Γράφει ο Αλέκος Δεσυλλας
Πρώην βουλευτής Κέρκυρας
Μετά από 18 και πλέον χρόνια από όταν θέσαμε επίσημα μέσα από την Βουλή των Ελλήνων, για πρώτη φορά , το θέμα της ισης φορολογικής μεταχείρισης των Νησιών του Ιονίου με τα αντίστοιχα από πλευράς μεγέθους Νησιά του Αιγαίου ,ορισμένοι εκπρόσωποι μας αποφάσισαν να ξαναθεσουν επίσημα πλέον ,το τόσο σημαντικό για την Επτανησιακή Οικονομία θέμα.
Προηγούμενα χρειάστηκε και πάλι εμείς να επαναφέρουμε το όλο θέμα από τον Ιούνιο του περασμένου χρόνου 2010 κατά την διάρκεια των......
επισκέψεων μας σε όλα τα Επτάνησα .
Με την ελπίδα ότι η Επτανησιακή προσπάθεια μας θα συνεχιστεί μέχρι δικαιωσης,παραθετουμε από τα επίσημα πρακτικά της Βουλής τα σχετικά στοιχεια,πιστευοντας ότι μπορεί να είναι χρήσιμα στον αγώνα που ήδη άρχισε.
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΟΜΟΣ ΠΕΜΠΤΟΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΙΣ ΟΔ-ΠΘ 8 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 1993-5 ΜΑΡΤΙΟΥ 1993.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΣΥΛΛΑΣ
Κύριε Υπουργέ-παρακαλώ να με προσέξετε-ασφαλώς θα ενθυμείσθε ότι με την υπ αριθμό 1499/31.8.92 ερώτηση μου είχα ζητήσει από την Κυβέρνηση μέσα στα πλαίσια του Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος των Ιονίων Νήσων που μελετάται από την ειδική συντονιστική ομάδα που συνέστησε το Υπουργείο Εθνικής Οικονομιας,να μου γνωρίσει αν προτίθεται να υποβάλει στις Ευρωπαϊκές κοινότητες ανάλογα αιτήματα που είχε υποβάλει για τα Νησιά του Αιγαίου και τα οποία έχουν γίνει ήδη δεκτά από το Συμβούλιο ΕΚΟΦΙΝ της Κοινότητας.
Και για μεν τη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα πετρελαιοειδή πήρα την απάντηση το Σεπτέμβρη του 92,ότι εφόσον δεν έχουν επισημοποιηθεί οι σχετικές κοινοτικές διατάξεις δεν μπορεί να γίνει λογος,δεν μπορούν να γίνουν διαβουλεύσεις με την Κοινότητα στα πλαίσια αυτών των διαταξεων.Και σαυτο το θέμα κάνουμε γνωστο,κυριε Υπουργέ ότι σαν Ιόνια νησιά ζητάμε ανάλογη-αν υπάρξει για το Αιγαίο- ρύθμιση και για τα νησιά του Ιονιου.Θα ήταν πραγματι,κυριε Υπουργέ, μεγίστη αδικία αν δεν αναγνωριστεί ότι και τα νησιά του Ιονίου αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβλήματα.
Είναι γεγονος,κυριε Υπουργε,και κανείς δεν αντιλέγει ότι η θαλάσσια απόσταση που χωρίζει τα νησιά του Αιγαίου από την ηπειρωτική Ελλάδα είναι μεγαλη,αλλα είναι επίσης γεγονός ότι βρίσκονται συνολικά πολύ πλησιέστερα στα διοικητικά και βιομηχανικά κέντρα από τα Ιόνια νησιά.
Για δε την αιτούμενη μείωση του Φόρου Προστιθεμένης Αξιας,πηρα την απάντηση ότι κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτο,γιατι μια τέτοια νομοθετική ρύθμιση αντίκειται στο κοινοτικό δίκαιο παρά το γεγονός βέβαια ότι ήδη υπάρχει μειωμένος Φόρος Προστιθέμενης Αξίας κατά 30% σε όλες τις συναλλαγές και τα προϊόντα στα νησιά του Αιγαιου,με εξαίρεση βέβαια τα καπνοβιομηχανικά και τα αυτοκίνητα.
Γνωριζω,βεβαια, ότι υπάρχει αντίστοιχη κοινοτική οδηγία στα πλαίσια του προγράμματος των ειδικών μέτρων για το Αιγαίο που έχει κυρωθεί με το ν.2023/92.Η μείωση όμως αυτή εφαρμόζονταν και πριν υπάρξει η έγκριση της Κοινοτητας,δηλαδη ας πούμε παρατύπως.
Και τώρα όσον αφορά την αιτουμένη μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για τα αλκοολούχα ποτά των Ιονίων νήσων η απάντηση ήταν ότι αυτό είναι συνάρτηση της εξέλιξης του υπό συζήτηση στη Βουλή σχεδίου νόμου –Διαρρυθμίσεις στην έμμεση φορολογία και άλλες διατάξεις-.
Δεν ξέρω, κύριε Υπουργέ, αν παρέλειψαν οι πολιτικοί εκπρόσωποι των Ιονίων νήσων την εποχή της ενσωμάτωσης των νησιών στη μητέρα Πατριδα,μαζι με μερικές θυσίες που έκαναν οι κάτοικοι των νησιών αυτών να ζητήσουν και ορισμένα αντίστοιχα προνόμια όπως έκαναν τα Δωδεκάνησα του αγαπητού φίλου κ. Παυλίδη και του κ. Καραμαριου.
Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι εσαεί το Ελληνικό Κράτος θα πρέπει να αντιμετωπίζει τους κατοίκους των νησιών αυτών ως πολίτες β κατηγορίας, συγκριτικά με τους κατοίκους των άλλων νησιών της Επικράτειας έστω και αν ομολογουμένως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν ίσως είναι μικρότερης εντασης.Εχουμε όμως και εμείς ορισμένα νησιά όπως είναι τα Διαποντια νησιά Ερεικουσα Οθωνοί Μαθρακι και Παξοί τα οποία είναι και αυτά ιδιαίτερα προβληματικά και απέχουν αρκετά μίλια
από την Κέρκυρα.
Ο κύριος Υπουργός έκανε δεκτό στη διαρκή επιτροπή να διατηρηθεί το ισχύον καθεστώς στα Δωδεκανησα,που προβλέπει για τα εισαγόμενα αλκοολούχα ποτά ο ειδικός φόρος κατανάλωσης να είναι μικρότερος κατά 80%.
Επίσης με την παράγραφο β του άρθρου 20 προβλέπεται η εφαρμογή μειωμένου κατά 50% του συντελεστή του Ειδικού Φόρου Κ κατανάλωσης για την αιθυλική αλκοόλη που προορίζεται για την κατασκευή ούζου, αλλά και αυτήν που περιέχεται στο τσίπουρο και την τσικουδια,παρα το γεγονός βέβαια ότι για τα δυο αυτά τελευταία Εθνικά προϊόντα δεν υπάρχει αντίστοιχη κοινοτική εξουσιοδότηση.
Μαλιστα,ειδικοτερα στην έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής αναφέρεται ότι η ρύθμιση αυτή δεν καλύπτεται από το άρθρο 21της οδηγίας του 92/83 της ΕΟΚ και ούτε από το άρθρο 22 που προβλέπει την επιβολή μειωμένων συντελεστών ειδικού φόρου κατανάλωσης επί της αιθυλικής αλκοόλης που παράγεται από μικρά αποστακτηρια και όχι για εκείνη που προορίζεται για την παρασκευή του ούζου.
Ως Βουλευτής Κερκυρας,ζηταω ανάλογη μεταχείριση και για τα νησιά του Ιονιου,αλλα και γενικά η μείωση για το τσίπουρο και για την τσικουδιά θα μπορούσε να επεκταθεί-όπως στην διαρκή Επιτροπή τόνισαν όλοι οι εισηγητές της Αντιπολίτευσης- σε όλα τα παραγόμενα παραδοσιακά τοπικά αλκοολούχα ποτά.
Ειδικότερα για το κουμ-κουατ της Κερκυρας,όπως επίσης θα μπορούσε να ειπωθεί κάτι αντίστοιχο για το κίτρο της Νάξου, ως λικέρ υπάγονται στα ενδιάμεσα προϊόντα του άρθρου 33 και ως εκ τούτου φορολογείται όχι με την περιεχόμενη αλκοολη,αλλα με το έτοιμο προϊόν ανά 100λιτρο ετοίμου προϊόντος, με 45 ECU στα 100 λίτρα, όπως επίσης θα μπορούσε να ειπωθεί κάτι αντίστοιχο για το κίτρο της Νάξου, ως λικέρ υπάγονται στα ενδιάμεσα προϊόντα του άρθρου 33 και ως εκ τούτου φορολογείται όχι με την περιεχομένη αλκοολη,αλλα με το έτοιμο προϊόν ανά 100λιτρο ετοίμου προϊόντος, με 45 ECU στα 100 λιτρα.Συμφωνα δε με τον κανονισμό 4252/88 της ΕΟΚ,το κουμ-κουατ είναι λικέρ ποιοτητος,εστω και αν παρέλειψε η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ του 1988 να ζητήσει την ένταξη του στην κοινοτική οδηγία 4252 της 21ης Δεκεμβρίου 1988, σχετική με την παρασκευή και εμπορία κρασιών-λικέρ, που παράγονται στην Κοινοτητα,όπως έκανε για την μαυροδάφνη και ορισμένα άλλα προιοντα.Για τα λικέρ αυτά ποιότητας προβλέπεται από τις παρ. 1 και 2 του άρθρου 13 του Κανονισμού της ΕΟΚ –του προηγούμενου κανονισμού που ανέφερα, του 4252 – ο συντελεστής να είναι μειωμένος και να είναι 22,5 ECU ανά 100λιτρο τελικού προϊόντος .
Πιστεύω κύριε Υπουργε,ότι η Κυβέρνηση στα πλαίσια της αρχής της ισης μεταχείρισης να κάνει τουλάχιστον δεκτό αυτό το αίτημα μας για το κουμ –κουατ. Εξάλλου, θα είναι προς όφελος της Εθνικής οικονομίας, αφού θα αποτελέσει κίνητρο, μέσω του 1 εκατ. Τουριστων,που διακινεί η Κέρκυρα, να ενισχυθούν κάποιες υποτυπώδεις εξαγωγές που υπάρχουν σήμερα.
Ακόμη, θέλω να αναφερθώ σε ενδεχόμενη φοροδιαφυγή , που έχει παρατηρηθεί μέχρι σήμερα στα αλκοολούχα ποτά.
Γιατί δεν έχω δυσκολία να παραδεχτώ ότι μαζί με την εναρμονιση,που επιδιώκει το νομοσχέδιο προς τις κοινοτικές διαταξεις,συγχρονως στοχευται και η εξασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσιου.Γιατι δεν πρέπει να αγνοούμε το γεγονός ότι οι Ειδικοί Φόροι Κατανάλωσης των πετρελαιοειδων,καπνικων και αλκοολούχων ποτών καιτι περίπου ισοδύναμοι, εντούτοις δεν έχουν την ίδια εισπρακτική αποδοση.Εαν κοιτάξουμε τα αποτελέσματα του 1991 για τα τρία αυτά προιοντα,θα δούμε ,Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης συν Φόρος Προστιθέμενης Αξιας,για πετρελαιοειδή 550 δις. Δρχ., για τα καπνικά 360 δις.δρχ. ενώ για τα αλκοολούχα μόνο 18 δις.δραχμες……
ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΟΜΟΣ ΕΚΤΟΣ Συνεδριάσεις-πδ 8 Μαρτίου 1993-29 Μαρτίου 1993.
ΔΕΥΤΕΡΟΛΟΓΙΑ
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΣΥΛΛΑΣ
Κύριε Υπουργέ, οφείλω να παρατηρήσω ότι σε καμία περίπτωση δεν με βρίσκει σύμφωνο η αποσπασματική και προτιμησιακη αντιμετώπιση της Κυβέρνησης προς τις νησιωτικές περιοχές της Χώρας μας.Γιατι δεν μπορεί να με πείσει καταρχήν το κριτήριο των παραμεθορίων νησιώτικων περιοχών. Την έννοια της παραμεθορίου νησιώτικης περιοχής, κύριε Υπουργέ, την καλύπτει απόλυτα και η Κερκυρα,την καλύπτουν ακόμη περισσότερο τα τρία νησιά, τα διαποντια νησια,που απέχουν 15 και 20 μίλια από το βόρειο τμήμα της,την καλύπτει το νησί Παξοί την καλύπτουν γενικά όλα τα Ιόνια νησια.Ειναι και αυτά παραμεθόριες περιοχές της Χώρας Κύριε Υπουργέ.
Βέβαια είναι επίσης γεγονός ότι η προτιμησιακη αυτή αντιμετώπιση των νησιώτικων περιοχών της Χώρας μας,ξεκινησε από την προηγουμενη Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το 1988 και υλοποιήθηκε επί των ημερών της παρούσης Κυβέρνησης και μπορώ να πω ότι επεκτάθηκε σε ολόκληρο το Αιγαίο.
Επίσης σε καμία περίπτωση δεν μπορώ να δεχτώ το επιχείρημα των αντίξοων δημοσιονομικών συνθηκών που ισχύουν για ορισμένες περιοχές της Χώρας. Όταν υπαρχουν,κυριε Υπουργε,τετοιες συνθηκες,υπαρχουν για όλους τους Έλληνες και όχι για μερικους.Και σε κάθε περιπτωση,αν δοθούν ελαφρύνσεις και απαλλαγες,αυτές πρέπει να δοθούν στις οικονομικά ασθενέστερες περιοχές της Χωρας.Και ορισμένες απ αυτές που αναφέρατε, δεν νομίζω ότι είναι οι ασθενέστερες περιοχές της Χώρας.
Όσον αφορα,τωρα,το κουμ-κουατ που αναφέρατε και σαυτην την περιπτωση,εχουμε μια καθαρά προτιμησιακη αντιμετώπιση από την Κυβέρνηση στο ουζο,το τσίπουρο και την τσικουδιά και δεν συμμερίζομαι τα κριτηρια,τα οποία αναπτυξατε,ότι δεν καλύπτεται το κουμ-κουατ από τις κοινοτικές οδηγίες.
Διότι, κύριε Υπουργε,ειχα την ευκαιρία και κατά τη διάρκεια της πρωτολογιας μου να πω ότι σύμφωνα με την παρ.3 του άρθρου 26 προβλέπεται μεν η μείωση κατά 50%
Του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για την αιθυλική αλκοόλη που προορίζεται για την κατασκευή ούζου αλλά και γι αυτην που περιέχεται στο τσίπουρο και στην τσικουδιά, παρά το γεγονός ότι για τα τελευταία αυτά δυο προϊόντα δεν υπάρχει αντίστοιχη Κοινοτική εξουσιοδότηση.
Και μαλιστα,ειχα πει ότι ειδικότερα στην έκθεση της Επιστημονικής Επιτροπής αναφέρεται ότι η ρύθμιση αυτή δεν καλύπτεται από το άρθρο 21 της οδηγίας 92/83 της ΕΟΚ , ούτε από το άρθρο 22 που προβλέπει την επιβολή μειωμένων συντελεστών Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης της αιθυλικής αλκοολης,που παράγεται από μικρά αποστακτήρια και όχι για εκείνη που περιέχεται στο ούζο. Επίσης, αν υπάρχει, κύριε Υπουργέ, θέμα λαθρεμπορίου, αυτό υπάρχει κατά μείζονα λόγο στις νησιώτικες περιοχές του Αιγαιου,λογω του μεγάλου αριθμού των Νησιών και όχι στα ολιγάριθμα Νησιά του Ιονίου
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΡΑΜΑΡΙΟΣ:Δεν υπάρχει, κύριε συνάδελφε.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΣΥΛΛΑΣ:Χαιρομαι, κύριε Καραμαριε,που λέτε ότι δεν υπάρχει για το Αιγαίο κατά μείζονα λόγο δεν υπάρχει για τις δίκες μας νησιώτικες περιοχές..
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΑΡΑΜΑΡΙΟΣ:Όχι ανακρίβειες.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ(Νικόλαος Κατσαρός)Κύριε Καραμαριε,όχι ναυμαχία μεταξύ Ιονίου και Αιγαίου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΣΥΛΛΑΣ
Επιφυλάσσομαι, κύριε Υπουργέ, στην επί των άρθρων συζήτηση να καθορίσω στις συγκεκριμένες αυτές περιπτώσεις τη δική μου στάση, η οποία θα στηρίζεται στο έντονο συναίσθημα πικρίας των Ιονίων Νησιών για την μέχρι σήμερα αντιμετώπιση τους από όλες τις Ελληνικές Κυβερνήσεις.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Νικόλαος Κατσαρός)
Ο εισηγητής της Νέας Δημοκρατίας κ. Δεσυλλας έχει το λόγο
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΣΥΛΛΑΣ
Στα νησιά του Αιγαίου Λέσβος, Χιος,Σαμος,Δωδεκανησα και Κυκλάδες καθώς και στα νησιά Θάσος, Σαμοθράκη, Βόρειες Σποράδες και Σκύρος ισχύει μειωμένος συντελεστής φόρου προστιθεμένης άξιας επί των πετρελαιοειδών κατά 30%.Στο σημείο αυτό θα ήθελα να εκφράσω ξανά κύριε Υπουργέ τη διαφωνία μου για μη ανάλογη αντιμετώπιση και των νησιών του Ιονίου, παρά το γεγονός βέβαια ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση αναγνωρίζει την ιδιαιτερότητα των μικρών νησιων.Και μέσα σαυτην την κατηγορία των μικρών νησιων,μπορει βέβαια να μην έχουν γίνει οι σχετικές διαδικασίες προς την κοινοτητα,αλλα όμως από τις επαφές που είχαμε μέσω ενός ειδικού αναπτυξιακού προγράμματος που έχω υποβάλλει στην Κυβέρνηση, η κοινότητα δέχεται ότι και τα Ιόνια νησιά ανήκουν ακριβώς στην κατηγορια αυτή των μικρών νησιών…….
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΕΣΥΛΛΑΣ
Θα αναφερθώ στη συνεχιζόμενη προσπάθεια των συναδέλφων του Αιγαίου για την επέκταση των απαλλαγών στο Αιγαιο.Ειναι γνωστό ότι από το παρελθόν υπήρχαν ορισμένες απαλλαγές οι οποίες συνεχίζονται και επεκτεινονται.Και βέβαια δεν θα διαφωνήσω με την ιδιαιτερότητα την οποίαν αντιμετωπίζουν τα νησιά του Αιγαιου.Θα μου επιτρέψετε όμως να διαφωνήσω με τον συνάδελφο κ. Βουνατσο ο οποίος αναφέρθηκε αποκλειστικά στα νησιά του Αιγαιου,ως τα μόνα νησιά τα οποία αντιμετωπίζουν ιδιαίτερα προβληματα.Και δεν θέλω να επανέλθω στους δικούς μου ισχυρισμούς τις ήμερες αυτές όσον αφόρα τα νησιά του Ιονιου,γιατι είναι γνωστόν ότι η ΕΟΚ αναγνωρίζει τις ιδιαιτερότητες των μικρών νησιών και μέσα σε αυτά τα νησιά ασφαλώς υπάγονται και τα νησιά του Ιονιου.Μαλιστα είχα την ευκαιρία να αναπτύξω ειδικότερα τους λόγους που επιβάλλουν αυτήν την ενίσχυση και την ίδια αντιμετώπιση για τα νησιά του Ιονιου.Ειμαι τελείως αντίθετος με την αποσπασματική και προτιμησιακη,αν θελετε,εκ μέρους της Κυβερνήσεως αντιμετώπιση των νησιών του Αιγαιου,χωρις παράλληλα να αντιμετωπίζονται και τα ειδικότερα προβλήματα των άλλων νησιων.Και θα ήθελα ειδικότερα να αναφερθώ στα τρία νησάκια τα οποία βρίσκονται βορείως της Κέρκυρας σε αποστάσεις 20 μιλιών τα οποία και αυτά είναι παραμεθόριες περιοχες.Αντιμετωπιζουν τα Ιόνια Νησιά άλλα προβλήματα που δεν υπάρχουν για την πλευρά του Αιγαιου.Γιατι συνέχεια ακούμε την απειλή της Τουρκιας.Αλλα νομίζω κύριε Πρόεδρε ότι εξίσου σήμερα η απειλή των οικονομικών φυγάδων επιβαρύνει αυτήν την στιγμή τα Ιόνια Νησιά και κυρίως τα νησάκια αυτά τα οποία ευρίσκονται πολύ πλησίον των ακτών της Αλβανίας. Θα πρέπει να τύχουν μιας αντιμετωπισης.Και βέβαια δεν καλυπτόμεθα αυτή τη στιγμή από τις κοινοτικές οδηγιες,διαταξεις και αποφάσεις αν θελετε,αλλα αυτό δεν οφείλεται σε δική μας υπαιτιότητα αλλά οφείλεται στην υπαιτιότητα όλων των Κυβερνήσεων και της προηγούμενης και της παρούσας που δεν έχει υποβάλλει μέχρι στιγμής στις Ευρωπαϊκές κοινότητες τα ειδικά μέτρα που έχουμε ζητήσει για τα Νησιά του Ιονίου.
Όπως χθες και άλλος συνάδελφος εκ του Ιονίου, ο κ. Μπενετατος, ανάφερε αλλά και εγώ είχα την ευκαιρία κατά την πρώτη ημέρα της ομιλίας μου να επικαλεστώ τις μεγάλες αποστασεις,τις συνολικές αποστασεις,θαλασσιες και χερσαίες που μας χωρίζουν στον ελλαδικό χώρο από το βιομηχανικο,οικονομικο, και διοικητικό άξονα της Χωράς και να ζητήσω για μια ακόμη φορά από την Κυβέρνηση να ετοιμάσει το ταχύτερο το ειδικό αναπτυξιακό πρόγραμμα το όποιο βρίσκεται ακόμα μετά από πολλούς μηνες,στη φάση της μελέτης και να υποβληθεί στις Ευρωπαϊκές Κοινότητες ώστε να μη συνεχισθει να υπάρχει αυτό το προτιμησιακο καθεστώς προς ορισμένα νησιά της Επικράτειας αλλά να υπάρχει μια συνολική αντιμετώπιση για όλα τα μικρά νησια.Βεβαια δεν είναι εδώ ο κ. Γιάνναρος ο οποίος υπαινίχτηκε την Πελοπόννησο αλλά εγώ ήθελα να πω ότι η συνολική αντιμετώπιση των μικρών νησιών είναι μια πολιτική την οποία αποδέχεται η ΕΟΚ.Και όταν υπάρχουν δημοσιονομικά προβλήματα αυτά τα προβλήματα δεν υπάρχουν μόνο για ορισμένες περιοχες.Ειναι προβλήματα που υπάρχουν για ολόκληρο τον Ελληνικό λαό και σε κάθε περίπτωση θα έπρεπε να προταθούν οι περιοχές που αντιμετωπίζουν τα πλέον οξυμένα προβλήματα και τέτοιες περιοχές υπάρχουν στην Ελλάδα.
Αλλά επειδή συνέχεια αναφέρεται από τους συναδέλφους το θέμα της βορείου Ελλαδος,θα ήθελα να πω ότι αυτά που εμείς ζητάμε είναι τελείως διαφορετικα.Υπαρχουν πράγματι προβλήματα ανάπτυξης στη βόρεια Ελλάδα, τα οποία αντιμετοπιζονται,αλλα πρέπει ακόμη περισσότερο να αντιμετωπιστούν με τα ειδικά αναπτυξιακά προγραμματα,τα οποία θα επιταχύνουν την ανάπτυξη αυτών των περιοχών.
Τα δικά μας προβλήματα είναι προβλήματα ισης μεταχείρισης εκ μέρους του Ελληνικού Κρατους,των περιοχών εκείνων που αντιμετωπίζουν ειδικά προβληματα,λογω του μικρού κληρου,λογω των μεγάλων μεταφορών και το κόστος διαβίωσης των κατοίκων αυτών των περιοχών είναι ιδιαίτερα οξυμένο.
Με αυτές τις θέσεις μου, κύριε Προεδρε,τελειωνω και παρακαλώ την Κυβέρνηση να αντιμετωπίσει επί τέλους με βάση την αρχή της ισότητας τα προβλήματα της περιοχής των Ιονίων Νήσων.
Με επομενο άρθρο μας θα παρουσιάσουμε στη συνέχεια ,την εξέλιξη του ειδικού αναπτυξιακού προγράμματος για το σύνολο των Ιονίων Νήσων που είχαμε από το 1992 υποβάλλει στην τότε Κυβέρνηση Μητσοτάκη και που η επόμενη Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το σταμάτησε, με την ανέφικτη –όπως αποδείχτηκε-θέση, ότι οι δράσεις του προγράμματος θα αντιμετωπιστούν, στα πλαίσια των συνολικών κοινοτικών προγραμματων.Τα παραπάνω επίσημα στοιχεία, καθώς και όσα εν συνεχεία θα παραθεσουμε,θα αποτελέσουν μια ισχυρή απάντηση για εκείνους που προσπαθούν να μας πεισουν,ότι όλα φταίει αποκλειστικά η Κυβέρνηση του 1992!