ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων και Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων
Θέμα: Άθλια η κατάσταση των σχολείων Προσχολικής, Α’ βάθμιας, Β’ βάθμιας Εκπαίδευσης στην πόλη της Κέρκυρας.
Το πρόβλημα της σχολικής υποδομής στο Νομό Κέρκυρας είναι οξύ και πολύ παλιό. Οι εκάστοτε παρεμβάσεις από την Πολιτεία υστερούσαν πάντοτε σε σχέση με τις ανάγκες και τις απαιτήσεις της εποχής. Το αποτέλεσμα ήταν και παραμένει,.......................
η Κέρκυρα να είναι ένας από τους τελευταίους, αν όχι ο τελευταίος, νομός της χώρας ως προς την κατάσταση των σχολικών υποδομών. Η κατάσταση αυτή γίνεται ακόμη ποιο δραματική στην πόλη της Κέρκυρας και αυτό μπορεί να το διαπιστώσει ο καθένας από την σύντομη περιγραφή που ακολουθεί:
Νηπιαγωγεία: Από τα 21 νηπιαγωγεία της πόλης μόνον 2 μπορούν να χαρακτηριστούν ως μη έχοντα προβλήματα (6°-7°). Τα 7 στεγάζονται σε νοικιασμένους χώρους που είναι ισόγεια πολυκατοικιών ή χώροι κατάλληλοι για μαγαζιά (2°, 30, 80, 90, 13°, Καναλίων, Κοντοκαλίου). Ένα (12°) είναι στα χαρτιά, αφού έκλεισε και δεν λειτουργεί εδώ και 6 χρόνια. Τα υπόλοιπα συστεγάζονται με δημοτικά σχολεία μετά από διαρρυθμίσεις των χώρων, όπως κλείσιμο διαδρόμων κλπ.
Δημοτικά: Από τα 21 δημοτικά της πόλης τα 12 μπορούν να θεωρηθούν σε σχετικά καλή κατάσταση (1°, 4°, 6ο, 7ο, 10ο, 11ο, 12ο, 14°, Αλεπούς, Καναλιών, Ποταμού, Ειδικό Σχολείο). Τα δύο (2°,3°) αντιμετωπίζουν προβλήματα στατικής επάρκειας, σύμφωνα με έκθεση του TEE από το 2000. Άλλα δύο (9°,13°) στεγάζονται σε νοικιασμένα κτίρια. Ένα (Κοντοκαλίου) χρησιμοποιεί συμπληρωματικά αίθουσες σε ισόγειο πολυκατοικίας.
Γυμνάσια: Από τα 7 γυμνάσια το ένα μόνο (7°) είναι σε καινούργιο κτίριο. Τα υπόλοιπα στεγάζονται σε παλιά κτίρια του 18° και του 19° αιώνα. Φυσικά δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ενός σύγχρονου σχολείου με ελλείψεις ακόμη στα στοιχειώδη, όπως τουαλέτες, θέρμανση, αύλειος χώρος.
Λύκεια-ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ: Από τα 8 λύκεια, ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ μόνον το ένα (2° ΕΠΑΛ) στεγάζεται σε καινούργιο κτίριο. Τρία λύκεια (1°,2°,3°) στοιβάζονται στην κυριολεξία σε ένα κτίριο του 1979 με απόλυτη ανάγκη εκτεταμένων επισκευών, προσθήκης τουαλετών και αυτόνομης θέρμανσης. Ένα λύκειο (4°) στεγάζεται σε νοικιασμένο σπίτι. Τα υπόλοιπα (5° Λύκειο, 1° ΕΠΑΛ, απογευματινό ΕΠΑΣ) στεγάζονται σε συνθήκες τραγικού αδιαχώρη–του στο κτίριο στο Μαντούκι. Πρέπει να πούμε ότι για το κτίριο αυτό υπάρχουν σοβαρές ανησυχίες για την στατική του επάρκεια που προκύπτουν εκτός των άλλων από παλαιότερη έκθεση της Περιφερειακής Δ/νσης. Μελέτη που έχει ανατεθεί σε τεχνικό γραφείο από το Δήμο Κερκυραίων καθυστερεί να παραδοθεί αδικαιολόγητα και το γεγονός αυτό ενισχύει τις ανησυχίες μας.
Ακόμη θα πρέπει να πούμε πως η κατάσταση της υποδομής της εκπαίδευσης δεν είναι καθόλου καλή και για τον υπόλοιπο Νομό εκτός της πόλης της Κέρκυρας. Ενδεικτικά αναφέρουμε για μόνο για την Β' βαθμια εκπαίδευση:
Το ΕΠΑΛ Κορακιάνας στεγάζεται σε ακατάλληλα κτίρια που παλαιότερα χρησιμοποιούνταν για κατασκηνώσεις.
Το Γυμνάσιο Φαιάκων στεγάζεται σε ενοικιαζόμενο ξενοδοχείο που είναι σε κακή κατάσταση.
Το Γυμνάσιο και το Λύκειο Καστελάνων στεγάζονται σε μεσαιωνικό μοναστήρι και οι προσθήκες αιθουσών δεν έχουν λύσει το πρόβλημα.
Το Γυμνάσιο Λευκίμμης χρειάζεται επισκευές κατεπειγόντως.
Το Γυμνάσιο Αγρού στεγάζεται εν μέρει και για πέντε χρόνια τώρα σε λυόμενες αίθουσες.
Με βάση τα παραπάνω απαιτούνται - με μετριοπαθείς υπολογισμούς- 16 οικόπεδα εντός του Δήμου Κερκυραίων για ανέγερση νέων σχολείων. Μέχρι σήμερα έχουν πραγματοποιηθεί από το περιφερειακό τμήμα Κέρκυρας του TEE, δύο μελέτες για τη χωροταξική κατανομή των σχολείων της Κέρκυρας. Μία το 1996 και η δεύτερη το 2000.
Οι μελέτες αυτές οι οποίες παραγγέλθηκαν από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση αγνοήθηκαν σχεδόν παντελώς. Δεν έγινε απολύτως καμία αποτίμηση και ιεράρχηση των προτάσεων τους και είναι ζήτημα αν οι αρμόδιοι γνωρίζουν ακόμη και την ύπαρξη τους. Τα έτσι και αλλιώς ελάχιστα χρήματα που διατίθενται από το κράτος για την σχολική στέγη, διανέμονταν με χαοτικό και εν πολύς ρουσφετολογικό τρόπο.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί ποια άμεσα μέτρα προτίθενται να πάρουν για την ανέγερση των αναγκαίων νέων και σύγχρονων σχολείων στην Κέρκυρα από τον ΟΣΚ και όχι μέσω ΣΔΙΤ, αφού η διεθνής εμπειρία αποκαλύπτει ότι όπου εφαρμόστηκαν οι συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την κατασκευή δημοσίων έργων, πολλαπλασιάστηκε το κόστος και υποβαθμίστηκε η ποιότητα.