Το κείμενο της επερώτησης
Περιήλθε σε γνώση μας, μέσω του γραπτού και ηλεκτρονικού τύπου, η πληροφορία, ότι στις 25 Οκτωβρίου 2012 συνεδρίασε στην Αθήνα το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών το οποίο καθόρισε όλα τα δρομολόγια της ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Ιονίων Νήσων με τις ηπειρωτικές ακτές.
Στη συνεδρίαση αυτή η Περιφερειακή Αρχή Ιονίων Νήσων ήταν παντελώς...
απούσα. Έτσι όλες οι αποφάσεις ελήφθησαν σύμφωνα με τις εισηγήσεις των πλοιοκτητών χωρίς να ακουστούν ή να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις, τα αιτήματα και οι ανάγκες των τοπικών κοινωνιών των νησιών μας.
ΕΠ Ε Ρ Ω Τ Α Σ Θ Ε
1.Γνωρίζατε για τη διενέργεια της συγκεκριμένης Συνεδρίασης;
2.Αν ναι γιατί δεν λάβατε μέρος είτε εσείς είτε κάποιος εκπρόσωπός σας, όπως έγινε με τη συμμετοχή παραγόντων από τις Περιφέρειες Αιγαίου και Κρήτης;
3. Είχατε επεξεργαστεί και μελετήσει τις ανάγκες κάθε περιφερειακής ενότητας ώστε να είστε σε θέση να υποβάλετε τεκμηριωμένες προτάσεις στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών;
4. Γιατί το θέμα δεν ήλθε εγκαίρως προς συζήτηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο ;
5. Τι προτίθεστε να κάνετε- έστω και καθυστερημένα- για το σοβαρό αυτό θέμα που απασχολεί τα νησιά μας;
Η απάντηση του Περιφερειάρχη
.
Όπως γνωρίζετε, βάσει του άρθρου 205 του Νόμου «Καλλικράτης», οι νησιωτικές Περιφέρειες έχουν δικαίωμα έκφρασης γνώμης αναφορικά με τις ενδοπεριφερειακές συγκοινωνίες.
Για το λόγο αυτό, στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών συμμετέχει ως τακτικό μέλος ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιάννης Μαχαιρίδης και ως αναπληρωματικό μέλος ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων (σημείωση: ο ορισμός των μελών έγινε από την Ένωση Περιφερειών Ελλάδας).
Η Αιρετή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση, για να ασκήσει το δικαίωμά της, να εκφράσει, δηλαδή, τη γνώμη της για τα δρομολόγια, πρέπει οι προτείνοντες αυτά να την ενημερώσουν, κάτι που δεν έγινε.
Η ανακοίνωση της συνεδρίασης του Σ.Α.Σ. στις 25 Οκτωβρίου – μέσω Διαδικτύου – έγινε στις 23 Οκτωβρίου. Επικοινώνησα με τον κ, Μαχαιρίδη, ο οποίος μου είπε ότι θα συμμετείχε εκείνος στη συνεδρίαση αυτή.
Από τη μεριά της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων έγιναν τρεις γραπτές παρεμβάσεις και συγκεκριμένα:
Α. Από τον Αντιπεριφερειάρχη Ζακύνθου, Διον. Μυλωνά, ο οποίος ζήτησε την αναβολή της συνεδρίασης, προκειμένου να ενημερωθεί η Περιφέρεια για τα προτεινόμενα δρομολόγια.
Β. Από τον Αντιπεριφερειάρχη Κεφαλονιάς και Ιθάκης, Σωτήρη Κουρή, ο οποίος, μεταξύ άλλων, ζήτησε να ενημερώνεται η Αιρετή Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση για τα προτεινόμενα δρομολόγια, να εκφράζει άποψη και στη συνέχεια να συζητείται το θέμα στο Σ.Α.Σ.
Γ. Από την Αντιπεριφερειάρχη Νησιωτικής Πολιτικής και Μικρών Νησιών, Σμαράγδα Σαρδελή, η οποία αναφέρθηκε στην κάλυψη της γραμμής Ιθάκη – Σάμη – Πάτρα.
Με δική μου εξουσιοδότηση και παραίνεση, ο Περιφερειακός Σύμβουλος, Γιώργος Κάφυρης, κινήθηκε αρμοδίως, προκειμένου να συγκεντρώσει πληροφορίες και να εξετάσει τον τρόπο υποβολής δρομολογίων αλλά και να διαμαρτυρηθεί για το γεγονός ότι δεν έχουν συμπεριληφθεί στα προτεινόμενα δρομολόγια οι προτάσεις που κατά καιρούς έχουν εκφράσει φορείς και κάτοικοι των νησιών Κέρκυρας και Παξών.
Θέλω να σημειώσω, επίσης, ότι και ο Αντιπεριφερειάρχης Κέρκυρας, Χρ. Σκούρτης, σε ειδική σύσκεψη εργασίας που έγινε τις προάλλες στο Λιμεναρχείο, ενημερώθηκε για τα ακτοπλοϊκά δρομολόγια Κέρκυρας και Παξών και κατέθεσε την πρότασή μας για τις διαδικασίες που πρέπει να προηγούνται των αποφάσεων του Σ.Α.Σ.
Τέλος, θέλω να ενημερώσω το σώμα ότι ο αρμόδιος Υπουργός, Κώστας Μουσουρούλης, θέτει σε δημόσια διαβούλευση το θέμα των ακτοπλοϊκών γραμμών και η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων θα καταθέσει την πρότασή της, με τη διαδικασία που θα αποφασιστεί στην αυριανή συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, κατά τη διάρκεια της οποίας θα συζητηθεί ως τακτικό, το θέμα των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών.
Αναφερόμενος σε αυτές τις ενέργειες, το πράττω αφενός για να ενημερώσω τον Περιφερειακό Συμβούλιο και αφετέρου να απαντήσω στον κ. Καρύδη ότι η Περιφερειακή Αρχή δεν αδράνησε, τουναντίον έπραξε ό, τι ήταν δυνατόν.