Παρακολουθώντας τις τελευταίες ημέρες τις τιμές των υγρών καυσίμων, βλέπουμε την τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Κέρκυρα να έχει "εκτροχιαστεί". Στο 1,88 € ανά λίτρο πουλάει το φθηνότερο πρατήριο, ενώ κάποια πρατήρια έχουν ξεπεράσει και τα 2 € ανά λίτρο!
Το βάρος που δημιουργείται για τον καταναλωτή είναι ασήκωτο. Η κυβέρνηση....
παρακολουθεί σαν απλός θεατής. Το Παρατηρητηρίου Τιμών απλά καταγράφει και πληροφορεί, όμως οι πολίτες δεν είναι δυνατό να τρέχουν να βρουν πάντα το φτηνό πρατήριο. Η αξία του Παρατηρητηρίου θα ήταν σημαντική αν οδηγούσε σε πρωτοβουλίες και δράσεις για την πάταξη της αισχροκέρδειας.
Οι φόροι στα καύσιμα ξεπερνούν το 60% της τελικής τιμής και συντελούν ώστε τα καύσιμα της χώρας μας να είναι απλησίαστα και από τα ακριβότερα της Ευρώπης. Είναι απαράδεκτο, σε μια περίοδο τόσο βαθιάς κρίσης και εισοδηματικής αφαίμαξης των Ελλήνων, να διατηρούνται οι φόροι σε τόσο υψηλά επίπεδα. Είναι μια πολιτική αντιλαϊκή και εσφαλμένη. Η αύξησή των έμμεσων φόρων φέρνει μειωμένα έσοδα στο κράτος, διότι προκαλεί σημαντική μείωση της κατανάλωσης, και παράλληλα δημιουργεί προβλήματα διαβίωσης σε πολλούς συμπολίτες μας, όπως με την αύξηση του φόρου στο πετρέλαιο θέρμανσης.Το βάρος που δημιουργείται για τον καταναλωτή είναι ασήκωτο. Η κυβέρνηση....
παρακολουθεί σαν απλός θεατής. Το Παρατηρητηρίου Τιμών απλά καταγράφει και πληροφορεί, όμως οι πολίτες δεν είναι δυνατό να τρέχουν να βρουν πάντα το φτηνό πρατήριο. Η αξία του Παρατηρητηρίου θα ήταν σημαντική αν οδηγούσε σε πρωτοβουλίες και δράσεις για την πάταξη της αισχροκέρδειας.
Σε περίοδο τέτοιας κρίσης, με κατακόρυφη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών, θεωρούμε επιβεβλημένη την άμεση και δραστική μείωση του Ειδικού Φόρου Καυσίμων. Όπως επίσης επιβεβλημένη είναι η διατήρηση μειωμένης τιμής στο πετρέλαιο θέρμανσης. Με την εξίσωση της τιμής πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης, ο χειμώνας για τα χειμαζόμενα νοικοκυριά προβλέπεται απελπιστικός.
Για την αποτροπή ανεξέλεγκτων ανατιμήσεων, η κυβέρνηση οφείλει να ελέγξει συνολικά το κύκλωμα πετρελαίου σε όλα τα στάδια. Να ελεγχθεί το μονοπωλιακό καθεστώς στη διύλιση (ελέγχεται από 2 διυλιστήρια) και στην εμπορία (2 εταιρείες ελέγχουν πάνω από το 50% της αγοράς). Έχουν επανειλημμένα καταγγελθεί εναρμονισμένες πρακτικές καρτέλ, οι οποίες ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό για τα επίπεδα τιμών των καυσίμων.
Τέλος, για την αποτροπή παραπέρα ανεξέλεγκτων καταστάσεων και ανατιμήσεων, η κυβέρνηση δεν πρέπει να προχωρήσει στην μνημονιακή δέσμευση για παραπέρα ιδιωτικοποίηση των ΕΛΠΕ που θα καταστήσει πλήρως ανεξέλεγκτο το κύκλωμα πετρελαίου.