Δευτέρα 3 Νοεμβρίου 2008

Το πρόβλημα με τα καρνάγια έφεραν στη Βουλή Χαραλάμπους και Αλυσανδράκης

Ερώτηση προς τους Υπουργούς Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Οικονομίας και Οικονομικών κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ κ.κ. Χαραλάμπους και Αλυσανδράκης με θέμα "Να σταματήσει ο διωγμός των ναυπηγοξυλουργών της Κέρκυρας".
Στο κείμενο της ερώτησής τους, οι δύο βουλευτές αναφέρουν: "Σε διωγμό κυριολεκτικά βρίσκονται δεκατρείς (13) μικρές επιχειρήσεις, γνωστές σαν τα καρνάγια» της Κέρκυρας, που δραστηριοποιούνται στο χώρο του λιμανιού της Κέρκυρας εδώ και πολλές εκατοντάδες χρόνια και από τις οποίες ζουν, άμεσα ή έμμεσα, πάνω από 100 Κερκυραϊκές οικογένειες.
Ο εξοβελισμός γίνεται γιατί, σύμφωνα με πληροφορίες μας, ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας( ΟΛΚΕ) έχει ήδη προβεί στη διοργάνωση κλειστού διεθνούς διαγωνισμού για την κατασκευή στο συγκεκριμένο χώρο Μαρίνας υπερπολυτελών γιοτ (GIGA YACHTS), χωρίς να υπάρχει πρόβλεψη χωροθέτησης των καρνάγιων στην ίδια περιοχή που βρί­σκονται σήμερα ή στην περιφέρεια αυτής.
Στα καρνάγια εξυπηρετούνται 14.500 περίπου μικρά σκάφη ( μήκους μέχρι 12 μέτρα), μικρά αλιευτικά, επαγγελματι­κά, τουριστικά, ναυταθλητικά και λοιπά που είναι νηολογη­μέ­να στην Κέρκυρα, ενώ τα ξύλινα είναι 2000, τα περισσότερα από τα οποία επισκευά­ζο­νται και συντηρούνται κάθε χρόνο στα ίδια « καρνάγια».
Εξοβελίζονται τα παραδοσιακά «καρνάγια» (η ναυπηγοεπισκευαστική παράδοση ξύλινων πλοίων στην Κέρκυρα υπάρχει εδώ και 4.000 χρόνια), που αποτελούν πυλώνα ήπιας μορφής ανάπτυξης και εναρμονίζονται πλήρως με το περιβάλλον, την τοπική οικονομία και την ιστορία της Κέρκυρας ενώ αποτελούν και πόλο έλξης τουριστών χωρίς να έχει συνταχθεί καμία μελέτη χωροταξικού σχεδιασμού.
Ενώ ο Ο.Λ.Κέρκυρας εισπράττει τα μισθώματα, η Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου θεωρεί τους ναυπηγούς «αυθαίρετους» καταληψίες και με σειρά αγωγών και δικαστικών μέτρων προσπαθεί να τους πετάξει κυριολεκτικά στην θάλασσα, (παρά το γεγονός ότι έχουν κερδίσει όλες τις δικαστικές αγωγές). Οι συνέπειες για την οικονομία του νησιού θα είναι αρνητικές δεδομένου ότι ο στόλος των 2000 ξύλινων σκαφών της Κέρκυρας θα εξαφανιστεί στη μεγάλη τους πλειοψηφία. Όσοι ιδιοκτήτες σκαφών θελήσουν να τα κρατήσουν θα αναγκαστούν να τα παίρνουν στην Πρέβεζα ή στη Λευκάδα και θα επιβαρύνεται υπερβολικά το κόστος συντήρησής τους το οποίο θα μετακυλίεται στον τουρίστα, αν πρόκειται για τουριστικά σκάφη ή στον καταναλωτή αν πρόκειται για αλιευτικά, με αρνητικές συνέπειες για την οικονομία της Κέρκυρας, των Διαποντίων Νήσων και των Παξών.
Η εκμετάλλευση ,στον συγκεκριμένο χώρο των «καρνάγιων», από επιχειρηματία πλαστικών σκαφών σε συνδυασμό με την Μαρίνα και η οριστική εκτέλεση αυτής της απόφασης του ΟΛ Κέρκυρας θα σημάνει τον θάνατο του επαγγέλματος των ναυπηγοξυλουργών της Κέρκυρας, ενός επαγγέλματος που επέζησε χιλιάδες χρόνια.
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί τι μέτρα προτίθενται να πάρουν ώστε :
· Τα καρνάγια να παραμείνουν στην συγκεκριμένη θέση που υπάρχουν από το 17ο αιώνα, αφού εξωραϊστούν και εκσυγχρονιστούν πλήρως οι εγκαταστάσεις τους, και
· Να επιτευχθούν συμβάσεις μακράς διάρκειας μεταξύ ΟΛΚΕ και Ναυπηγο­ξυ­λουργών".