Προτάσεις αποχριστιανοποίησης του σχολείου από την ΠΑΣΚΕ Θεσπρωτίας
Γράφει ο Ιωάννης Τάτσης, Θεολόγος
Ομολογώ πως με αυξημένο ενδιαφέρον διάβασα στην ιστοσελίδα alfavita τις προτάσεις της ΠΑΣΚΕ Θεσπρωτίας για την αναμόρφωση της Δημόσιας παιδείας. Και το ενδιαφέρον μου ήταν αυξημένο τόσο γιατί επρόκειτο για προτάσεις συνδικαλιστικής ομάδας του νομού στον οποίο και εγώ υπηρετώ, όσο και γιατί την επιμέλεια του κειμένου είχε ο συνάδελφός μου στο Γενικό Λύκειο Φιλιατών Ιωάννης Γεωργίου. Μετά λύπης μου όμως διαπίστωσα πως ανάμεσα στις άλλες προτάσεις περιέχονται και κάποιες που στοχεύουν στην............
αποχριστιανοποίηση του ελληνικού σχολείου και την υποβάθμιση της καλλιέργειας της εθνικής αυτοσυνειδησίας των μαθητών. Προτείνει μεταξύ άλλων η ΠΑΣΚΕ Θεσπρωτίας:
«Μέσα σε αυτό το πνεύμα σεβασμού και των θρησκευτικών δικαιωμάτων ( το Ελληνικό σχολείο είναι πλέον πολυπολιτισμικό και πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα) προτείνεται η απομάκρυνση των θρησκευτικών συμβόλων από τις τάξεις και η αντικατάσταση της πρωινής προσευχής από ολιγόλεπτο διάλογο μεταξύ μαθητών-εκπαιδευτικων για διάφορα ζητήματα που ανακύπτουν. Επίσης προτείνεται η κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων ,ενός αντιπαιδαγωγικού και φασιστικού θεσμού, κατάλοιπο της δικτατορίας Μεταξά (που επιπλέον κοστίζουν πάμπολλες χαμένες διδακτικές ώρες για πρόβες) και αντικατάστασή τους από διήμερο σχολικών εκδηλώσεων την 28η Οκτωβρίου και την 25η Μαρτίου, με τη συμμετοχή και της τοπικής κοινωνίας, οι οποίες θα περιλαμβάνουν μαθητικά θεατρικά δρώμενα, προβολές ιστορικού περιεχομένου και μουσικές εκδηλώσεις».
Η απομάκρυνση των εικόνων από τις σχολικές αίθουσες και η κατάργηση της πρωινής προσευχής δεν αποτελούν παρά ξεκάθαρους στόχους αποχριστιανοποίησης του ελληνικού σχολείου. Τέτοιου είδους προτάσεις δεν είναι μόνο αντίθετες προς το πνεύμα της ελληνοχριστιανικά προσανατολισμένης παιδείας μας αλλά αντίθετες και με Προεδρικά Διατάγματα και εγκυκλίους του Υπ. Παιδείας που προβλέπουν την υποχρεωτική τέλεση της πρωινής προσευχής και την ύπαρξη εικόνων στις τάξεις. Την καλλιέργεια της θρησκευτικής συνείδησης των μαθητών προβλέπει άλλωστε και το Σύνταγμα. Η επίκληση της «πολυπολιτισμικότητας» δεν ανήκει παρά στις «προφάσεις εν αμαρτίαις». Μετά λύπης διαπιστώνω πως στο σχέδιο για την εκδίωξη κάθε χριστιανικού στοιχείου από το ελληνικό σχολείο, εκτός από τους κυβερνώντες και τις Ανεξάρτητες Αρχές, συνεργάτες είναι και οι συνδικαλιστές της εκπαίδευσης. Είναι δε ο στόχος αυτός (της αποχριστιανοποίησης της παιδείας) ο μόνος ίσως που βρίσκει σε πλήρη συμφωνία κυβερνώντες και πολλούς συνδικαλιστές.
Η πρόταση άλλωστε για κατάργηση των μαθητικών παρελάσεων αποτελεί μέρος του σχεδίου αφελληνισμού του ελληνικού σχολείου στο βωμό της πολυπολιτισμικότητας. Οι μαθητικές παρελάσεις όχι μόνο δεν έχουν «αντιπαιδαγωγικό» χαρακτήρα αλλά αντίθετα βοηθούν τους μαθητές στην ανάμνηση των αγώνων των προγόνων μας με συμμετοχικό τρόπο ενώ παράλληλα συντελούν στην απόκτηση της απαραίτητης για όλους τους τομείς της ζωής πειθαρχίας. Με τις παρελάσεις οι μαθητές αποδίδουν ελάχιστο φόρο τιμής προς όσους αγωνίστηκαν για να είμαστε εμείς ελεύθεροι. Η δε σημείωση ότι οι παρελάσεις «κοστίζουν πάμπολλες χαμένες διδακτικές ώρες για πρόβες» είναι τουλάχιστον υπερβολική για όσους γνωρίζουμε καλά τις αιτίες και τους λόγους για τους οποίους χάνονται διδακτικές ώρες σε ένα σχολείο.
Δυστυχώς πολλοί συνάδελφοι ενώ ως μαθητές έλαβαν την ευεργετική επίδραση των εθνικών και χριστιανικών στοιχείων του σχολείου, ως καθηγητές σήμερα δεν θέλουν να μεταδώσουν στην επόμενη γενιά αυτά που εκείνοι έλαβαν. Αντί του πνευματικού «μάννα» της ελληνοχριστιανικής παιδείας που δέχτηκαν σχεδιάζουν τη μετάδοση της πνευματικής «χολής» της πολυπολιτισμικής παιδείας στους μαθητές τους. Δεν φρονούμε όλοι το ίδιο. Εμείς θα αγωνιστούμε έως τέλους για μια παιδεία εμπνευσμένη από τους αγώνες του Έθνους μας και ποτισμένη με τα δάκρυα και το αίμα των Αγίων Πατέρων μας.