Τρίτη 23 Ιουνίου 2009

ΣΥΝ: Για μια συνολική, ριζική εκπαιδευτική μεταρρύθμιση-

Η Νομαρχιακή Επιτροπή Κέρκυρας του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ, συγχαίρει τους νέους και τις νέες αποφοίτους του Λυκείου για τη συνεχή και επίπονη προσπάθεια που κατέβαλαν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις ενός ψυχοφθόρου εξεταστικού συστήματος, που αγνοεί τις ουσιαστικές μορφωτικές ανάγκες τους και εξαντλεί οικονομικά την ελληνική οικογένεια.

Οφείλουμε όλοι μας να σταθούμε κριτικά απέναντι σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα και απέναντι σε μια κοινωνία που επιτρέπει να μοιράζονται άνισα οι μορφωτικές ευκαιρίες στους νέους.

Ο υπουργός Παιδείας καμαρώνει για τις εφετινές επιδόσεις των υποψηφίων, καθώς, όπως ισχυρίζεται, πιο πολλοί από αυτούς εφέτος κάλυψαν την ελάχιστη απαιτούμενη βαθμολογική βάση του «10». Αποσιωπά, όμως, τις αρνητικές συνέπειες της πολιτικής της κυβέρνησης, καθώς πολλές χιλιάδες θέσεις θα μείνουν και εφέτος κενές λόγω ακριβώς της βαθμολογικής βάσης του «10». Αποσιωπά, επίσης, την «εικονική πραγματικότητα» των βαθμολογικών επιδόσεων, καθώς είναι φανερό ότι μπορεί να ανεβοκατεβάζει τις επιδόσεις κατά βούληση, ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας των θεμάτων που κάθε φορά επιλέγουν οι εξεταστικές επιτροπές του.

Με αυτούς τους όρους, η πολιτική της κυβέρνησης σπρώχνει τους νέους και τους γονείς τους να αναζητήσουν διέξοδο στη φοιτητική μετανάστευση ή στην αγκαλιά των «ιδιωτικών πανεπιστημίων» που προώθησε η ίδια με την αναγνώριση των Κέντρων Ελεύθερων Σπουδών. Οι συνέπειες αυτής της πολιτικής θα είναι τραγικές για τους ίδιους και την ελληνική κοινωνία.

Ανακοίνωση της Νομαρχιακής Επιτροπής Κέρκυρας του ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΥ
με αφορμή την ανακοίνωση των βαθμολογικών πινάκων
για την πρόσβαση στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.

Το Υπουργείο Παιδείας δεν δείχνει τη διάθεση να αγγίξει την ουσία των εκπαιδευτικών και κοινωνικών προβλημάτων. Δεν δείχνει ότι έχει συλλάβει τα μηνύματα της εξέγερσης των νέων του περασμένου Δεκέμβρη, για μια ριζική αλλαγή προς την αποδέσμευση του λυκείου και την ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αντίθετα, επιμένει, και στο πλαίσιο του «Διαλόγου», σε μικροπαρεμβάσεις που αφήνουν άθικτη την ταξική λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ο ΣΥΝΑΣΠΙΣΜΟΣ επανακαταθέτει στο δημόσιο διάλογο την τεκμηριωμένη πρότασή του για ένα σύστημα ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, στο πλαίσιο μιας συνολικής, ριζικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Πρόταση που έχει ως επίκεντρο την ανασυγκρότηση συνολικά του Λυκείου ως αυτόνομης μορφωτικής βαθμίδας, την κατάργηση των γενικών εξετάσεων και τη μετακίνηση προς την ανοιχτή πρόσβαση στην ανώτατη εκπαίδευση.