Τις τελευταίες ημέρες έχουμε «βομβαρδιστεί» από τις συνεχείς δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με τους αποσπασμένους στην Κεντρική υπηρεσία του Υπουργείου αλλά και σε άλλους φορείς και οργανισμούς. Είναι η δεύτερη φορά μέσα σε ένα μήνα που η κ. Διαμαντοπούλου «χρησιμοποιεί» το θέμα αυτό για λόγους εντυπώσεων καθώς το συγκεκριμένο ζήτημα απασχόλησε εις μάκρος σχεδόν όλα τα έντυπα μέσα.
Η κ. Υπουργός στις προγραμματικές δηλώσεις της νέας Κυβέρνησης είχε αναφέρει ότι....
τα κενά στα σχολεία της χώρας ήταν 5.000 και ότι θα προσπαθούσε άμεσα να τα «καλύψει»!
Λίγες ημέρες μετά, στα μέσα του μηνός Οκτωβρίου η κ. Υπουργός αναφέρθηκε στους αποσπασμένους στην κεντρική υπηρεσία ως ένα φαινόμενο «ρουσφετολογικό» της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου. Δήλωσε δε ότι δεν θα άρει τις αποσπάσεις αυτές παρά μόνο το επόμενο καλοκαίρι.
Την περασμένη εβδομάδα παρότι δεν έχουν γίνει ούτε 1.000 προσλήψεις αναπληρωτών-ωρομισθίων, η Υπουργός «ξαναθυμήθηκε» τους αποσπασμένους και ανακοίνωσε όχι μόνο τον αριθμό τους (περίπου 1.000) αλλά και τις ειδικότητες αυτών που αποσπάστηκαν. Τώρα ποιον ενδιαφέρει πόσοι Φυσικοί ή Φιλόλογοι ή Νηπιαγωγοί έχουν αποσπαστεί στο Υπουργείο μόνο η ηγεσία του το γνωρίζει.
Αυτό που θα ενδιέφερε τους γονείς και το κοινό θα ήταν από ποιες περιοχές έχουν αποσπαστεί οι εκπαιδευτικοί αυτοί και αν εκεί υπάρχουν κενά ή πλεονάσματα. Τότε η Υπουργός θα είχε κάθε δικαίωμα να άρει αυτές τις αποσπάσεις και αν οι εκπαιδευτικοί αυτοί δεν ήταν αναγκαίοι στις διοικητικές υπηρεσίες του Υπουργείου να σταλούν στα σχολεία τους που τους χρειάζονταν.
Αντίθετα η κ. Διαμαντοπούλου αδυνατώντας να καλύψει τα 5.000 κενά «θυμάται» ξανά τους αποσπασμένους και τους «φέρνει στην επιφάνεια» για λόγους εντυπώσεων.
Ο ρόλος της εκάστοτε κυβέρνησης και πολιτικής ηγεσίας κάθε υπουργείου δεν είναι μόνο να διαπιστώνει ένα πρόβλημα και να το αναδεικνύει, αλλά και να δίνει άμεσες λύσεις.
Η λογική του, δεν μπορώ να διορίσω αναπληρωτές γι΄ αυτό «βάζω τον κόσμο να ασχοληθεί» με το πλήθος των αποσπασμένων, δεν προσφέρει καμία λύση στο πρόβλημα των 5.000 εκπαιδευτικών που λείπουν από τα σχολεία.
Αντίθετα, θα το ξαναπώ, αν ήθελε πραγματικά η κ. Υπουργός να ασχοληθεί σε βάθος με τους αποσπασμένους θα ανακοίνωνε ότι:
1. Η κεντρική υπηρεσία του υπουργείου δεν έχει ανάγκη για να καλύψει τα διοικητικά της κενά τους εκπαιδευτικούς αυτούς.
2. Οι εκπαιδευτικοί που έχουν αποσπαστεί από περιοχές που υπάρχουν κενά θα επιστρέψουν στα σχολεία τους.
Δεν κάνει όμως ούτε:
1. Το πρώτο διότι οι διοικητικές ανάγκες του υπουργείου είναι τεράστιες (έχουν να διοριστούν διοικητικοί υπάλληλοι από το 1983) και όλο αυτό το «χαμαλίκι» το τραβούν οι εκπαιδευτικοί χωρίς την αντίστοιχη εκπαίδευση και επιμόρφωση!
2. Ούτε το δεύτερο διότι τους θέλει σαν «άλλοθι» κάθε φορά που οι γονείς και οι πολίτες θα θυμούνται τα κενά στα σχολεία τους.
Μετά Τιμής
Νικηφόρος Κωνσταντίνου
Γενικός Γραμματέας Κέντρου Μελετών της ΟΛΜΕ