Από την Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου έχει απαγορευτεί ο απόπλους των επιβατηγών πλοίων «Λευκίμμη» και «Αγία Τριάδα» που εκτελούν τα δρομολόγια Λευκίμμης - Ηγουμενίτσας, «Ελένη» και «Αγία Ειρήνη» που εκτελούν τα δρομολόγια Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας, των δύο δελφινιών για Παξούς και του «Αλέξανδρος 2» που εκτελεί τα δρομολόγια για τα Διαπόντια Νησιά.
Ο λόγος της απαγόρευσης του απόπλου για όλα τα...
καράβια είναι ότι ο Ρωσικός Νηογνώ-μονας ήρε την εξουσιοδότηση της επιχείρησης που τον αντιπροσώπευε στην Ελλάδα και ως εκ τούτου τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που εξέδιδε μέχρι τώρα κρίθηκαν άκυρα.
Το πρόβλημα είναι σοβαρότατο γιατί ολόκληρες περιοχές έχουν μείνει χωρίς συγκοινωνι-ακή σύνδεση και παρατηρείται έλλειψη απαραίτητων αγαθών. Οι εργαζόμενοι στα συγκεκριμένα καράβια έχουν οδηγηθεί σε αναγκαστική άδεια, ενώ δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί αν πράγματι υπάρχουν προβλήματα αξιοπλοΐας.
Η κατάσταση όμως γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνη, γιατί πρόκειται για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα ναυτεργατών και επιβατών. Το ζήτημα αυτό έχει να κάνει με το γεγονός της γε-νικότερης πολιτικής που ακολουθείται στα πλαίσια της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Η πολιτική αυτή συνθλίβει τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργα-ζομένων και πολύ περισσότερο βάζει σε κίνδυνο την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα.
Στην πολιτική ιδιωτικοποίησης των πάντων, κανένας νηογνώμονας που βρίσκεται σε ιδιω-τικά χέρια δεν είναι αξιόπιστος, κυρίως σε περιόδους κρίσης που η ανταγωνιστικότητα για την κερ-δοφορία των επιχειρήσεων αποθεώνεται.
Επιβεβαιώνεται έτσι η θέση του ΚΚΕ ότι πρέπει να διασφαλιστεί ο αξιόπιστος χαρακτήρας του ελέγχου και της πιστοποίησης των πλοίων από αποκλειστικά δημόσιο φορέα και πλήρως εξοπλισμένο με τις απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές με επαρκώς ανθρώπινο δυναμικό, με βα-σικό κριτήριο την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος.
Απαιτούμε να δοθεί άμεσα λύση από την κυβέρνηση έτσι ώστε να επανεκκινήσουν τα δρομολόγια που έχουν διακοπεί και να λυθούν τα προβλήματα των εργαζομένων, των επιβατών αλλά και των κατοίκων.
Ο λόγος της απαγόρευσης του απόπλου για όλα τα...
καράβια είναι ότι ο Ρωσικός Νηογνώ-μονας ήρε την εξουσιοδότηση της επιχείρησης που τον αντιπροσώπευε στην Ελλάδα και ως εκ τούτου τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που εξέδιδε μέχρι τώρα κρίθηκαν άκυρα.
Το πρόβλημα είναι σοβαρότατο γιατί ολόκληρες περιοχές έχουν μείνει χωρίς συγκοινωνι-ακή σύνδεση και παρατηρείται έλλειψη απαραίτητων αγαθών. Οι εργαζόμενοι στα συγκεκριμένα καράβια έχουν οδηγηθεί σε αναγκαστική άδεια, ενώ δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί αν πράγματι υπάρχουν προβλήματα αξιοπλοΐας.
Η κατάσταση όμως γίνεται ιδιαίτερα επικίνδυνη, γιατί πρόκειται για την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα ναυτεργατών και επιβατών. Το ζήτημα αυτό έχει να κάνει με το γεγονός της γε-νικότερης πολιτικής που ακολουθείται στα πλαίσια της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας του κεφαλαίου. Η πολιτική αυτή συνθλίβει τα εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα των εργα-ζομένων και πολύ περισσότερο βάζει σε κίνδυνο την ασφάλεια της ζωής στη θάλασσα.
Στην πολιτική ιδιωτικοποίησης των πάντων, κανένας νηογνώμονας που βρίσκεται σε ιδιω-τικά χέρια δεν είναι αξιόπιστος, κυρίως σε περιόδους κρίσης που η ανταγωνιστικότητα για την κερ-δοφορία των επιχειρήσεων αποθεώνεται.
Επιβεβαιώνεται έτσι η θέση του ΚΚΕ ότι πρέπει να διασφαλιστεί ο αξιόπιστος χαρακτήρας του ελέγχου και της πιστοποίησης των πλοίων από αποκλειστικά δημόσιο φορέα και πλήρως εξοπλισμένο με τις απαραίτητες υλικοτεχνικές υποδομές με επαρκώς ανθρώπινο δυναμικό, με βα-σικό κριτήριο την προστασία της ανθρώπινης ζωής και του περιβάλλοντος.
Απαιτούμε να δοθεί άμεσα λύση από την κυβέρνηση έτσι ώστε να επανεκκινήσουν τα δρομολόγια που έχουν διακοπεί και να λυθούν τα προβλήματα των εργαζομένων, των επιβατών αλλά και των κατοίκων.