Η Νεολαία ΠΑΣΟΚ Κέρκυρας δια του Γραμματέα της ΠΑΣΠ ΑΕΙ Κέρκυρας Γιάννη Ελευθεριάδη έδωσαν στη δημοσιότητα την ακόλουθη ανακοίνωση, σχετική με θέματα εκπαίδευσης και εκπαιδευτικής πολιτικής. Η ανακοίνωση της Νεολαίας έχει ως εξής:
"Ως Νεολαία ΠΑ.ΣΟ.Κ. Κέρκυρας δηλώνουμε ρητά την αντίθεση μας στην αναθεώρηση του άρθρου 16 (ίδρυση ιδιωτικών πανεπιστημίων) και βεβαίως στην αναγνώριση των κολλεγίων (ΚΕΣ), η ποιότητα σπουδών των οποίων είναι αμφίβολη. Ειδικά αυτήν την περίοδο όπου η υποχρηματοδότηση του ελληνικού Δημοσίου Πανεπιστημίου συνεχίζεται, υποβαθμίζοντας την ποιότητα των σπουδών μας, πράγμα το οποίο καθιστά αμφίβολη την απορρόφηση μας από την αγορά εργασίας.
Επίσης δηλώνουμε την αντίθεσή μας στο νέο Νόμο- Πλαίσιο, σύμφωνα με τον οποίο θίγεται το Πανεπιστημιακό Άσυλο, μειώνονται τα κονδύλια για τη φοιτητική μέριμνα και θίγεται και το θέμα των δωρεάν συγγραμμάτων. Ένα ακόμη σημείο στο οποίο θα πρέπει να εστιάσουμε είναι ο τρόπος χρηματοδότησης σύμφωνα με τον 4ετή αναπτυξιακό προγραμματισμό, ο οποίος περιλαμβάνει κριτήρια όπως η πολυεδρικότητα και ο όρος «ενεργός φοιτητής» τα οποία σε καμία περίπτωση δεν αντικατοπτρίζουν τις πραγματικές ανάγκες ενός τμήματος. Οι πραγματικές ανάγκες έγκεινται στην έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής, την έλλειψη διδακτικού προσωπικού, τις δυσκολίες στη μισθοδοσία των συμβασιούχων διδασκόντων και των διοικητικών υπαλλήλων.
Δεν θεωρούμε ότι θα ήταν εποικοδομητικό να περιοριστούμε μόνο στο να αναφέρουμε αυτά στα οποία είμαστε αντίθετοι αλλά θα πρέπει να δώσουμε και προτάσεις για να γίνουν ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις στο ελληνικό δημόσιο Πανεπιστήμιο με σκοπό την ανάπτυξη αυτού και τη διασφάλιση του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα του.
Συγκεκριμένα, προτείνουμε διεύρυνση της συμμετοχής των φοιτητών στα όργανα συνδιοίκησης- συμμετοχή των φοιτητών ίση με αυτή των μελών ΔΕΠ (100%). Επιπλέον, όσον αφορά στη θέσπιση πλαισίου αξιολόγησης της παιδευτικής λειτουργίας των ιδρυμάτων συμφωνούμε πως είναι αναγκαία. Με τη μόνη διαφορά ότι το αποτέλεσμα- σκοπός της αξιολόγησης δεν θα πρέπει να οδηγεί σε σειρά κατάταξης των Πανεπιστημίων (επομένως και των πτυχίων) αλλά σε αναβάθμιση των ιδρυμάτων που αντιμετωπίζουν οικονομικά και υλικοτεχνικά προβλήματα.
Σκοπός της αξιολόγησης που προτείνουμε είναι η ορθολογική ιεράρχηση των αναγκών της παιδείας και η χάραξη μιας ορθολογικής πολιτικής για την ανάπτυξη των ιδρυμάτων από τα ίδια τα ιδρύματα.
Τα κριτήρια της αξιολόγησης πρέπει να είναι άκρως ακαδημαϊκά, με τη συμμετοχή των φοιτητών στην επιτροπή αξιολόγησης σε 100% αντιστοιχία με τα μέλη ΔΕΠ.
Επιπροσθέτως, η ίδια η αξιολόγηση και τα αποτελέσματα της θα πρέπει να αποτελούν τόσο κριτήριο χρηματοδότησης του Τμήματος όσο και διασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων του ιδρύματος που αξιολογείται.
Τέλος, όπως αναφέρθηκε στην αρχή τα κριτήρια της αξιολόγησης πρέπει να είναι ακαδημαϊκά χωρίς την παρέμβαση ιδιωτικών συμφερόντων ή επιχειρήσεων.
Προτείνουμε διοικητική ανεξαρτησία ενός αποκεντρωμένου Πανεπιστημίου με σκοπό τη λήψη ίδιας ευθύνης της ακαδημαϊκής κοινότητας. Επομένως, ακαδημαϊκή ανεξαρτησία και διοικητική αυτοτέλεια του ελληνικού Πανεπιστημίου.
Σε ό, τι αφορά τη διανομή των συγγραμμάτων, προτείνουμε τη δημιουργία ιστοσελίδας για κάθε μάθημα με το απαραίτητο υλικό καθώς και τη λειτουργία ηλεκτρονικών βιβλιοθηκών σε συνδυασμό με την παροχή πέντε συγγραμμάτων για κάθε μάθημα με σκοπό ο φοιτητής να έχει στην κατοχή και τα πέντε συγγράμματα. Το γεγονός αυτό συμβάλλει στην ανάπτυξη κριτικού πνεύματος καθώς και στη διεύρυνση των πνευματικών οριζόντων των φοιτητών.
Τέλος, προτείνουμε την ίδρυση και άμεση λειτουργία πανεπιστημιακών τυπογραφείων, καθώς έτσι αντιμετωπίζονται δραστικά φαινόμενα διαπλοκής καθηγητών και οργανωμένων εκδοτικών οίκων και ταυτόχρονα το Πανεπιστήμιο θα είναι σε θέση να διανέμει εγκαίρως τα συγγράμματα στους φοιτητές.
Διεκδικούμε 5% του ΑΕΠ για την Παιδεία και 1,5% του ΑΕΠ για την έρευνα- τέλος στην υποχρηματοδότηση της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επέκταση του δωρεάν χαρακτήρα της παιδείας σε όλα τα μεταπτυχιακά προγράμματα. Δωρεάν σίτιση και στέγαση για όλους. Αύξηση των δαπανών για τη φοιτητική μέριμνα".
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΓΑΘΟ.Η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΤΟΧΟΣ ΜΑΣ.
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ… ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΝΟΜΙΟ.