Τρίτη 18 Μαΐου 2010

Υπογράφτηκε η σύμβαση για τον υπόγειο χώρο στάθμευσης στην πλατεία Σαρόκο

Υπογράφτηκε σήμερα από τον Δήμαρχο Κερκυραίων κ. Σωτήρη Μικάλεφ και τον εκπρόσωπο της αναδόχου εταιρείας «ΗΛΙΟΧΩΡΑ Α.Ε», η σύμβαση του έργου «Υπόγειος χώρος στάθμευσης στην πλατειά Σαρόκο»
Όπως δήλωσε ο Δήμαρχος Κερκυραίων, το παραπάνω έργο αντιμετώπισε πολύ σοβαρές δυσκολίες , με την νέα σύμβαση όμως, που υπογράφεται σήμερα πετύχαμε σημαντικές βελτιώσεις και καλύτερους οικονομικούς όρους για το δήμο μας.
Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο, που σε συνδυασμό με τους περιφερειακούς χώρους στάθμευσης, θα συμβάλει ουσιαστικά στο σοβαρό κυκλοφοριακό πρόβλημα που αντιμετωπίζει η πόλη της Κέρκυρας.
Σύμφωνα με την σύμβαση οι υποχρεώσεις της αναδόχου εταιρείας είναι:....

• Οι απαιτούμενες μελέτες για τη λήψη της οικοδομικής άδειας και κάθε άλλης μελέτης που είναι απαραίτητη.
• Συμπληρωματικές έρευνες και κατασκευές, που απαιτούνται για την παράδοση του σταθμού έτοιμου για λειτουργία και χρήση, καθώς και την πλήρη διαμόρφωση της ισογείου επιφάνειας, επάνω από το σταθμό.
• Η μελέτη και κατασκευή των παράλληλων έργων (δίκτυα ΟΚΩ).
• Η λήψη της άδειας ίδρυσης λειτουργίας και κάθε άλλης άδειας που απαιτείται.
• Η λειτουργία του σταθμού μέχρι το πέρας της περιόδου εκμετάλλευσης.
• Η συντήρηση του Έργου για όλο το χρόνο εγγύησης η οποία θα παρατείνεται για ένα (1) έτος μετά την λήξη του χρόνου παραχώρησης ή μετά το χρόνο της με οποιοδήποτε τρόπο λύσης της σύμβασης παραχώρησης. Ειδικότερα, ο χρόνος υποχρεωτικής συντήρησης για την ισόγειο επιφάνεια πάνω από το σταθμό (πλατείες, δρόμοι, πεζόδρομοι, κ.λπ.) ορίζεται σε 15 μήνες από την περάτωσή τους.
• Ο Ανάδοχος θα καταβάλλει στο Δήμο με την υπογραφή της σύμβασης ποσό ύψους 300.000 €.
• Η καταβολή στο Δήμο ποσοστού επί του συνόλου των ακαθαρίστων εσόδων το οποίο θα είναι ίσο του 5% για την πρώτη δεκαετία και 7% μέχρι την λήξη της σύμβασης (άλλα 20 έτη).
Η λειτουργία και συντήρηση του σταθμού μετά το πέρας των περιόδων ευθύνης του Αναδόχου, θα περιέλθει στο Δήμο Κερκυραίων.
Η συνολική προθεσμία περάτωσης της κατασκευής του έργου ορίζεται σε είκοσι έξι (26) μήνες από την υπογραφή της Σύμβασης παραχώρησης. Σε περίπτωση που η έκδοση των απαιτούμενων αδειών & εγκρίσεων (συμπεριλαμβανομένης της ένταξης στον Αναπτυξιακό Νόμο) καθυστερήσει πέραν των 10 μηνών ή ως άνω προθεσμία δύναται να παραταθεί μετά από αίτηση του αναδόχου και έγκριση της Προϊσταμένης Αρχής.


ΠΕΡΙΓΡΑΦH ΤΟΥ EΡΓΟΥ :
Στο οικόπεδο προβλέπεται η κατασκευή πενταόροφου υπογείου σταθμού αυτοκινήτων, 358 θέσεων και αποκατάσταση της ισογείου επιφάνειάς του, με φύτευση και με υπέργειες εγκαταστάσεις που περιορίζονται στο απολύτως αναγκαίο μέγεθος, για να μην παρεμποδίζουν τον κοινόχρηστο χαρακτήρα του χώρου.
Οι υπόγειοι χώροι διατάσσονται σε ημιεπίπεδα, εξασφαλίζοντας την καλύτερη δυνατή λειτουργία και διάταξη του σταθμού καθώς και την ευχάριστη αίσθηση οδηγήματος εντός του σταθμού κατά τη διάρκεια αναζήτησης θέσης στάθμευσης.
Η λειτουργία του σταθμού γίνεται με αυτοεξυπηρέτηση μέσω αυτόματων ηλεκτρονικών συστημάτων τα οποία βρίσκονται μέσα στα κλιμακοστάσια εισόδου στο ισόγειο. Η κίνηση τόσο των εισερχομένων όσο και των εξερχόμενων οχημάτων θα γίνεται ομόρροπα αποφεύγοντας έτσι τις διασταυρώσεις και τον κίνδυνο ατυχημάτων. Ο χώρος εξυπηρετείται από 2 συγκροτήματα κλιμακοστασίων – ασανσέρ.
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΑΝΑ ΕΠΙΠΕΔΟ :
1ο Υπόγειο : θέσεις στάθμευσης 50 (εκ των οποίων οι 7 είναι θέσεις Α.Μ.Ε.Α.), γραφείο ελέγχου κίνησης, ταμείο, γραφείο προϊσταμένου, γραφείο καταμέτρησης, ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμής τελών στάθμευσης, αποδυτήρια –προσωπικού, 2 συγκροτήματα W.C. κοινού, αίθουσα αναμονής, πλυντήριο οχημάτων, χώρος ΔΕΗ, αποθήκες, και όλοι οι μηχανολογικοί χώροι.
Στο 2ο 3ο και 4ο Υπόγειο : θέσεις στάθμευσης 87, αποθήκες, και μηχανολογικοί χώροι.
Στο 5ο Υπόγειο : θέσεις στάθμευσης 47, αποθήκες, και μηχανολογικοί χώροι.
Ισόγεια επιφάνεια (πλατεία) : απολήξεις κλιμακοστασίων, μικρό αναψυκτήριο, γραφείο πληροφοριών – χώρος αναμονής, εγκαταστάσεις για τηλεφωνικούς καρτοδέκτες, μηχάνημα ΑΤΜ, ταμπλό επικόλλησης αφισών, ηλεκτρονικό σύστημα πληρωμής τελών στάθμευσης.
Η θέση εισόδου εξόδου βρίσκεται στο νότιο τμήμα της πλατείας και αποτελείται από δύο διαφορετικές ράμπες αντίθετης κλίσης διευκολύνοντας έτσι, την κίνηση των οχημάτων και την ομαλή κυκλοφορία στο οδικό δίκτυο της περιοχής της πλατείας Σαρόκου.
Η τεχνητή στάθμη της ισόγειας επιφάνειας δεν υπερβαίνει αυτή του περιβάλλοντος χώρου. Θα γίνει ανάδειξη της εισόδου – εξόδου του σταθμού με μεταλλικά ή ξύλινα στέγαστρα. Θα δημιουργηθούν διάδρομοι κίνησης πεζών, ειδική χάραξη πρόσβασης για ΑΜΕΑ με σύστημα ειδικών πλακών και ραμπών, φύτευση ανάλογη με το χαρακτήρα της περιοχής, μεταφύτευση των 2 φοινίκων που υπάρχουν σήμερα στην πλατεία, ξύλινες πέργκολες, καθιστικά και χώροι αναψυχής των περαστικών και χρηστών του χώρου, μικρή λίμνη, εξοπλισμός του περιβάλλοντος χώρο με παγκάκια, κρήνες, κάδους απορριμμάτων, σχάρες δένδρων και πίδακες σιντριβανιών και ηλεκτροφωτισμός. Υπάρχει η δυνατότητα τοποθέτησης μικρής εξέδρας μπροστά από τη λίμνη σε περίπτωση που ο Δήμος θα θελήσει μελλοντικά να διοργανώσει κάποια θεατρική εκδήλωση. Τα υλικά κάλυψης που θα χρησιμοποιηθούν, θα επιλεγούν σε συνεργασία με την 21η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.






Το έργο θα κατασκευαστεί με ιδιωτική χρηματοδότηση αλλά και χρηματοδότηση από κοινοτικά προγράμματα, ενώ ο κατασκευαστής θα έχει την εκμετάλλευση του χώρου για 30 χρόνια, από 35 που προέβλεπε η αρχική σύμβαση.


Επίσης η κατασκευή του υπόγειου χώρου στάθμευσης δεν περιέχει όρο με τον οποίο να τίθενται περιορισμοί στην κατασκευή άλλων χώρων στάθμευσης σε κοντινό σημείο με το πάρκινγκ του Σαρόκου, όρο, που περιείχε η πρώτη σύμβαση.


Σύμφωνα με το σχεδιασμό, θα επιχειρηθεί η ελάχιστη δυνατή όχληση στη πλατεία Σαρόκο και τη γύρω περιοχή, αφού το έργο θα εκτελεστεί πάνω στην πλατεία και δεν θα αποκλειστεί ο δρόμος γύρω από αυτήν.