Ήταν Ιούλιος όταν το ΥΠΕΠΘ δια στόματος του Υπουργού και του Υφυπουργού διατυμπάνιζε τα σχέδιά του για τη νέα σχολική χρονιά…πληρότητα σε εκπαιδευτικούς και εκπαιδευτικό υλικό, προγράμματα για την ενίσχυση των μαθητών, διαφανείς διαδικασίες στις προσλήψεις, κατάργηση της ωρομισθίας και ένας σωρός πολύχρωμες διαφημίσεις που για άλλη μια φορά αποδεικνύονται προεκλογικές υποσχέσεις και τίποτα παραπάνω.
Ήταν Ιούλιος όταν στην τελευταία συνάντηση με φορείς του ΥΠΕΠΘ υπήρξε η δέσμευση για κατάργηση του ασυμβίβαστου και ένταξη της ΠΔΣ στον ενιαίο πίνακα.
Ήρθε ο Σεπτέμβρης και μοιάζει σαν να μην υπήρξε ποτέ ο Ιούλιος.
Τα σχολεία άνοιξαν και η κατάσταση μοιάζει χειρότερη από την περσινή. Τα αποτελέσματα του ΑΣΕΠ ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί στο σύνολό τους, οι διορισμοί δεν έχουν ολοκληρωθεί, οι αναπληρωτές καλούνται τελευταία στιγμή να παρουσιαστούν στα σχολεία, ενώ οι περίφημες δηλώσεις για κατάργηση της ωρομισθίας ήρθαν να ξεχαστούν με την ανακοίνωση πρόσληψης 12.000 ωρομίσθιων εκπαιδευτικών.
«Μόνο για έκτακτες ανάγκες η πρόσληψη ωρομισθίων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών» δήλωνε το ΥΠΕΠΘ, αλλά αν κοιτάξει κανείς τους αριθμούς θα καταλάβει ότι οι μόνιμοι διορισμοί είναι πολύ λιγότεροι από τις έκτακτες προσλήψεις, αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά πως οι έκτακτες ανάγκες είναι η πάγια τακτική του ΥΠΕΠΘ να σπάει τα οργανικά κενά και να τα μοιράζει σε ελαστικά εργαζόμενους πληρώνοντας ελάχιστα και μοιράζοντας προσδοκίες μοριοδότησης σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς. Επιπλέον, η ΠΔΣ έχει πάρει χαρακτηριστικά σκανδάλου. Ήδη από πέρσι έπρεπε να έχει περάσει στους πίνακες, μιας και η τελευταία δικαιολογία του ΥΠΕΠΘ περί χρηματοδότησης από ΕΠΕΑΕΚ δεν ίσχυε, αφού η χρηματοδότηση γίνεται πια από τον κρατικό προϋπολογισμό…. Με δελτίο τύπου που βγήκε την 3η Σεπτέμβρη το ΥΠΕΠΘ καλεί τους ότι ενδιαφερόμενους να καταθέσουν αιτήσεις στις κατά τόπους δευτεροβάθμιες για την κατάρτιση πινάκων. Καμία διευκρίνιση για το τι είδους πίνακες θα δημιουργηθούν, καμία κουβέντα για τον τρόπο κατάταξης σε αυτούς, καμία δήλωση για τα κριτήρια πρόσληψης. Με άλλα λόγια, καμία εγκύκλιος!!!
Τελικά, ποιος είναι ο ρόλος της ΠΔΣ;
l «Να ενισχύσει τους αδύναμους μαθητές και να εξαλείψει την παραπαιδεία», έλεγε το ΥΠΕΠΘ. Πώς, όμως, θα γίνει αυτό όταν η ΠΔΣ δεν ξεκινά έγκαιρα; Ένα πρόγραμμα στήριξης οφείλει να ξεκινά από την αρχή της χρονιάς για να έχει πραγματική ουσία και να εκπληρώνει τους σκοπούς του. Ιδιαίτερα σε μια περίοδο λιτότητας όπου ο οικογενειακός προϋπολογισμός είναι ιδιαίτερα επιβαρυμένος, οι γονείς εξωθούνται στο να πληρώσουν φροντιστήρια για να βοηθήσουν τα παιδιά τους. Και όσο κι αν το ΥΠΕΠΘ υπόσχεται την έγκαιρη έναρξη του προγράμματος η προχειρότητα της ανακοίνωσης και οι ημερομηνίες δε μας πείθουν.
l «Να δώσει τη δυνατότητα σε αδιόριστους εκπαιδευτικούς να δουλέψουν στο δημόσιο σχολείο», δήλωνε με υπερηφάνεια το ΥΠΕΠΘ. Σε ποιους, όμως και με ποιους όρους; Εδώ και χρόνια η ΠΔΣ λειτουργεί με ένα απαράδεκτο, ρουσφετολογικό σύστημα πρόσληψης, όπου οι αιτήσεις γίνονται στις κατά τόπους δευτεροβάθμιες, οι προσλήψεις γίνονται από εκείνες και κανένα κριτήριο πρόσληψης δεν ορίζεται. Είναι η παλαιότητα πτυχίου, είναι τα μόρια προϋπηρεσίας, είναι τα ωραία μας μάτια … τίποτα!!! Έχει στηθεί ένας απίστευτος μηχανισμός πελατειακών σχέσεων που εξευτελίζει τη δημόσια εκπαίδευση, το εκπαιδευτικό έργο και τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Χιλιάδες συνάδελφοι παρακαλούν για ελάχιστες ώρες εργασίας, απλήρωτες, ανασφάλιστες, με την ελπίδα του μισού μορίου που θα τους φέρει σε καλύτερη μοίρα από τους υπόλοιπους. Κομματικά γραφεία, τοπική αυτοδιοίκηση, φίλοι έχουν λόγο στην πρόσληψη των εκπαιδευτικών.
Έχουν περάσει δύο χρόνια δεσμεύσεων από το ΥΠΕΠΘ για την ένταξη της ΠΔΣ στους πίνακες και ακόμα τίποτα. Φέτος δε η εγκύκλιος άργησε όσο ποτέ άλλοτε. Τυχαία … βγήκε ένα δελτίο τύπου μια μέρα μετά την ανακοίνωση των εκλογών.
Για όλους εμάς υφίσταται ένας καθημερινός εξαναγκασμός: το κυνήγι της προϋπηρεσίας για το διορισμό μας στο δημόσιο. Ας τελειώνουμε πια με τα ψέματα! Ο διορισμός δεν είναι τίποτα άλλο παρά μια υπόσχεση για το μέλλον που συνεχώς αποδεικνύεται ψεύτικη. Κάθε χρόνο, όλο και λιγότεροι είναι αυτοί στους οποίους δίνεται το «εισιτήριο για το δημόσιο», με το ανάλογο κόστος βέβαια: επανειλημμένες εξετάσεις ασεπ, φροντιστήρια για τον ασεπ, επιπλέον σεμινάρια, ασπαιτε, κλπ.
Δηλώνουμε απερίφραστα την εναντίωσή μας σε αυτό το καθεστώς που έχει επιβληθεί και συνεχώς εξαπλώνεται, από όλες τις κυβερνήσεις και υπουργούς παιδείας των τελευταίων ετών. Δυστυχώς, το φαινόμενο της ωρομισθίας στην εκπαίδευση δεν είναι ξεκομμένο από αντίστοιχες μεθόδους σε πολλούς εργασιακούς χώρους. Είμαστε ένα μέρος του κόσμου της επισφαλούς εργασίας, που εκβιάζεται άμεσα ή έμμεσα να υποκύψει σε ελαστικές και μεσαιωνικές συμβάσεις εργασίας.
Ως εδώ!
Στο σύνολό της η εκπαιδευτική κοινότητα οφείλει να αντιδράσει δυναμικά. Η περσινή χρονιά έκλεισε με τις δυναμικές κινητοποιήσεις του κόσμου της αδιοριστίας και της ωρομισθίας που ως βασικό τους αίτημα είχαν την αύξηση του ωρομισθίου, την κατάργηση του ασυμβίβαστου, την πρόσληψη των εκπαιδευτικών από τον ενιαίο πίνακα, την αύξηση των μόνιμων διορισμών, την κατάργηση της ωρομισθίας.
Η υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου είναι έργο του ΥΠΕΠΘ και δε θα το δεχτούμε.
Απαιτούμε άμεσα :
Mε την έκδοση εγκυκλίου για την ΠΔΣ που θα ορίζει συγκεκριμένα κριτήρια πρόσληψης μέσα από τον ενιαίο πίνακα
MΑύξηση του ωρομισθίου και κατάργηση του ασυμβίβαστου. Πλήρη ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα σε όλους τους συναδέλφους ανεξάρτητα με το καθεστώς εργασίας τους
MΜόνιμους μαζικούς διορισμούς στο δημόσιο σχολείο και κατάργηση των ελαστικών μορφών εργασίας
Καλούμε όλους τους συναδέλφους στην ανοιχτή συνέλευση που θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 13 Σεπτεμβρίου στα γραφεία της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (Κορνάρου 2 και Ερμού, Σύνταγμα) στις 18.30
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΔΙΟΡΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ