ο τελευταίος –με την έννοια της εσχατιάς των συνόρων και όχι με την έννοια της αξίας- ο μοναδικός, ενδεχομένως σε κάποιες περιπτώσεις, κάτοικος που εξαρτά τη ζωή του από ένα τέτοιο λιμάνι ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου δεν ενδιαφέρεται. Ενδιαφερόμαστε. Έχουμε ένα σχέδιο. Στη δευτερολογία μου θα επανέλθω για το πώς μπορούμε πρακτικά να μπορούμε να τα λύσουμε.
Ευχαριστώ πολύ.
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ:
Θέλω να κάνω τη διευκρίνιση ότι η ερώτησή μου αυτή έχει κατατεθεί αρκετές φορές. Υπεύθυνος Υφυπουργός τότε ήταν ο κ. Μωραΐτης, ο οποίος –αν θέλετε- και σε συνεννόηση μαζί μου δύο φορές μου είπε ανεπίσημα: «Για να έχω κάτι να σας πω, σας παρακαλώ να αναβάλουμε την ερώτηση».
Σεμνύνομαι, λοιπόν, να πω ότι η δική μας η ερώτηση είναι εκείνη που εκμαίευσε την κυβερνητική απόφαση, επιτέλους, για να μη χαθεί. Δεν είμαι βέβαιος, αν θα χαθεί, αλλά εν περιπτώσει πρέπει να υπάρξει φορέας διαχείρισης για την Ερείκουσα.
Από εκεί και πέρα, όμως, κύριε Υφυπουργέ, αυτά που ακόμη τα ονομάζουμε «ορφανά λιμάνια» δεν είναι μόνο η Ερείκουσα. Είναι τουλάχιστον πάνω από είκοσι λιμάνια σε όλο το Νομό. Μπορώ να σας πω ότι καλές είναι οι προθέσεις και οι θεωρίες ότι δεν υπάρχουν, ότι ο δήμος ενδιαφέρεται κ.λπ., αλλά ουσιαστικά πέρυσι δεν έγινε τίποτα. Αποτέλεσμα: το λιμάνι στο Μαθράκι. Δεν χρειάζεται να είσαι Χριστός, για να περπατάς επί των υδάτων! Ουσιαστικά δεν υπάρχουν ύδατα πια μέσα στο λιμάνι. Υπάρχει στεριά από φύκια και προσχώσεις.
Το καινούργιο λιμάνι των Οθωνών, το οποίο στοίχισε αρκετά χρήματα, ουσιαστικά δεν χρησιμοποιείται, διότι λείπει κυρίως ένας λιμενοβραχίονας, για να αντιμετωπίζει τους ανατολικούς και τους νοτιανατολικούς ανέμους. Πρέπει να το επισκεφθείτε το χειμώνα, για να καταλάβετε τι είναι οι καιροί εκεί. Το λιμάνι της Λευκίμμης, μεγάλο λιμάνι, ουσιαστικά αν συνεχιστεί έτσι, πολύ σύντομα δεν θα μπορούν τα πλοία να προσέρχονται ούτε σε αυτό.
Μετά την ερώτησή μας, λοιπόν, κύριε Υφυπουργέ, υπήρχαν μια σειρά από αποφάσεις –εκτός από το λιμάνι της Ερείκουσας- που ουσιαστικά ήταν μεταξύ τους και αλληλοαναιρούμενες. Ενώ δηλαδή είπε αυτά ο κ. Διαμαντίδης, το Υπουργείο έρχεται μετά και σε ερώτηση που έκανα για το λιμάνι του Αγίου Στεφάνου και της Αστρακερής απαντά ότι το κεντρικό λιμεναρχείο έστειλε σήμα στις αρμόδιες υπηρεσίες. Προσέξτε παρακαλώ ποιες ήταν οι αρμόδιες υπηρεσίες: Η Περιφέρεια Ιονίων Νησιών και ο Δήμος, που τους απέκλειε με απόφαση του κυρίου Διαμαντίδη να προχωρήσουν σε κατασκευή βελτιωτικών έργων, όπως είναι η επαρκής λιθοδομή και ο καθαρισμός της λιμενολεκάνης.
Μετά απ’ όλα αυτά, αν θέλετε, έρχεται μια τελευταία απόφαση, που εγώ θεωρώ ότι έχει προκληθεί από τη δική μας ερώτηση, που ουσιαστικά πάει να θεραπεύσει το πρόβλημα και το κάνει πολύ χειρότερο. Γιατί, κύριε Υπουργέ; Διότι αναθέτει στον ΟΛΚΕ όλες τις παραλίες του Νομού. Προσέξτε, όλες τις παραλίες! Όχι μόνο τα λιμάνια, που εμείς –επαναλαμβάνω- διαφωνούμε να είναι σε μια ανώνυμη εταιρεία, αλλά δίνει και τις πλαζ, δίνει και όλες τις παραλίες που υποτίθεται ότι εκμεταλλεύεται ο Δήμος της Κέρκυρας, ο Δήμος Παξών.
Από την άλλη, αυτή τη στιγμή ο Οργανισμός Λιμένα Κέρκυρας ουσιαστικά δεν υφίσταται. Έχει παραιτηθεί όλο το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΚΕ και επίσης, έχει παραιτηθεί –ή τον έχουν παραιτήσει- και ο Διευθύνων Σύμβουλος. Αυτά συμβαίνουν και θα συμβαίνουν όσο αυτοί που διορίζονται στα διοικητικά συμβούλια είναι εκλεχτοί διαφόρων πολιτικών γραφείων και ουσιαστικά υπάρχουν συγκρούσεις, διαφορές οι οποίες δημοσιοποιήθηκαν και στον Τύπο. Επανήλθαμε με ερώτηση γι’ αυτό το θέμα και ουσιαστικά μας έστειλαν μία ανακοίνωση του Διευθύνοντος Συμβούλου.
Εμείς επιμένουμε ότι πρακτικά πρέπει η Κυβέρνηση να δείξει το ενδιαφέρον της. Χρειάζονται χρήματα, αλλά δεν μπορούμε από τη μία να μιλούμε για ακρίτες, οι οποίοι κόντρα, αν θέλετε, στις πολλές αλληλοσυγκρουόμενες αντιλαϊκές αποφάσεις της Κυβέρνησης, επιμένουν να παραμένουν στα νησιά τους και από την άλλη ουσιαστικά με τις ενέργειές της η Κυβέρνηση να κάνει ό,τι μπορεί για να τους διώξει απ’ αυτά.
Ευχαριστώ.
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΑΔΩΝΙΣ-ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ (Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας):
Καταρχάς, κύριε συνάδελφε, δεν έχω κανένα λόγο να αμφισβητήσω ότι κατόπιν των ερωτήσεών σας, προεκλήθη η σχετική κυβερνητική πρωτοβουλία. Είμαι απ’ αυτούς τους Βουλευτές που τιμώ ιδιαίτερα τη διαδικασία του κοινοβουλευτικού ελέγχου, διαρκώς αναφέρω στους πολίτες ότι είναι χρήσιμος ο κοινοβουλευτικός έλεγχος και ότι έχει αποτέλεσμα και σας συγχαίρω γι’ αυτές σας τις ενέργειες. Όπως είδατε, όμως, την πρώτη φορά που κάνατε ερώτηση σ’ εμένα, είμαι εδώ.
Να πω και κάτι ακόμα, επειδή κι εγώ αναφέρθηκα στην πρωτολογία μου αλλά και εσείς στην πρωτολογία σας και στη δευτερολογία σας αναφερθήκατε στον κ. Διαμαντίδη. Εγώ δεν έχω ιδιαίτερες προσωπικές σχέσεις με τον κ. Διαμαντίδη, πρέπει όμως να σας πω, χωρίς να θέλω να τον δικαιολογήσω…
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ: Μα, δεν είπα…
ΣΠΥΡΙΔΩΝ ΑΔΩΝΙΣ-ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ (Υφυπουργός Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας): Όχι, δεν τον κατηγορήσατε. Θέλω να ακουστεί, όμως.
Βλέποντας τώρα το Υπουργείο από μέσα, να πω ότι ο κ. Διαμαντίδης έμεινε μικρό χρονικό διάστημα. Κι όπως σωστά είπατε, στο αλήστου μνήμης –κάπως έτσι το είπατε- Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας κάθισε τόσο πολύ λίγο, αυτό έγινε τόσο βιαστικά και διαλύθηκε τόσο βιαστικά, ώστε θα ήταν παράλογο να νομίζει κάποιος ότι μέσα σε λίγους μήνες θα μπορούσε κάποιος σε μια καινούργια δομή να έχει πρακτικά και ουσιαστικά αποτελέσματα. Ήταν μία από τις πολλές παλινωδίες της προηγουμένης κυβερνήσεως όπου, αν θέλετε, θα άξιζε τον κόπο να γίνει μία επίκαιρη ερώτηση από έναν Βουλευτή στο δικό μου Υπουργείο, για να απαντήσουμε τι έχει ζήσει το Υπουργείο αυτό αυτά τα δύο χρόνια από πλευράς διοικητικών μεταβολών.
Πάμε, όμως, στα συγκεκριμένα. Κατ’ αρχάς, ως πρώτο θέμα της παραχώρησης των διαφόρων πλαζ, παραλιών, ζωνών στον ΟΛΚΕ, θέλω να σας πω ότι, επειδή υπήρξε μία μεγάλη ανησυχία και στον τοπικό Τύπο και ήταν ένα ερώτημα που μου έθεσε και ο κύριος Δήμαρχος Κερκύρας στο γραφείο μου, η απάντηση που πήρα από τις υπηρεσίες –και την λέω σ’ εσάς, γιατί δεν έχω προλάβει να τη στείλω στον ίδιο- είναι η εξής: Ο καθορισμός και η εξομοίωση χώρων σε ζώνη λιμένα συνιστά μία εδαφική και θαλάσσια περιοχή, μέσα στην οποία το διοικητικό όργανο, εν προκειμένω ο Οργανισμός Λιμένος Κερκύρας ΑΕ, ασκεί την καθ’ ύλην αρμοδιότητά του και στηρίζεται στη σχέση των θεμάτων που υπάγονται στην καθ’ ύλην αρμοδιότητα προς ορισμένο τόπο. Δηλαδή, η έννοια της περιοχής δικαιοδοσίας δεν ταυτίζεται με την περιοχή αρμοδιότητας του Οργανισμού.
Τι θέλω να πω μ’ αυτό; Δεν έχει παραχωρηθεί τίποτα επιπλέον, όσον αφορά το ιδιοκτησιακό καθεστώς, στον ΟΛΚΕ. Απλώς του έχει δοθεί το δικαίωμα να ασκεί τις αρμοδιότητές του. Το λέω για να μην γίνει παρεξήγηση στον τοπικό Τύπο και χρωστώ την απάντηση αυτή στον κύριο Δήμαρχο Κερκύρας, που ήρθε στο γραφείο και μου έθεσε και αυτό το θέμα.
Πάμε τώρα στα χρήματα και στα έργα για να γίνουμε πρακτικοί. Αναφέρετε στην ερώτησή σας για το ΕΣΠΑ και τα χρήματα του ΕΣΠΑ. Κάνω μια πρώτη αναφορά στην Ερείκουσα.
Πρέπει να σας πω –για να βάλουμε τα πράγματα σε μια σειρά και φαντάζομαι το γνωρίζετε - ότι η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής της οποίας έχω τώρα την πολιτική ευθύνη ως Υφυπουργός Ανάπτυξης, δεν μπορεί ούτε να γίνει αποδέκτης αιτημάτων του ΕΣΠΑ, ούτε να προχωρήσει σε τέτοιου είδους έργα. Αυτό μπορούν να το κάνουν μόνο οι τελικοί δικαιούχοι, δηλαδή οι υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, οι περιφερειακές υπηρεσίες και οι φορείς διοίκησης και εκμεταλλεύσεως λιμένων.
Και θα σας πω το εξής, γιατί θέλω να ακουστεί: Οι υπάλληλοι που έχω βρει στο Υπουργείο μου «σκίζονται» επί καθημερινής βάσεως –και τους ευχαριστώ γι’ αυτό- με πολύ μικρά μέσα, ακόμη και εκτός ωραρίου, για να το κάνουν. Παραδείγματος χάρη στη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής έχει ξεκινήσει μία καταγραφή όλων αυτών των προβλημάτων που αναφέρατε. Και σας ευχαριστώ και πάλι που τα αναφέρατε. Είναι σημαντικά πράγματα αυτά. Τα γνωρίζουμε, τα καταγράφουμε. Είμαστε σε στενή συνεργασία με την Ειδική Γραμματεία ΕΣΠΑ αλλά και τη ΜΟΔ για να δούμε πώς θα βοηθήσουμε πρακτικά τους ανθρώπους να βάλουν μπρος τα έργα.
Η δική μου πολιτική εντολή είναι «τρέξτε ό,τι μπορείτε, όσο γίνεται πιο γρήγορα». Είπατε προηγουμένως ότι δεν είστε βέβαιος πως δεν θα χαθούν τα λεφτά. Μακάρι να μπορούσα να σας διαβεβαιώσω ότι δεν θα χαθούν. Μπορώ, όμως, να σας διαβεβαιώσω ότι θα κάνουμε το ανθρωπίνως δυνατόν μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες -και με υπαλλήλους που «σκίζονται» γι’ αυτή τη δουλειά- για να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ απ’ όλα αυτά τα προγράμματα. Αυτό μπορεί να κάνει το δικό μου Υπουργείο. Το έχουμε βάλει μπρος. Το κάνουμε. Η Γενική Γραμματεία Λιμένων είναι παρούσα.
Και είμαι εδώ ώστε σε ένα βραχύ χρονικό διάστημα –αυτή η Κυβέρνηση δεν θα κρατήσει και πάρα πολύ- να με ξαναρωτήσετε για το τι κάναμε στο μεσοδιάστημα. Να είστε βέβαιος ότι θα έχουμε αποτέλεσμα.
Σας ευχαριστώ πολύ.