Με το αφορμή το θέμα που προέκυψε με τις συμβάσεις ανάθεσης καθαριότητας κοινοχρήστων χώρων και αποκομιδής απορριμμάτων, από το Δήμο σε ιδιώτη, ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας κ. Ανδρέας Κουρής, έκανε την παρακάτω δήλωση:
«Κατ’ αρχήν δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι δεν είναι στις προθέσεις του Δήμου κερκυραίων..
η ιδιωτικοποίηση της καθαριότητας.
Σχετικά με την νομοθεσία περί συμβάσεων ανάθεσης καθαριότητας κοινοχρήστων χώρων και αποκομιδής απορριμμάτων από τους Δήμους σε ιδιώτη και τη δήλωση μου (περί ύπαρξης νόμου, που απαγορεύει η παραπάνω δραστηριότητα να παραχωρηθεί σε ιδιώτη μόνιμα ή επί μακρό χρονικό διάστημα, θέλω να διευκρινίσω: ο νόμος υπάρχει, μπορεί να μην «ψηφίστηκε κατά την αναθεώρηση του συντάγματος», όπως λανθασμένα ανέφερα (δεν είμαι και νομικός όπως είναι αυτοί που με κρίνουν…), αλλά για να αντικρούσω τις αντίθετες απόψεις ότι δεν υπάρχει τέτοιο νομοθετικό πλαίσιο, καταθέτω τα παρακάτω:
1. Φωτοαντίγραφο του άρθρου 254 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (μία σελίδα), το οποίο αναφέρει πως η καθαριότητα των κοινοχρήστων χώρων και η αποκομιδή των απορριμμάτων δεν μπορεί να παραχωρηθεί από τους Δήμους σε Δημοτική Κοινωφελή Επιχείρηση, πόσω μάλλον σε ιδιώτη.
2. Φωτοαντίγραφο του άρθρου 42 του Νόμου 3731/08 ΦΕΚ 263 Α (μία σελίδα), στο οποίο αναφέρεται σαφέστατα πως οι Πρωτοβάθμιοι ΟΤΑ απαγορεύεται να αναθέτουν σε φυσικά ή νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου, την αποκομιδή των απορριμμάτων και όσες συμβάσεις έως την έκδοση του νόμου του 2008 είχαν υπογραφεί παύουν να ισχύουν σε κάθε περίπτωση την 31η Δεκεμβρίου 2009. Επίσης διευκρινίζει πως τα χρηματικά ποσά που είχαν καταλογιστεί για τέτοιες συμβάσεις αίρονται.
3. Φωτοαντίγραφο του υπ. αρ. 2810/25-2-09 εγγράφου της Π.Ι.Ν. με την επισυναπτόμενη εγκύκλιο του Υπουργείου περί συμβάσεων ανάθεσης καθαριότητας κοινοχρήστων χώρων και αποκομιδής και διαχείρισης αποβλήτων του Νόμου 3731/08 άρθρο 42, παρ.1 (σελίδες τέσσερις) με το οποίο γνωστοποιείται σε όλους τους Δήμους της Κέρκυρας και το Σύνδεσμο Καθαριότητας ο νόμος περί απαγόρευσης παραχώρησης της καθαριότητας των Δήμων σε ιδιώτη.
4. Φωτοαντίγραφο της νομολογίας του άρθρου 268 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων (μία σελίδα) στο οποίο αναφέρεται η δυνατότητα εξαίρεσης ανάθεσης αρμοδιότητας (όπως η καθαριότητα) σε ιδιώτη όταν συντελείται εξαιρετική περίπτωση όπως έλλειψη προσωπικού, ( Ο Δήμος Κερκυραίων στη περίοδο που αναθέσαμε για 2 μήνες από 2 – 2 - 2010 έως 2 – 4 – 2010 σε ιδιώτη τις περιαστικές περιοχές Κανάλια, Αλεπού Τεμπλόνι, Κυρά Χρυσικού, Ευρωπούλοι και Ποταμός, καθώς και την αποκομιδή της ανακύκλωσης, είχαμε μεγάλη έλλειψη προσωπικού, περίπου 60 υπαλλήλων, διότι είχαμε δύο νόμιμες διαδικασίες για πρόσληψη προσωπικού σε εκκρεμότητα. α) η πρόσληψη μόνιμου προσωπικού 39 υπαλλήλων με τον ΑΣΕΠ που ορκίστηκαν στις 8-3-2010 και β) η πρόσληψη εποχιακού προσωπικού 20 υπαλλήλων με τον ΑΣΕΠ που προσελήφθησαν στις 29 Μαρτίου 2010) και τούτο μόνο για απόλυτο αναγκαίο χρόνο.
5. Φωτοαντίγραφα των πρακτικών του ελεγκτικού συνεδρίου τμήμα VII των συνεδριάσεων 9η/24-3-08 και 13η/6-5-08 (έξι σελίδες), στα οποία ομόφωνα το ελεγκτικό συνέδριο («ανώτατο δικαστήριο» το οποίο ελέγχει τη νομιμότητα των οικονομικών δαπανών των Δήμων καθώς βεβαίως αποφαίνεται με νομολογίες επί των νόμων του κράτους) διατυπώνει και αναλύει τα όσα παραπάνω αναφέρονται σχετικά με την απαγόρευση παραχώρησης από τους Δήμους της Υπηρεσίας Καθαριότητας σε ιδιώτες.
Η εκφορά του Δημόσιου Λόγου και Κριτικής πράγματι είναι θεμελιώδες στοιχείο Δημοκρατίας, Αξιοκρατίας και Ελευθεροτυπίας, όμως η συνειδητή πρόθεση να μειώσεις θεσμούς, πρόσωπα και εργαζόμενους και μάλιστα με σαφή έλλειψη γνώσεων - για μια λαθεμένη νομική ορολογία - κατατείνει συκοφαντία, προσβολή και απαξίωση θεσμών και προσώπων, όταν μάλιστα εκλείπει η μεγαλοψυχία και ο σεβασμός για να ζητηθεί συγνώμη, τότε μπορεί να υπάρχει και έλλειμμα δημοκρατίας.»