Τετάρτη, 5 Σεπτεμβρίου 2012

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ- ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ ΔΙΑΛΟΓΟ, ΑΦΟΡΜΗ ΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟ

10/08/2012
Γράφει ο Αλέκος Δεσυλλας
τ. βουλευτής Κερκύρας
τ. διευθύνων σύμβουλος Ο.Λ.ΚΕ Α.Ε
alekosdesillas@yahoo.gr

Βρισκόμαστε μπροστά σε μια δεδομένη κατάσταση την αποκαλούμενη παγκοσμιοποίηση , χωρίς να διαβλέπεται σε ορατό τουλάχιστον χρονικό διάστημα , δυνατότητα ανατροπής της.
Είναι δηλαδή δεδομένη , με μικρούς η μεγαλύτερους επί του παρόντος περιορισμούς , η ελεύθερη διακίνηση ανθρώπων , υπηρεσιών αγαθών και ιδεών στο σύνολο σχεδόν των χωρών του πλανήτη μας..
Βιώνουμε επίσης μια παγκόσμια οικονομική κρίση με σημαντική συνιστώσα την Ευρωπαϊκή , μέσα στην οποία δυστυχώς η χώρα μας καλείται να διαδραματίσει...

ένα δύσκολο ,λόγω υπερβολικού δημόσιου χρέους , ρόλο.
Τα συσσωρευμένα επί 10 ετιες οικονομικά και όχι μόνο προβλήματα μας , δύσκολα θα επιτρέψουν ,στο άμεσο τουλάχιστον μέλλον , την δημιουργία των απαραιτήτων τοπικών και περιφερειακών συνθηκών ταχύρρυθμης ανάπτυξης στην περιοχή μας.
Με αυτές τις προϋποθέσεις και τα δεδομένα ,καλουμεθα ως Επτανησιακός λαός να δραστηριοποιηθούμε περισσότερο από ποτέ στο παρελθόν τοπικά και περιφερειακά.
Αναμφίβολα διαθέτουμε τα γνωστά σε όλους μας συγκριτικά πλεονεκτήματα , τα οποία ήρθε η στιγμή στο έπακρον να τα αξιοποιήσουμε .
Σχετική πρωτοβουλία μας για αντίστοιχο σχεδιασμό αξιοποίησης των συγκριτικών αυτών πλεονεκτημάτων μας , τελικά δεν ολοκληρώθηκε το 2010 ,όπως και η ανάλογη προσπάθεια στην περίοδο της βουλευτικής μου θητείας , για λόγους που δεν είναι του παρόντος να επαναφέρουμε.
Υπάρχει αρκετός χρόνος μέχρι τις επόμενες περιφερειακές εκλογές , για σφυρηλάτηση της ενότητας του Επτανησιακού λαού ,προκειμένου να γίνει από όλους μας κατανοητό ,χωρίς δεσμεύσεις , εξαρτήσεις και μυωπικές θεωρήσεις , ότι το μέλλον μας εξαρτάται κυρίως από εμάς τους ίδιους.
Όλοι μαζί ενωμένοι μπορούμε να το διεκδικήσουμε και να πετύχουμε.
Παράλληλα χρειάζεται να συναποφασίσουμε ,μετά από εξαντλητικό δημόσιο διάλογο και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στο σύνολο των Νησιών μας ,κοινά προγράμματα και κοινές δραστηριότητες που θα έχουν όφελος για το σύνολον της διοικητικής μας περιφέρειας.
Θα μπορούσαμε ενδεικτικά να αναφερθούμε στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού ,όπου με μισθωτικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου , μπορούμε να επεκτείνουμε , να εκσυγχρονίσουμε και να συντηρούμε τις υποδομές μας με χρήματα προσφερόμενου επενδυτή , που θα έχει την εκμετάλλευση τους για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ,στα πλαίσια ενός απόλυτα δεσμευτικού κανονισμού λειτουργίας ,με καταβολή στο ίδιο χρονικό διάστημα ετήσιου κυμαινόμενου η σταθερού μισθώματος η ακόμη και με τον συνδυασμό σταθερού και κυμαινόμενου πρόσθετου μισθώματος.
Με τις συνολικές αυτές παρεμβάσεις στο Ιόνιο πέλαγος , που θα δίνουν την δυνατότητα πολλαπλών επισκέψεων περιηγητών σε Νησιά του Ιονίου . θα μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε για την περιοχή μας σαφώς μεγαλύτερο κομμάτι από την συνολική κίνηση της Μεσογείου.
Η δυνατότητα αυτή να υπάρξουν κατάλληλες θαλάσσιες υποδομές σε περισσότερα Νησιά του Ιονίου , , θα αποτελεσει σαφες κινητρο τοσο για τις εταιρειες του κλάδου της κρουαζιέρας ,όσο και για μεμονομενους χρήστες θαλασσίων μέσων αναψυχής ,λόγω των γνωστών συνθηκών οικονομικής ύφεσης, να μειώσουν τις δαπάνες των , προγραμματίζοντας κυκλικά ταξίδια μέσα στο χώρο του Ιονίου και ενδεχομένως και της Αδριατικής.
Κυκλικά ταξίδια που λόγω της ύπαρξης διεθνών αεροδρομίων στα Νησιά μας και Ξενοδοχειακής υποδομής , η αποβίβαση και η επιβίβαση (home porting) ,μπορεί να γίνεται στο Ιόνιο και βέβαια να συνδυαστεί με μεικτά προγράμματα διαμονής και κρουαζιέρας.
Οικονομία που θα προκύψει από την κατανάλωση καυσίμων λογω του περιορισμού των αποστάσεων και ειδικά στον τομέα της κρουαζιέρας θα επιστρέψει να μειωθεί το αντίτιμο συμμετοχής των ενδιαφερόμενων περιηγητών , με τελικό αποτέλεσμα την αύξηση της πληρότητας των κρουαζιερόπλοιων.
Από μόνες τους βέβαια οι θαλάσσιες υποδομές ,είναι προφανές ότι δεν θα αποτελέσουν ασφαλές κίνητρο προτίμησης .αν δεν συνδυαστούν με την αξιοποίηση των πολιτισμικών δυνατοτήτων που ως γνωστόν διαθέτουν όλα τα Νησιά μας.
Το γεγονός είναι ότι και σε αυτό τον τομέα του πολιτισμού , δεν υπάρχουν οι αναγκαίες κρατικές και Ευρωπαϊκές πιστώσεις για την πλήρη και ουσιαστική ανάδειξη του.
Θα πρέπει λοιπόν να αναζητηθούν, ,ακολουθώντας και σε αυτή την περίπτωση την διεθνή πρακτική μέσα από μισθωτικές συμβάσεις παραχώρησης της εκμετάλλευσης των για ορισμένο χρονικό διάστημα.
Σήμερα τα μνημεία μας παραμένουν εν πολλοίς αναξιοποίητα ,όσα δε έχουν μερικώς αξιοποιηθεί καταρρέουν και αυτά λόγο μη επαρκούς συντήρησης.
Ο συνδυασμός δε αυτός των τουριστικών και πολιτιστικών μας δυνατοτήτων θα δώσει το αναπτυξιακό άλμα που έχει σήμερα ανάγκη η περιφέρεια μας των Ιονίων Νήσων.
Το όραμα αυτό για να το υλοποιήσουμε πρέπει πρώτα από όλα να το πιστέψουμε.
Αντίστοιχες μισθωτικές συμβάσεις ορισμένου χρόνου αποτελούν ήδη από πολλά χρόνια διεθνή πρακτική με την ονομασία (ΒΟΤ) <> .Χρησιμοποιούντο όμως ήδη από τον 4ον αιώνα π.X όπως π.χ. στην περίπτωση της αποξήρανσης της λίμνης Πτεχαι στην Εύβοια , όπως μαρτυρεί η μαρμάρινη στήλη που έχει χαραγμένη τη σχετική σύμβαση που φυλάσσεται από το 1862 μΧ στο Αρχαιολογικό Μουσείο Αθηνών.
Τα προσδοκώμενα οφέλη από το είδος αυτών των μισθωτικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου είναι προφανη.Χρηματοδοτικη διευκόλυνση , αποδοτικότερη λειτουργία ,εξασφάλιση τεχνογνωσίας κ.α.
Η αξιοποίηση τους όμως χρειάζεται τα άτομα που θα αναλάβουν και θα χειριστούν αυτές τις δυνατότητες και προοπτικές , να διαθέτουν γνώση του αντικειμένου , ,εμπειρία , να έχουν δώσει σαφή δείγματα του ενδιαφέροντος τους για την συνολική ανάπτυξη της περιοχής μας και να έχουν γνώση των συνθηκών της παγκόσμιας αγοράς.
Αν κοιτάξουμε γύρω μας , απαλλαγμένοι από στείρες και αδιέξοδες προκαταλήψεις και εγωισμούς ,είναι σίγουρο ότι θα βρεθούν οι κατάλληλοι άνθρωποι που θα μπορέσουν να αναλάβουν και να χειρισθούν ένα τόσο μεγαλεπήβολο όσο και ιδιαίτερα σημαντικό για την ανάπτυξη της Ιόνιας περιοχής μας σχεδιασμό.
Αρκεί η ίδιοι να πιστεύουν στις παραπάνω εκτεθείσες αρχές που μπορούν να συμπυκνωθούν σε πέντε λέξεις.
ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΝΕΡΓΟΥΜΕ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΚΑΙ ΤΟΠΙΚΑ