Οι απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών στη πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας, είναι αγώνας για τα οξυμμένα προβλήματα, αποτέλεσμα της γενικευμένης επίθεσης του κεφαλαίου και των εκπροσώπων του σε στεριά και θάλασσα.
Οι δυνάμεις του κεφαλαίου για τη διατήρηση και ενίσχυση της κερδοφορίας τους και σε περίοδο καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης, που αυτοί ευθύνονται και όχι οι εργαζόμενοι, προσθέτουν νέα βάρη στους εργαζόμενους, καταπατούν κατακτήσεις και δικαιώματα τους.
Σ'αυτή την κατεύθυνση εντάσσονται και οι συνθήκες που έχουν δημιουργήσει οι εφοπλιστές με την στήριξη του ΥΕΝ σε βάρος των ναυτεργατών της πορθμειακής γραμμής Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας.
Παραβιάζουν ακόμα και τα ελάχιστα της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας που δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες των ναυτεργατών, καταπατούν τη Διεθνή Σύμβαση 180 που καθορίζει το χρόνο εργασίας και ανάπαυσης με τα εξαντλητικά δρομολόγια, τις μειωμένες οργανικές συνθέσεις, την εντατικοποίηση της εργασίας, υπονομεύοντας την ασφάλεια των ναυτεργατών, επιβαινόντων, πλοίων.
Ο αγώνας των ναυτεργατών είναι κοινός αγώνας και των εργαζομένων ενάντια στην πολιτική της ανταγωνιστικότητας του κεφαλαίου, των κατευθύνσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης που στήριξαν και στηρίζουν οι μέχρι σήμερα κυβερνήσεις.
Οι ναυτεργάτες από την ίδια τους την πείρα στη βάση των οξυμμένων προβλημάτων, επιβάλλεται η συσπείρωση δυνάμεων, η ενίσχυση της ταξικής πάλης, να δυναμώσουμε το μέτωπο των ταξικών δυνάμεων, των δυνάμεων του ΠΑΜΕ, κόντρα στη γενικευμένη επίθεση του κεφαλαίου και των εκπροσώπων του, να ανατρέψουμε τους αρνητικούς συσχετισμούς δύναμης στο συνδικαλιστικό κίνημα και την πολιτική ζωή, να διεκδικήσουμε με πολύμορφες αγωνιστικές και απεργιακές κινητοποιήσεις, αιτήματα προς όφελος της λαϊκής οικογένειας.
Αγωνιζόμαστε και διεκδικούμε: « Πλήρη σταθερή εργασία, 7ωρο - 5νθήμερο - 35ωρο. « Κατώτερο μισθό 1400 ΕΥΡΩ, κατώτερη σύνταξη και εττίδομα ανεργίας
1.120 ΕΥΡΩ, συντάξεις στο 80% επί του συνολικού ποσού που γίνονται
κρατήσεις.
• Συνθέσεις με βάση τις πραγματικές ανάγκες των πλοίων.
• Στις περιπτώσεις που τα πορθμεία λειτουργούν πέρα των επτά (7) ωρών να τοποθετείται και δεύτερη βάρδια.
• Σαφής καθορισμός έναρξης και λήξης του υποχρεωτικού 7ωρου.
• Στα αμφίδρομα πορθμεία πλοία να αυξηθεί το προσωπικό μηχανής επιπλέον ακόμα με ένα μηχανικό για την ασφάλεια των πλοίων.
• Να ανατρέψουμε την επίθεση που έχουν εξαπολύσει οι εφοπλιστές πατώντας πάνω στον διαλυτικό κανονισμό 3577/92 της Ε.Ε., στην πολιτική της κυβέρνησης της ΝΔ και των κομμάτων του ευρωμονόδρομου.
• Δημόσια, Δωρεάν Παιδεία, Υγεία για όλους
» Μέτρα προστασίας των ανέργων, πάγωμα των δανείων, κατάργηση των φόρων στα καύσιμα και στα είδη λαϊκής κατανάλωσης.