Παρασκευή 11 Σεπτεμβρίου 2009

Α! Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Πειραιά "Ρήγας Φεραίος": Πολλά προβλήματα στην έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς

1.ΕΛΛΕΙΨΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΩΝ

Φέτος το ΥΠΕΠΘ μείωσε δραστικά τους διορισμούς , με αποτέλεσμα τα κενά στην περιοχή του Πειραιά να είναι περισσότερα από κάθε άλλη φορά. Μετά και τη χτεσινή τοποθέτηση της β’ φάσης αναπληρωτών στο σύλλογό μας -που είναι σε προνομιακή θέση σε σχέση με άλλους του Πειραιά- υπάρχουν αρκετά κενά. Μεγάλο πρόβλημα υπάρχει στην Ειδική Αγωγή καθώς δεν έχει γίνει καμία πρόσληψη. Το Μιχαλήνειο Ειδικό Σχολείο Πειραιά μάλιστα είναι αδύνατο να λειτουργήσει , με 5 κενά στο διδακτικό και 3 στο ειδικό βοηθητικό προσωπικό ,πράγμα που στην πράξη καταργεί το δικαίωμα των παιδιών με ειδικές ανάγκες να αρχίζει και γι’ αυτά η σχολική χρονιά την ίδια μέρα που αρχίζει για όλους τους μαθητές. Και βέβαια άγνωστο είναι το πότε θα γίνουν οι προσλήψεις των ωρομισθίων για το ολοήμερο.

Σοβαρές ελλείψεις υπάρχουν και στα βιβλία πολλών τάξεων. Οι ελλείψεις είναι εμφανείς και στις αναλυτικές καταστάσεις αποστολής βιβλίων από τον ΟΕΔΒ που πήραμε από τα σχολεία που είναι κέντρα διανομής , γεγονός που διαψεύδει τους ισχυρισμούς του Υπουργού Παιδείας ότι οι εκπαιδευτικοί διαμαρτύρονται για καθαρά αντιπολιτευτικούς λόγους.

Το Δ.Σ. του συλλόγου μας θα προβεί σε νέα παράσταση διαμαρτυρίας στο γραφείο του Δ/ντή Εκπαίδευσης Πειραιά για τα παραπάνω θέματα αμέσως μετά την έναρξη των μαθημάτων.

2.ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΓΡΙΠΗΣ
Το Δ.Σ. , αφού μελέτησε την εγκύκλιο που αναφέρεται στα μέτρα κατά της διασποράς του ιού Η1Ν1 και έλαβε υπόψη του τις παρατηρήσεις των συναδέλφων ως προς τη δυσκολία εφαρμογής τους , εκτιμά ότι:

· Πολλά από τα προτεινόμενα μέτρα είναι αδύνατο να εφαρμοστούν στην πράξη λόγω αντικειμενικών δυσχερειών (έλλειψη χώρων ,έλλειψη βοηθητικού προσωπικού ,έλλειψη ειδικευμένου σε θέματα υγείας προσωπικού , έλλειψη αναπληρωτή σε περίπτωση ασθένειας εκπαιδευτικού κ.ά.).
Δείχνουν επίσης άγνοια της εκπαιδευτικής πραγματικότητας και της ψυχολογίας των παιδιών (π.χ. το να μην συναθροίζονται τα παιδιά στην αυλή ,να μην ανταλλάσσουν αντικείμενα ή να παραμείνει ένα παιδί που παρουσιάζει κάποιο σύμπτωμα στην απομόνωση φορώντας μάσκα και ο εκπαιδευτικός να το πλησιάζει φορώντας και ο ίδιος μάσκα και σε απόσταση μεγαλύτερη του ενός μέτρου)
· Με την εγκύκλιο αυτή επιχειρείται η μετάθεση της ευθύνης για την πρόληψη και την προστασία του μαθητικού πληθυσμού στους εκπαιδευτικούς.

Οι εκπαιδευτικοί αναλαμβάνουν χρέη γιατρού-νοσοκόμου-προσωπικού καθαριότητας-ελεγκτή της εφαρμογής των μέτρων.

Δεν προβλέπεται καμία σύνδεση των σχολικών μονάδων με υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας , ώστε να υπάρχουν κινητές μονάδες του Υπουργείου Υγείας που θα διενεργούν προληπτικούς ελέγχους στα σχολεία και θα παρέχουν άμεση ιατρική φροντίδα , ούτε συνεργασία με δήμους και νομαρχίες.

Αλλά, όπως φαίνεται, και οι φορείς αυτοί δεν έχουν στοιχειωδώς προετοιμαστεί για την αντιμετώπιση της κατάστασης. Ενδεικτικό είναι ότι σε επιστολή του Νομάρχη Πειραιά προς τον Υπουργό Υγείας ζητείται η άμεση ενίσχυση της Νομαρχίας με προσωπικό για τη λειτουργία των 155 εμβολιαστικών κέντρων , καθώς η Νομαρχία διαθέτει μόλις 4 γιατρούς.
· Οι σχολικές επιτροπές αδυνατούν να ανταπεξέλθουν στο κόστος της αγοράς των απαραίτητων για κάθε σχολική μονάδα υλικών , τα περισσότερα από τα οποία χρειάζονται συνεχή ανανέωση(πετσέτες , ποτήρια ,γάντια , μάσκες ,απολυμαντικά ,αλκοολούχα αντισηπτικά ,υγρό σαπούνι , ποδοκίνητοι κάδοι…)
Οι προϋπολογισμοί των σχολικών επιτροπών είναι αδύνατο να καλύψουν και μάλιστα σε βάθος χρόνου τα υλικά που απαιτούνται για την εφαρμογή των μέτρων αυτών.

Το Δ.Σ. προτείνει:
1. Οι Σύλλογοι Διδασκόντων σε συνεδριάσεις που θα γίνουν στα σχολεία τους να τοποθετηθούν σχετικά με το ποια από τα μέτρα αυτά μπορούν να εφαρμοστούν στη σχολική τους μονάδα και ποια όχι.

Να γραφεί σχετικό πρακτικό και να κατατεθεί στο αρμόδιο Γραφείο Εκπαίδευσης , ώστε να βρεθούν όλοι μπροστά στις ευθύνες που τους αναλογούν.

2. Κάθε Σχολική Επιτροπή , αφού προϋπολογίσει το οικονομικό κόστος των μέτρων, να προβεί στις κατάλληλες ενέργειες ώστε να εξασφαλίσει τα ανάλογα χρήματα μέσω έκτακτης επιχορήγησης.
Παράλληλα το Δ.Σ. θα ζητήσει με επιστολή του στους εμπλεκόμενους φορείς να δώσουν έκτακτη επιχορήγηση στα σχολεία για την αντιμετώπιση των οικονομικών προβλημάτων που απορρέουν από τα μέτρα.

Σε κάθε περίπτωση η ευθύνη για την προάσπιση της δημόσιας υγείας βαρύνει την πολιτεία και δεν είναι δυνατή χωρίς επιπλέον χρηματοδότηση.

3.ΔΙΑΝΟΜΗ ΔΩΡΕΑΝ ΤΣΑΝΤΑΣ ΣΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α’ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ

Το Δ.Σ. θεωρεί ότι πρόκειται ξεκάθαρα για μια προωθητική ενέργεια ιδιωτικού φορέα , που σε συνδυασμό με τη σχετική διαφήμιση από την τηλεόραση , είναι ανεπίτρεπτο να εκμεταλλεύεται το δημόσιο σχολείο για ιδιοτελείς σκοπούς.

Θα αποσταλεί έγγραφο διαμαρτυρίας προς το ΥΠΕΠΘ ,που θα κοινοποιηθεί στη ΔΟΕ και στο Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο.

Ευχόμαστε σε όλους τους συναδέλφους υγεία και δύναμη για ν’ αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της νέας σχολικής χρονιάς.

Ενόψει και της προεκλογικής περιόδου ας μην ανεχτούμε καμιά υποβάθμιση της παιδείας και των εκπαιδευτικών.

Το Δ.Σ. περιμένει από τα μέλη του συλλόγου την επισήμανση των προβλημάτων τους καθώς επίσης και τις προτάσεις τους για τη βελτίωση των συνθηκών.