Α. Γίνεται φανερό και στους πλέον δύσπιστους ότι ο «Καλλικράτης» είναι η εκδοχή του μνημονίου στην Αυτοδιοίκηση
Γι' αυτό και υλοποιήθηκε εσπευσμένα, παρά τον μικρό βαθμό νομικής και οργανωτικής ετοιμότητας και παρά την διαπιστωμένη χαμηλή κοινωνική και πολιτική αποδοχή. Επιβάλλεται οικονομική ασφυξία από το κεντρικό κράτος, έκλεισαν τελείως οι στρόφιγγες της χρηματοδότησης. Αναιρέθηκαν τα 800 εκατ. Ευρώ που δόθηκαν αρχικά, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είναι σχεδόν μηδενικό, ενώ....
υποχρεώνεται η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση να πληρώνει πλέον από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους και τους μισθούς των υπαλλήλων! Σε ρόλο «χωροφύλακα» και «υποκλοπέα» αρμοδιοτήτων λειτουργεί η Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Πάτρας. Παρεμβαίνει ενεργά και απροκάλυπτα στην τουριστική προβολή των Ιονίων, στον σχεδιασμό της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων των Ιονίων.
Β. Η διοίκηση της ΠΙΝ εμφανίζεται άβουλη, ανίσχυρη χωρίς σχέδιο και χωρίς όραμα
• Δείχνει να φοβάται την δημοκρατική λειτουργία, τον έλεγχο της διαχείρισης της εξουσίας της και των επιλογών της.
• Στα πλαίσια αυτά μέχρι και σήμερα στερεί στην παράταξη μας, την ΑΝ.Α.Σ.Α., τις διευκολύνσεις που ο ίδιος ο νόμος επιτάσσει να δοθούν στις παρατάξεις της μειοψηφίας ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντα τους.
• Αρνήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου να δεχθεί την σύσταση επιτροπής στο επίπεδο των πρώην νομαρχιών που θα ελέγχει και θα συμβουλεύει τους αντιπεριφερειάρχες. Προτιμά την «ενός ανδρός αρχή».
• Δεν διεκδικεί, δείχνει να κάνει αγγαρεία σχετικά με αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου που χρειάζονται δράση και ευρύτερη κινητοποίηση για να έχουν αποτέλεσμα. Κλασσικό παράδειγμα το θέμα του ΦΠΑ στα Ιόνια.
• Δεν αντιτάσσεται στις παρεμβάσεις του κεντρικού κράτους στις αρμοδιότητες και στο έργο της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.
• Δεν είναι σε θέση να ετοιμάσει έγκαιρα τον πρώτο προϋπολογισμό, με στοιχειώδη συλλογική και δημοκρατική προσέγγιση. Αύριο 31/3 συζητείται, μετά από αναβολή, ο προϋπολογισμός, και η εισήγηση ακόμη συντάσσεται, αποτελεί επτασφράγιστο μυστικό.
• Εντοπίζεται σε περίεργες πολιτικές συναλλαγές με τον κυβερνητικό χώρο και τον πρώην Γενικό Γραμματέα της κρατικής ΠΙΝ. Η συμπεριφορά αυτή στην περίπτωση της ανάθεσης της μελέτης για τον Περιφερειακό σχεδιασμό στερεών αποβλήτων απαιτεί εξηγήσεις!
• Αποδεικνύεται πολύ διστακτική στο να εναντιωθεί, έστω και λεκτικά, σε συμφέροντα που φαίνεται να δρουν ανεξέλεγκτα στην Κέρκυρα, όπως η περίπτωση των αιολικών πάρκων.
• Δεν αξιοποιεί ευκαιρίες για προώθηση και προβολή των θέσεων και προβλημάτων της νησιωτικής μας περιφέρειας.
Γ. Οικονομική προοπτική και ανάπτυξη
• Στον τουρισμό υπάρχει η αίσθηση ότι και φέτος θα «κρατήσει». Μόνο που αυτό πια δεν αρκεί.
• Στον πρωτογενή τομέα δεν ενεργοποιείται η δυναμική των τοπικών προϊόντων των νησιών μας.
• Η ανεργία καλπάζει, επτά μονάδες περισσότερο από πέρυσι την ίδια περίοδο στα νησιά μας.
• Η ύφεση είναι γεγονός, οι μικροεπιχειρήσεις δοκιμάζονται σκληρά, ο χώρος της οικοδομής έχει καταρρεύσει.
• Τα μικρά και μεγάλα δημόσια έργα και έργα υποδομής είναι σε λήθαργο διαρκείας.
• Η κοινωνική αλληλεγγύη της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης είναι κυριολεκτικά στο μηδέν.
Δ. Λαϊκή παρουσία και πρωτοβουλία
Το ελπιδοφόρο στοιχείο του Περιφερειακού Συμβουλίου είναι, μέχρι τώρα, η συμμετοχή και δυναμική παρουσία του λαού, των φορέων, των μαθητών, των εργαζομένων που οδηγούν το όργανο στον πραγματικό του ρόλο. Αυτό πρέπει να συνεχισθεί.
Η ΑΝ.Α.Σ.Α. στέλνει μήνυμα για συνέχιση αυτής της προσπάθειας.
Κοινή δράση, υπεράσπιση των λαϊκών συμφερόντων, ανατροπή του «Καλλικράτη» και της πολιτικής του μνημονίου στην αυτοδιοίκηση και στην χώρα.
Πολίτες και φορείς μαζί με την ΑΝ.Α.Σ.Α.
Γι' αυτό και υλοποιήθηκε εσπευσμένα, παρά τον μικρό βαθμό νομικής και οργανωτικής ετοιμότητας και παρά την διαπιστωμένη χαμηλή κοινωνική και πολιτική αποδοχή. Επιβάλλεται οικονομική ασφυξία από το κεντρικό κράτος, έκλεισαν τελείως οι στρόφιγγες της χρηματοδότησης. Αναιρέθηκαν τα 800 εκατ. Ευρώ που δόθηκαν αρχικά, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων είναι σχεδόν μηδενικό, ενώ....
υποχρεώνεται η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση να πληρώνει πλέον από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους και τους μισθούς των υπαλλήλων! Σε ρόλο «χωροφύλακα» και «υποκλοπέα» αρμοδιοτήτων λειτουργεί η Αποκεντρωμένη Διοίκηση της Πάτρας. Παρεμβαίνει ενεργά και απροκάλυπτα στην τουριστική προβολή των Ιονίων, στον σχεδιασμό της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων των Ιονίων.
Β. Η διοίκηση της ΠΙΝ εμφανίζεται άβουλη, ανίσχυρη χωρίς σχέδιο και χωρίς όραμα
• Δείχνει να φοβάται την δημοκρατική λειτουργία, τον έλεγχο της διαχείρισης της εξουσίας της και των επιλογών της.
• Στα πλαίσια αυτά μέχρι και σήμερα στερεί στην παράταξη μας, την ΑΝ.Α.Σ.Α., τις διευκολύνσεις που ο ίδιος ο νόμος επιτάσσει να δοθούν στις παρατάξεις της μειοψηφίας ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν στα καθήκοντα τους.
• Αρνήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου να δεχθεί την σύσταση επιτροπής στο επίπεδο των πρώην νομαρχιών που θα ελέγχει και θα συμβουλεύει τους αντιπεριφερειάρχες. Προτιμά την «ενός ανδρός αρχή».
• Δεν διεκδικεί, δείχνει να κάνει αγγαρεία σχετικά με αποφάσεις του Περιφερειακού Συμβουλίου που χρειάζονται δράση και ευρύτερη κινητοποίηση για να έχουν αποτέλεσμα. Κλασσικό παράδειγμα το θέμα του ΦΠΑ στα Ιόνια.
• Δεν αντιτάσσεται στις παρεμβάσεις του κεντρικού κράτους στις αρμοδιότητες και στο έργο της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης.
• Δεν είναι σε θέση να ετοιμάσει έγκαιρα τον πρώτο προϋπολογισμό, με στοιχειώδη συλλογική και δημοκρατική προσέγγιση. Αύριο 31/3 συζητείται, μετά από αναβολή, ο προϋπολογισμός, και η εισήγηση ακόμη συντάσσεται, αποτελεί επτασφράγιστο μυστικό.
• Εντοπίζεται σε περίεργες πολιτικές συναλλαγές με τον κυβερνητικό χώρο και τον πρώην Γενικό Γραμματέα της κρατικής ΠΙΝ. Η συμπεριφορά αυτή στην περίπτωση της ανάθεσης της μελέτης για τον Περιφερειακό σχεδιασμό στερεών αποβλήτων απαιτεί εξηγήσεις!
• Αποδεικνύεται πολύ διστακτική στο να εναντιωθεί, έστω και λεκτικά, σε συμφέροντα που φαίνεται να δρουν ανεξέλεγκτα στην Κέρκυρα, όπως η περίπτωση των αιολικών πάρκων.
• Δεν αξιοποιεί ευκαιρίες για προώθηση και προβολή των θέσεων και προβλημάτων της νησιωτικής μας περιφέρειας.
Γ. Οικονομική προοπτική και ανάπτυξη
• Στον τουρισμό υπάρχει η αίσθηση ότι και φέτος θα «κρατήσει». Μόνο που αυτό πια δεν αρκεί.
• Στον πρωτογενή τομέα δεν ενεργοποιείται η δυναμική των τοπικών προϊόντων των νησιών μας.
• Η ανεργία καλπάζει, επτά μονάδες περισσότερο από πέρυσι την ίδια περίοδο στα νησιά μας.
• Η ύφεση είναι γεγονός, οι μικροεπιχειρήσεις δοκιμάζονται σκληρά, ο χώρος της οικοδομής έχει καταρρεύσει.
• Τα μικρά και μεγάλα δημόσια έργα και έργα υποδομής είναι σε λήθαργο διαρκείας.
• Η κοινωνική αλληλεγγύη της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης είναι κυριολεκτικά στο μηδέν.
Δ. Λαϊκή παρουσία και πρωτοβουλία
Το ελπιδοφόρο στοιχείο του Περιφερειακού Συμβουλίου είναι, μέχρι τώρα, η συμμετοχή και δυναμική παρουσία του λαού, των φορέων, των μαθητών, των εργαζομένων που οδηγούν το όργανο στον πραγματικό του ρόλο. Αυτό πρέπει να συνεχισθεί.
Η ΑΝ.Α.Σ.Α. στέλνει μήνυμα για συνέχιση αυτής της προσπάθειας.
Κοινή δράση, υπεράσπιση των λαϊκών συμφερόντων, ανατροπή του «Καλλικράτη» και της πολιτικής του μνημονίου στην αυτοδιοίκηση και στην χώρα.
Πολίτες και φορείς μαζί με την ΑΝ.Α.Σ.Α.