Παρασκευή, 11 Ιανουαρίου 2013

ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ: Να αποσυρθεί το νομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας- Εκποιούνται τα λιμάνια της χώρας – Καταργούνται οι Συλλογικές Συμβάσεις.

Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ ζητά την απόσυρση του σχεδίου νόμου σχετικά με την «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου».

 Πρόκειται για ένα ακόμη αντεργατικό νομοθέτημα, αποτέλεσμα των δεσμεύσεων της κυβέρνησης Σαμαρά στην Τρόικα, με στόχο την....
 παραχώρηση βασικών δημόσιων λειτουργιών σε ιδιώτες και τη διάλυση εργασιακών σχέσεων σε πλοία και λιμάνια.

Με το νομοσχέδιο ουσιαστικά εκποιείται το σύνολο των λιμανιών της χώρας! Προβλέπεται η δημιουργία τεσσάρων λιμενικών δικτύων (Πειραιώς, Θεσσαλονίκης, Πάτρας και Ηρακλείου), τα οποία θα απορροφήσουν όλες τις λειτουργίες και τα περιουσιακά στοιχεία των κοντινών λιμένων. Με την ενοποίηση των μετοχικών κεφαλαίων των Οργανισμών, προβλέπεται άμεση εκχώρησή τους στο ΤΑΙΠΕΔ και σύσταση Γενικής Διεύθυνσης Αξιοποίησης και Ανάπτυξης, η οποία θα λειτουργεί συμβουλευτικά για επενδύσεις, ιδιωτικοποιήσεις, παραχωρήσεις και συνέργειες με ιδιώτες.

Όσον αφορά τις εργασιακές σχέσεις, το νομοσχέδιο εξυπηρετεί αποκλειστικά τα συμφέροντα της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών καθώς, ειδικά για τα κατώτερα πληρώματα στα ποντοπόρα πλοία και τα σκάφη αναψυχής, προβλέπεται η κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και η υπογραφή ατομικών συμβάσεων. Έτσι, με εργασιακό καθεστώς γαλέρας, ισχυρίζονται ότι ανοίγει η προοπτική δημιουργίας 100.000 θέσεων εργασίας! Όταν οι απογεγραμμένοι ναυτικοί (στοιχεία απογραφής 2008) είναι μόλις 7.692 (κατώτερα πληρώματα), μας λένε ότι σε λίγο καιρό θα βρουν απασχόληση 93.000 νέοι ναυτικοί!

Μια σύγχρονη ναυτιλία, δε δημιουργείται με αυτούς τους τρόπους.
Ο ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ ζητά τη διαμόρφωση ναυτιλιακής και νησιωτικής πολιτικής προς όφελος της εθνικής οικονομίας και των πολιτών, και όχι της τρόικας και των εφοπλιστών.

Ζητάμε, διεκδικούμε και επιδιώκουμε:

1.        Την ύπαρξη μιας Ελληνικής Ναυτιλίας με Έλληνες Ναυτικούς. Με κατοχύρωση του επαγγέλματος, με συγκροτημένα δικαιώματα, με συλλογικές διαπραγματεύσεις και με Συλλογικές Συμβάσεις.
2.        Τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου λιμενικού συστήματος, μοχλού ανάπτυξης της Εθνικής Οικονομίας και των τοπικών νησιωτικών οικονομιών.
3.        Την αναβάθμιση της Πλοηγικής Υπηρεσίας, ως μοχλό ενίσχυσης της ασφάλειας της ναυσιπλοΐας και όχι κερδοσκοπική επιχείρηση.
4.        Την αναδιοργάνωση της ακτοπλοΐας, τη δημιουργία ασφαλών και φθηνών για τον επιβάτη ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, την αύξηση των θέσεων εργασίας και τη λειτουργία της ως μοχλού ανάπτυξης των νησιών, στο πλαίσιο μιας ολοκληρωμένης Νησιωτικής Πολιτικής.