Επιστρέφει μετά από 30 χρόνια η 8ωρη απασχόληση στο δημόσιο τομέα.
Η κυβέρνηση με πρόσχημα την (δήθεν) αναδιοργάνωση και την καλύτερη παροχή υπηρεσιών στους πολίτες, επιχειρεί να εξουθενώσει τους εργαζόμενους με αύξηση του ωραρίου από 2,5 έως 10 ώρες την εβδομάδα.
Ο σκοπός συμπληρώνουμε εμείς, προφανής! Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ, δηλαδή χαμηλότεροι μισθοί, εντατικοποίηση της εργασίας με περισσότερη και απλήρωτη δουλειά για τους εργαζόμενους.
Το παιδαγωγικό προσωπικό των δημοτικών Παιδικών Σταθμών καλείται να εργαστεί σε νέες συνθήκες αφόρητες και ασφυκτικές με νέα καθημερινά 8άωρα ωράρια (10 ώρες παραπάνω την εβδομάδα) με συμπίεση των σημερινών μισθών κατά το 1/3.
Ρωτάμε:
Είναι δυνατό ένας εξουθενωμένος παιδαγωγός να αντέξει τη διαρκή εγρήγορση για οκτώ ώρες; Να παρέχει παιδαγωγικό έργο υψηλής ποιότητας, φροντίδα και αυξημένη ετοιμότητα που απαιτείται και να παραμείνουν ασφαλή 25 νήπια που έχει στην ευθύνη του;
Πόσο αρνητικά θα επηρεάσει η πολύωρη παραμονή την ίδια την ψυχολογία των παιδιών στους Παιδικούς Σταθμούς που από ένα σημείο και μετά θα μετατραπούν από χώρο δημιουργικής παραμονής και παιδαγωγικών ερεθισμάτων και ψυχαγωγίας … σε χώρο φ ύ λ α ξ η ς; (Ήδη η κυβέρνηση κάνει λόγο για απογευματινή και βραδινή λειτουργία των Παιδικών Σταθμών).
Για την Παιδαγωγική και Επιστημονική κοινότητα
Η Προσχολική Αγωγή αποτελεί μέρος της Γενικής Εκπαίδευσης και αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της. Οι επιστημονικές μελέτες – έρευνες έχουν καταδείξει ότι κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας διαμορφώνεται το 50% της προσωπικότητας και το 33% τις συνολικής νόησης του ανθρώπου. Ας καταλάβουμε, λοιπόν, όλοι ότι η ποιότητα της Προσχολικής Αγωγής που θα λάβουν τα παιδιά σήμερα θα επηρεάσει όχι μόνο το μέλλον το δικό τους αλλά και αυτού του κόσμου που υπάρχει γύρω τους.
Η διασφάλιση, επομένως της ποιότητας της προσχολικής αγωγής είναι σήμερα πραγματική ανάγκη και ζητούμενο είναι οι σχεδιασμοί που προάγουν την παιδαγωγική διαδικασία και σέβονται τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο του παιδαγωγού προσχολικής ηλικίας.
Το υφιστάμενο εξάωρο ωράριο εργασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον ευαίσθητο ρόλο και το δύσκολο έργο του παιδαγωγού και έχει άμεση σχέση με την ποιότητα και την αποτελεσματικότητά του.
Σε καμία περίπτωση επομένως δεν μπορεί να θεωρείται το ωράριο που ισχύει επίσημα και θεσμοθετημένα πάνω από 25 χρόνια προνόμιο για τους παιδαγωγούς, αντίθετα μόνο ως αναγνώριση του δύσκολου και επίπονου έργου τους μπορεί να εκλαμβάνεται.
Για τους παραπάνω λόγους, οι παιδαγωγοί της προσχολικής ηλικίας είναι ανάγκη να αντιμετωπίζονται από την πολιτεία και τους φορείς της σαν εφάμιλλο μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας και να «χαίρουν των δικαιωμάτων» που απορρέουν απ’ αυτήν την ιδιότητα και την αποστολή τους.
Κατόπιν των παραπάνω καλούμε τη δημοτική αρχή της Κέρκυρας γνωρίζοντας πως έχει την δυνατότητα να παρέμβει αποφασιστικά ώστε να διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία των παιδικών σταθμών. Η χρόνια έλλειψη μόνιμου προσωπικού, οι ελλιπείς κτηριακές δομές, η υποχρηματοδότηση κ.α., είναι τα πραγματικά και συνάμα εκρηκτικά προβλήματα στην προσχολική αγωγή στους Παιδικούς Σταθμούς. Αυτά τα προβλήματα είναι ανάγκη να αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν. Κάθε προσπάθεια που δεν αντιμετωπίζει και δεν λύνει αυτά τα προβλήματα είναι καταδικασμένη να πέσει στο κενό.
Η αύξηση του ωραρίου των παιδαγωγών, δεν αποτελεί επομένως τρόπο επίλυσης των συσσωρευμένων προβλημάτων των Παιδικών Σταθμών. Έτσι κι αλλιώς αυτά είναι γνωστά στην κοινωνία και στους γονείς που έρχονται σε καθημερινή επαφή με την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στους χώρους που καλούμαστε καθημερινά να παρέχουμε αγωγή με πενιχρά μέσα.
Για να μην ακυρωθεί και στην πράξη η παιδαγωγική αποστολή των παιδαγωγών στους Παιδικούς σταθμούς
Καλούμε την δημοτική αρχή να συζητήσει αυτό το πολύ σοβαρό ζήτημα σε έναν ουσιαστικό διάλογο τόσο στο δημοτικό συμβούλιο αλλά και με τους παιδαγωγούς των Παιδικών Σταθμών. Καλούμε την δημοτική αρχή να μην εφαρμόσει τα εξαντλητικά 8ωρα για τους εργαζόμενους, αναλογιζόμενη ότι μόνο νέα πίεση και εξουθένωση θα προστεθούν τόσο στους εργαζόμενους, όσο και στα ίδια τα παιδιά.
Η κυβέρνηση με πρόσχημα την (δήθεν) αναδιοργάνωση και την καλύτερη παροχή υπηρεσιών στους πολίτες, επιχειρεί να εξουθενώσει τους εργαζόμενους με αύξηση του ωραρίου από 2,5 έως 10 ώρες την εβδομάδα.
Όπως είπε ο κ. Ραγκούσης, μισή ώρα την ημέρα περισσότερη εργασία για τους 700.000 δημοσίους υπαλλήλους, σημαίνει 350.000 επιπλέον ώρες, οι οποίες ως.....
παραγόμενο έργο αντιστοιχούν στην πρόσληψη 45.000 νέων υπαλλήλων.
Ο υπουργός Εσωτερικών είχε επισημάνει ότι οι αλλαγές δεν προβλέπονται στο Μνημόνιο αλλά είναι κυβερνητική πρωτοβουλία. Ο σκοπός συμπληρώνουμε εμείς, προφανής! Η ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ, δηλαδή χαμηλότεροι μισθοί, εντατικοποίηση της εργασίας με περισσότερη και απλήρωτη δουλειά για τους εργαζόμενους.
Το παιδαγωγικό προσωπικό των δημοτικών Παιδικών Σταθμών καλείται να εργαστεί σε νέες συνθήκες αφόρητες και ασφυκτικές με νέα καθημερινά 8άωρα ωράρια (10 ώρες παραπάνω την εβδομάδα) με συμπίεση των σημερινών μισθών κατά το 1/3.
Ρωτάμε:
Είναι δυνατό ένας εξουθενωμένος παιδαγωγός να αντέξει τη διαρκή εγρήγορση για οκτώ ώρες; Να παρέχει παιδαγωγικό έργο υψηλής ποιότητας, φροντίδα και αυξημένη ετοιμότητα που απαιτείται και να παραμείνουν ασφαλή 25 νήπια που έχει στην ευθύνη του;
Πόσο αρνητικά θα επηρεάσει η πολύωρη παραμονή την ίδια την ψυχολογία των παιδιών στους Παιδικούς Σταθμούς που από ένα σημείο και μετά θα μετατραπούν από χώρο δημιουργικής παραμονής και παιδαγωγικών ερεθισμάτων και ψυχαγωγίας … σε χώρο φ ύ λ α ξ η ς; (Ήδη η κυβέρνηση κάνει λόγο για απογευματινή και βραδινή λειτουργία των Παιδικών Σταθμών).
Για την Παιδαγωγική και Επιστημονική κοινότητα
Η Προσχολική Αγωγή αποτελεί μέρος της Γενικής Εκπαίδευσης και αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της. Οι επιστημονικές μελέτες – έρευνες έχουν καταδείξει ότι κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας διαμορφώνεται το 50% της προσωπικότητας και το 33% τις συνολικής νόησης του ανθρώπου. Ας καταλάβουμε, λοιπόν, όλοι ότι η ποιότητα της Προσχολικής Αγωγής που θα λάβουν τα παιδιά σήμερα θα επηρεάσει όχι μόνο το μέλλον το δικό τους αλλά και αυτού του κόσμου που υπάρχει γύρω τους.
Η διασφάλιση, επομένως της ποιότητας της προσχολικής αγωγής είναι σήμερα πραγματική ανάγκη και ζητούμενο είναι οι σχεδιασμοί που προάγουν την παιδαγωγική διαδικασία και σέβονται τον εξαιρετικά σημαντικό ρόλο του παιδαγωγού προσχολικής ηλικίας.
Το υφιστάμενο εξάωρο ωράριο εργασίας είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τον ευαίσθητο ρόλο και το δύσκολο έργο του παιδαγωγού και έχει άμεση σχέση με την ποιότητα και την αποτελεσματικότητά του.
Σε καμία περίπτωση επομένως δεν μπορεί να θεωρείται το ωράριο που ισχύει επίσημα και θεσμοθετημένα πάνω από 25 χρόνια προνόμιο για τους παιδαγωγούς, αντίθετα μόνο ως αναγνώριση του δύσκολου και επίπονου έργου τους μπορεί να εκλαμβάνεται.
Για τους παραπάνω λόγους, οι παιδαγωγοί της προσχολικής ηλικίας είναι ανάγκη να αντιμετωπίζονται από την πολιτεία και τους φορείς της σαν εφάμιλλο μέλος της εκπαιδευτικής κοινότητας και να «χαίρουν των δικαιωμάτων» που απορρέουν απ’ αυτήν την ιδιότητα και την αποστολή τους.
Κατόπιν των παραπάνω καλούμε τη δημοτική αρχή της Κέρκυρας γνωρίζοντας πως έχει την δυνατότητα να παρέμβει αποφασιστικά ώστε να διασφαλίσει την απρόσκοπτη λειτουργία των παιδικών σταθμών. Η χρόνια έλλειψη μόνιμου προσωπικού, οι ελλιπείς κτηριακές δομές, η υποχρηματοδότηση κ.α., είναι τα πραγματικά και συνάμα εκρηκτικά προβλήματα στην προσχολική αγωγή στους Παιδικούς Σταθμούς. Αυτά τα προβλήματα είναι ανάγκη να αντιμετωπιστούν και να επιλυθούν. Κάθε προσπάθεια που δεν αντιμετωπίζει και δεν λύνει αυτά τα προβλήματα είναι καταδικασμένη να πέσει στο κενό.
Η αύξηση του ωραρίου των παιδαγωγών, δεν αποτελεί επομένως τρόπο επίλυσης των συσσωρευμένων προβλημάτων των Παιδικών Σταθμών. Έτσι κι αλλιώς αυτά είναι γνωστά στην κοινωνία και στους γονείς που έρχονται σε καθημερινή επαφή με την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στους χώρους που καλούμαστε καθημερινά να παρέχουμε αγωγή με πενιχρά μέσα.
Για να μην ακυρωθεί και στην πράξη η παιδαγωγική αποστολή των παιδαγωγών στους Παιδικούς σταθμούς
Καλούμε την δημοτική αρχή να συζητήσει αυτό το πολύ σοβαρό ζήτημα σε έναν ουσιαστικό διάλογο τόσο στο δημοτικό συμβούλιο αλλά και με τους παιδαγωγούς των Παιδικών Σταθμών. Καλούμε την δημοτική αρχή να μην εφαρμόσει τα εξαντλητικά 8ωρα για τους εργαζόμενους, αναλογιζόμενη ότι μόνο νέα πίεση και εξουθένωση θα προστεθούν τόσο στους εργαζόμενους, όσο και στα ίδια τα παιδιά.
Οι αποφάσεις που έχουν πάρει οι δήμοι Πετρούπολης στην Αθήνα και Παύλου Μελά στη Θεσ/νίκη (κλπ.) για μη εφαρμογή του 40ωρου ωραρίου εργασίας των υπαλλήλων τους, είναι η βάση που μπορεί να στηριχτεί μια τέτοια απόφαση και από το δήμο Κέρκυρας.