Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2009

Υπόμνημα ΟΛΜΕ προς την Υπουργό Παιδείας, δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων

Κυρία Υπουργέ,

Η ΟΛΜΕ έχει εκφράσει τη συλλογική της βούληση να υπερασπίσει με κάθε τρόπο
το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά. Έχει εκφράσει της ριζική της αντίθεση στην ακολουθούμενη εκπαιδευτική πολιτική της «αγοράς» πουπροωθείται στο πλαίσιο της Ε.Ε. πολιτικής που υπονομεύει το μέλλον της παιδείας πουοραματιζόμαστε.
Για μας η παιδεία είναι δικαίωμα όλων, όχι προνόμιο των λίγων. Διεκδικούμε μια
παιδεία, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης που θα παρέχει σε όλους και όλες τα μέσακαι τα εφόδια (γνωστικά και μορφωτικά) για την πολύπλευρη κατανόηση του κοινωνικού
γίγνεσθαι και την κριτική και δημιουργική παρέμβασή τους σε αυτό.
Με την ανάληψη των καθηκόντων σας, θέλουμε να σας ενημερώσουμε για τα
επείγοντα αιτήματα – διεκδικήσεις της Ομοσπονδίας που απαιτούν άμεσες λύσεις.

1. Άμεση αύξηση των δαπανών για την παιδεία στο 5% τουλάχιστον του ΑΕΠ ή στο
15% του Κρατικού Προϋπολογισμού.
2. Γνήσιες και ουσιαστικές κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας, με
ενσωμάτωση των γενικών επιδομάτων στο βασικό, ώστε ο μισθός του
νεοδιόριστου να διαμορφωθεί στα 1.400 ευρώ καθαρά με αναλογικές αυξήσεις στα υπόλοιπα μισθολογικάκλιμάκια. Ακώλυτη μισθολογική εξέλιξη. Σύνδεση (ως
ποσοστό) της ωρομίσθιας αποζημίωσης με τις συνολικές αποδοχές του
εκπαιδευτικού.
3. Άμεση καταβολή της ειδικής παροχής των 176 € και του συνόλου των
αναδρομικών.
4. Πλήρης σύνταξη με 30 χρόνια εργασίας. Ουσιαστική κρατική επιχορήγηση των
ασφαλιστικών ταμείων ΤΩΡΑ και ιδιαίτερα του ΤΠΔΥ και του ΟΠΑΔ
προκειμένου να ανταποκριθούν στις άμεσες υποχρεώσεις τους μέχρι το τέλος του
2009 (με 1 δισ. 300 εκατομμύρια και 800 εκατομμύρια αντίστοιχα).
5. Σταθερή και μόνιμη εργασία στην εκπαίδευση:
- Κατάργηση ΑΜΕΣΑ του θεσμού του ωρομισθίου (σύμφωνα και με τις
εξαγγελίες της κ. Διαμαντοπούλου στο 14ο Συνέδριο της Ομοσπονδίας μας τον
Ιούνιο του 2009).
- Περιορισμός του θεσμού του αναπληρωτή αυστηρά στις περιπτώσεις
πραγματικής αναπλήρωσης (όπως και ο ν. 1566/85 ορίζει).
- 12μηνη σύμβαση για τους αναπληρωτές με πλήρη εργασιακά δικαιώματα.
6. Δημόσια, 12χρονη υποχρεωτική και πραγματικά δωρεάν Εκπαίδευση. Υλοποίηση
της πρότασης της ΟΛΜΕ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Καμία επιβάρυνση
στον οικογενειακό προϋπολογισμό για μόρφωση και εκπαίδευση των μαθητών /-
τριών.
7. Νομοθετική ρύθμιση τώρα για ανώτατο όριο μαθητών στο τμήμα το 25, 20 στις
κατευθύνσεις και 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
8. Ουσιαστική στήριξη της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης σύμφωνα με τις
προτάσεις της ΟΛΜΕ. Διευρυμένο ποσοστό εισαγωγής αποφοίτων ΕΠΑ.Λ. στην
τριτοβάθμια εκπαίδευση και σε περισσότερα επιστημονικά πεδία. Κατάργηση
όλων των σχολικών μονάδων που προσφέρουν σήμερα δευτεροβάθμια τεχνικο-
επαγγελματική εκπαίδευση και ανήκουν σε άλλα υπουργεία (ΟΑΕΔ, ΟΤΕΚ,
Υγείας, Γεωργίας) και υπαγωγή τους στο ΥΠΕΠΘ.
9. Να καταργηθεί η βάση του «10». Να καταργηθεί ο κλειστός αριθμός εισακτέων
για την πρόσβαση στην τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Να ανοίξουν τα Πανεπιστήμια
σε όλα τα παιδιά.
10. Κατάργηση του «Καθηκοντολόγιου». Όχι στην αξιολόγηση – χειραγώγηση των
εκπαιδευτικών. Όχι στην κοινωνική κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της
αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.
11. Καθιέρωση ετήσιας περιοδικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
12. Διαφωνούμε κατηγορηματικά με οποιαδήποτε κατεύθυνση περιφερειακής
οργάνωσης της εκπαίδευσης (διορισμοί, διαχείριση προσωπικού, αναλυτικά
προγράμματα, κ.λπ.)
13. Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου διορισμών, μεταθέσεων, αποσπάσεων και τοποθετήσεων των καθηγητών σύμφωνα με τις θέσεις της ΟΛΜΕ.
14. Πρόσληψη και τοποθέτηση γραμματέων, φυλάκων και μόνιμου προσωπικού
καθαριότητας σε όλα τα σχολεία.
15. Να οργανωθούν σε συνεργασία με το ΥΠΕΠΘ κατασκηνώσεις και παιδικοί
σταθμοί για τα παιδιά των εκπαιδευτικών, με πρόβλεψη της αναγκαίας
χρηματόδοτησης.
Με βάση τα ανωτέρω το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ ζητάει συνάντηση μαζί σας επισυνάπτοντας
επίσης το συνολικό διεκδικητικό πλαίσιο, όπως αυτό ψηφίστηκε από το πρόσφατο 14ο Συνέδριο του κλάδου.