Ο Σύλλογος Προστασίας Περιβάλλοντος Κέρκυρας απορρίπτει κατηγορηματικά τη προτεινόμενη χωροθέτηση νέου Διεθνούς Αερολιμένα Κέρκυρας στη Λευκίμμη, σε έκταση που τέμνει με καταστροφικές συνέπειες τη προστατευόμενη από την Εθνική και Κοινοτική νομοθεσία περιοχή των Αλυκών Λευκίμμης, καθώς επίσης και το Ποτάμι της Λευκίμμης με παρόχθια τοπία ιδιαίτερου κάλλους που συνθέτουν το διαχρονικό άξονα της τοπικής ζωής.
Απορρίπτει εξίσου, ως πρόσχημα που στερείται οποιαδήποτε δεσμευτική-πρακτική σημασία, το όψιμο ευχολόγιο περί «σωτηρίας» της λιμνοθάλασσας Χαλικιόπουλου, από όσους επί δεκαετίες αδιαφόρησαν εγκληματικά για τον αρχαίο «Υλλαϊκό Λιμένα» είτε επέσπευδαν (με ανάλογες κάθε φορά διαβεβαιώσεις…) τις «απολύτως απαραίτητες» επεκτάσεις, του σε λειτουργία Κρατικού Αερολιμένα , το οποίον σήμερα (και ενώ εκκρεμούν έργα και προγραμματισμοί δισεκατομμυρίων) φαίνεται να εγκαταλείπουν με μια μονοκονδυλιά!
Η «Αλυκή Λευκίμμης» εντάσσεται στο Δίκτυο NATURA 2000 με κωδικό GR2230003, και προστατεύεται σε Εθνικό-Περιφερειακό και Διεθνές επίπεδο. Καταγράφεται, ως προς τη σπουδαιότητά της, «ότι στον τόπο αυτό υπάρχει ακόμη ένας από τους λίγους υγρότοπους που απόμειναν στην Κέρκυρα, ότι οι τύποι βλάστησης που απαντούν στις αμμοθίνες και στα υγρά ή αλμυρά λιβάδια έχουν διατηρηθεί σε καλή κατάσταση». Συνάγεται επομένως ότι: «πρέπει να προστατευθεί και να διαχειρισθεί κατά ένα διαφορετικό τρόπο και σύμφωνα με τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης (οικοτουρισμός, παραδοσιακή γεωργία και κτηνοτροφία κ.λπ.)». Προστίθεται ότι η συγκεκριμένη προστατευόμενη περιοχή των Αλυκών έχει λειτουργήσει ως «καταφύγιο» σπάνιων πουλιών, ζωικών αλλά και φυτικών ειδών.
Σύμφωνα με τη «Διερεύνηση Χωροθέτησης» του ΕΜΠ με τη κατασκευή-λειτουργία αεροδρομίου «θα υπάρξει πλήρης καταστροφή ενός τμήματος των οικολογικών ενδιαιτημάτων της περιοχής GR2230003 [σημείωση του Συλλόγου: δηλαδή των Αλυκών Λευκίμμης], η οποία θα πλήξει περισσότερο τα πτηνά, λιγότερο άλλα είδη πανίδας και ακόμα λιγότερο τα σημαντικά είδη χλωρίδας της περιοχής. Επίσης θα διακοπεί η συνέχεια του πλωτού καναλιού (ποτάμι) που συνδέει τον οικισμό Λευκίμμης με την θάλασσα και το οποίο έχει πρακτική χρήση (κίνηση σκαφών), αισθητική αξία, περιβαλλοντική και οικολογική σημασία.»
Η τοποθέτησή μας στο οικολογικό θέμα υπαγορεύεται από τις θεμελιωδέστερες καταστατικές διατάξεις λειτουργίας του Συλλόγου μας, που θα έπρεπε να αυτοκαταργηθεί προτού να στέρξει να στηρίξει μία τέτοια καταστροφή.
Θα υπεισέλθουμε πιο αναλυτικά στη «δημόσια διαβούλευση» περί του αεροδρομίου που διαφημίζεται, μετά την επεξεργασία της υποβληθείσας μελέτης από τα συλλογικά μας όργανα. Επισημαίνουμε εξαρχής ότι (ανεξαρτήτως των απαγορευτικών οικολογικών ζητημάτων) εκκρεμεί από τη μελέτη σωρεία τεχνοκρατικών και «αναπτυξιακών» προβλημάτων.
Απορρίπτει εξίσου, ως πρόσχημα που στερείται οποιαδήποτε δεσμευτική-πρακτική σημασία, το όψιμο ευχολόγιο περί «σωτηρίας» της λιμνοθάλασσας Χαλικιόπουλου, από όσους επί δεκαετίες αδιαφόρησαν εγκληματικά για τον αρχαίο «Υλλαϊκό Λιμένα» είτε επέσπευδαν (με ανάλογες κάθε φορά διαβεβαιώσεις…) τις «απολύτως απαραίτητες» επεκτάσεις, του σε λειτουργία Κρατικού Αερολιμένα , το οποίον σήμερα (και ενώ εκκρεμούν έργα και προγραμματισμοί δισεκατομμυρίων) φαίνεται να εγκαταλείπουν με μια μονοκονδυλιά!
Η «Αλυκή Λευκίμμης» εντάσσεται στο Δίκτυο NATURA 2000 με κωδικό GR2230003, και προστατεύεται σε Εθνικό-Περιφερειακό και Διεθνές επίπεδο. Καταγράφεται, ως προς τη σπουδαιότητά της, «ότι στον τόπο αυτό υπάρχει ακόμη ένας από τους λίγους υγρότοπους που απόμειναν στην Κέρκυρα, ότι οι τύποι βλάστησης που απαντούν στις αμμοθίνες και στα υγρά ή αλμυρά λιβάδια έχουν διατηρηθεί σε καλή κατάσταση». Συνάγεται επομένως ότι: «πρέπει να προστατευθεί και να διαχειρισθεί κατά ένα διαφορετικό τρόπο και σύμφωνα με τις αρχές της αειφόρου ανάπτυξης (οικοτουρισμός, παραδοσιακή γεωργία και κτηνοτροφία κ.λπ.)». Προστίθεται ότι η συγκεκριμένη προστατευόμενη περιοχή των Αλυκών έχει λειτουργήσει ως «καταφύγιο» σπάνιων πουλιών, ζωικών αλλά και φυτικών ειδών.
Σύμφωνα με τη «Διερεύνηση Χωροθέτησης» του ΕΜΠ με τη κατασκευή-λειτουργία αεροδρομίου «θα υπάρξει πλήρης καταστροφή ενός τμήματος των οικολογικών ενδιαιτημάτων της περιοχής GR2230003 [σημείωση του Συλλόγου: δηλαδή των Αλυκών Λευκίμμης], η οποία θα πλήξει περισσότερο τα πτηνά, λιγότερο άλλα είδη πανίδας και ακόμα λιγότερο τα σημαντικά είδη χλωρίδας της περιοχής. Επίσης θα διακοπεί η συνέχεια του πλωτού καναλιού (ποτάμι) που συνδέει τον οικισμό Λευκίμμης με την θάλασσα και το οποίο έχει πρακτική χρήση (κίνηση σκαφών), αισθητική αξία, περιβαλλοντική και οικολογική σημασία.»
Η τοποθέτησή μας στο οικολογικό θέμα υπαγορεύεται από τις θεμελιωδέστερες καταστατικές διατάξεις λειτουργίας του Συλλόγου μας, που θα έπρεπε να αυτοκαταργηθεί προτού να στέρξει να στηρίξει μία τέτοια καταστροφή.
Θα υπεισέλθουμε πιο αναλυτικά στη «δημόσια διαβούλευση» περί του αεροδρομίου που διαφημίζεται, μετά την επεξεργασία της υποβληθείσας μελέτης από τα συλλογικά μας όργανα. Επισημαίνουμε εξαρχής ότι (ανεξαρτήτως των απαγορευτικών οικολογικών ζητημάτων) εκκρεμεί από τη μελέτη σωρεία τεχνοκρατικών και «αναπτυξιακών» προβλημάτων.