Δευτέρα 8 Μαρτίου 2010

Πώς κοροϊδεύουν τους εκπαιδευτικούς- Πρόταση: Να αποσυρθεί η πρόταση της κυβέρνησης για την παιδεία

Η κατάσταση στην εκπαίδευση.
Τα προβλήματα στην παιδεία είναι χρόνια και βαθύτατα. Η ελλιπής χρηματοδότηση (η Ελλάδα κατέχει τις τελευταίες θέσεις σχετικά με τις δαπάνες για την παιδεία) είναι ο κύριος λόγος που οδηγεί σε κακής ποιότητας εκπαίδευση.
Οι εκπαιδευτικοί προσπαθούν και παρέχουν στους μαθητές όσο το δυνατόν καλύτερη μόρφωση. Τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των μόνιμων εκπαιδευτικών μειώνεται ενώ αυξάνεται ραγδαία η πρόσληψη ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, που...
προσλαμβάνονται στις περισσότερες περιπτώσεις αρκετούς μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς και εργάζονται με μεσαιωνικές πραγματικά σχέσεις εργασίας. Οι ωρομίσθιοι και οι αναπληρωτές καλύπτουν σήμερα το 30% περίπου των εκπαιδευτικών κενών στα σχολεία. Το τρομακτικό αυτό ποσοστό δεν οφείλεται ούτε στις αποσπάσεις ούτε στις μεταθέσεις. Η πολιτική αυτή που ακολουθεί το υπουργείο απαξιώνει πλήρως την γνώση που καταργεί την σχέση εκπαιδευτικού μαθητή που είναι και ο θεμέλιος λίθος της γνώσης πρόκειται να επεκταθεί. Το πρόγραμμα σταθερότητας που προωθεί το ΠΑΣΟΚ μειώνει δραματικά τις προσλήψεις πράγμα που οδηγεί σε ακόμη μεγαλύτερη υποβάθμιση και απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης.


Η πρόταση μας.


Η αντίληψη του υπουργείου ότι για όλα τα κακά στην εκπαίδευση φταίει ο τρόπος πρόσληψης εκπαιδευτικών, προφανώς έχει ως σκοπό να αποποιηθεί των ευθυνών του και να φορτώσει όλα τα προβλήματα στο ποιο κακοπληρωμένο και κατατρεγμένο κομμάτι της εκπαίδευσης του ωρομίσθιους και αναπληρωτές.


Θεωρούμε απαράδεκτη την πρόταση του υπουργείου που προωθεί τον ΑΣΕΠ σαν αποκλειστικό τρόπο πρόσληψης καταργώντας έτσι τον μοναδικό στην πραγματικότητα σίγουρο τρόπο που οδηγεί στο διορισμό την προϋπηρεσία . Ο ΑΣΕΠ είναι ένας πανάκριβος διαγωνισμός που μετά από τόσα χρόνια όχι μόνο δεν έλυσε κανένα πρόβλημα της εκπαίδευσης αλλά έχει εξαντλήσει τους εκπαιδευτικούς και έχει γεμίσει τους πίνακες με εκατοντάδες επιτυχόντες που τελικά δεν διορίστηκαν ποτέ. Το υπουργείο με αυτήν την πρόταση του απαξιώνει πλήρως τους κόπους και την διδακτική εμπειρία τόσων χρόνων, τη στιγμή μάλιστα που η προϋπηρεσία αποτελεί βασικό προσόν σε όλο τον κόσμο για την πρόσληψη τόσο στον Δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα


Παραμένει αδιευκρίνιστο γιατί το υπουργείο ενεργοποιεί την διάταξη του δόκιμου εκπαιδευτικού. Ενώ κάθε χρόνο περίπου 25 χιλιάδες εκπαιδευτικοί εργάζονται ως ωρομίσθιοι και αναπληρωτές, όταν έρθει η ώρα να διοριστούν (μετά από 10 χρόνια δουλειάς ) θα επιμορφώνονται και αν αξιολογούνται αρνητικά στην καλύτερη περίπτωση θα αποσπούνται σε άλλη υπηρεσία.


Πολλά ερωτηματικά επίσης δημιουργεί η πρόταση για το πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης. Η ανάλογη πρόταση που είχε γίνει το 1998 από τον τότε υπουργό παιδείας Γεράσιμο Αρσένη αμφισβητούσε την παιδαγωγική επάρκεια όλων των κλασικών ειδικοτήτων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και υποχρέωνε όλους τους εκπαιδευτικούς για να αποκτήσουν παιδαγωγική να πληρώσουν αρκετά χρήματα στο ανοιχτό πανεπιστήμιο. Δεν θα ανεχτούμε σε καμία περίπτωση μια τέτοια πρόταση που θα επιβαρύνει τραγικά τους αδιόριστους εκπαιδευτικούς ενώ ταυτόχρονα θα τους εξαντλήσει σε ατελείωτα σεμινάρια και εξετάσεις ώστε μετά από τόσο κόπο το μόνο που θα αποκτούν θα είναι το δικαίωμα συμμετοχής τους στον ΑΣΕΠ.


Εδώ και 12 χρόνια από την κατάργηση της επετηρίδας και την εφαρμογή του ΑΣΕΠ οι εκπαιδευτικοί σέρνονται κάθε χρόνο από σχολείο σε σχολείο από πόλη σε πόλη και από ΑΣΕΠ σε ΑΣΕΠ χωρίς τελικά να καταφέρνουν να διοριστούν. Δεν θα ανεχτούμε άλλες δοκιμασίες και εξευτελισμό. Ο ενιαίος πίνακας περιλαμβάνει εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, πρόθυμους και ικανούς να εργαστούν στο σχολείο.


Απαιτούμε:


Να αποσυρθεί τώρα η πρόταση της Διαμαντοπούλου.


Άμεση μονιμοποίηση όλων όσων έχουν εργαστεί στο δημόσιο σχολείο. Αυτό αποτελεί και το μόνο μεταβατικό στάδιο που μπορούμε να συζητήσουμε.


Οργανικές θέσεις για κάθε ειδικότητα.


Καμία περικοπή διορισμών, προσλήψεων και επιδομάτων λόγω της κρίσης. Την κρίση δεν τη δημιούργησαν ούτε την εντείνουν οι εκπαιδευτικοί.


Να καταργηθεί η ωρομίσθια. Μαζικοί διορισμοί εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.


Να μην σπάνε τα κενά των αναπληρωτών σε δύο ή τρεις θέσεις ωρομισθίων.


Να ανακληθούν οι απολύσεις των ωρομισθίων.


Να αυξηθούν οι δαπάνες για την παιδεία στο 5% του ΑΕΠ.


Οποιαδήποτε επιμόρφωση απαιτείτε να γίνεται μετά τον διορισμό με ευθύνη χρηματοδότηση και εποπτεία του κράτους.


Στις δύσκολες μέρες που ζούμε λόγω της επικείμενης οικονομικής κρίσης και τις ακόμη δυσκολότερες που έρχονται όπως ομολογείται από όλες τις πλευρές και όλοι γνωρίζουμε, απαιτείται το υπουργείο να διασφαλίσει μόνιμη και σταθερή εργασία.


Καλούμε όλες τους εκπαιδευτικούς να υπογράψουν το ψήφισμα και να παρευρεθούν έξω από το υπουργείο στις 11 Μαρτίου την ημέρα της πανεργατικής απεργίας στις 9.30 για να κατατεθεί στην υπουργό.




ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΑΠΑΣΧΟΛΟΥΜΕΝΩΝ


ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (ΩΡΟΜΙΣΘΙΩΝ - ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ)