Παρασκευή 26 Ιουνίου 2009

Τι απαντά ο ΟΛΚΕ για το λιμάνι των Παξών

Για την υπεύθυνη και αντικειμενική ενημέρωση της κοινωνικής γνώμης σας παραθέτουμε τα παρακάτω :
· Ο “Οργανισμός Λιμένα Κέρκυρας Α.Ε.” είναι Δημόσιος Οργανισμός διοίκησης και εκμετάλλευσης των χώρων της ζώνης Λιμένα δικαιοδοσίας του, με διαδικασίες και λειτουργίες που διέπονται και οριοθετούνται από τους Νόμους και από την 04/02/2003 Σύμβαση Παραχώρησης του Ελληνικού Δημοσίου.
· Η δε εφαρμογή τους ελέγχεται από τα εποπτεύοντα Υπουργεία Οικονομίας και Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας καθώς και από Ορκωτούς Ελεγκτές.
· Το δε εν γένει έργο του δεν είναι δίκαιο να κρίνεται κάθε φορά αποσπασματικά και περιστασιακά, χωρίς προηγούμενη γνώση των ως άνω συνθηκών και με δεδόμενα κατά κοινή ομολογία την πολύ μεγάλη έκταση της Λιμενικής Ζώνης και τις σαφώς περιορισμένες και οριοθετημένες διοικητικές και οικονομικές του δυνατότητες.
· Ειδικότερα αποφάσεις θεσμικών οργάνων πρέπει να στηρίζονται σε πραγματικά δεδομένα και σε υπάρχουσες ειδικές συνθήκες και να μην διατυπώνονται με τόσο απόλυτο και κατηγορηματικό τρόπο και μάλιστα με διεκδίκηση παντελώς αστήρικτων αποζημιώσεων.
· Ακόμη στην περίπτωση που ενδεχόμενα χρησιμοποιούνται ως μέσο πίεσης για την επίλυση υπαρκτών και δίκαιων προβλημάτων, δεν είναι δυνατόν να οδηγήσουν σε ανάληψη ευθυνών εκ μέρους του “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.”, που βρίσκονται σε ευθεία αντίθεση με την υπάρχουσα νομοθεσία και τα εγκεκριμένα Τιμολόγια του Δημόσιου Τομέα (Α.Τ.Ο.Ε., Α.Τ.Λ.Ε, κτλ)
· Αναφερόμενοι ειδικά στα προβλήματα που δημιουργήθηκαν σε δύο θέσεις των κρηπιδωμάτων στη Λιμενική Ζώνη Παξών παραθέτουμε με απόλυτη ακρίβεια και υπευθυνότητα τα παρακάτω :
1. Είναι γνωστή η ιδιαίτερα δυσχερής εκτέλεση Λιμενικών έργων σε μικρά νησιά σε όλη την Ελληνική Επικράτεια και ειδικότερα στους Παξούς που απέχουν περισσότερο από 28 ν.μ. από την έδρα του “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.”
2. Για τους λόγους αυτούς τόσο η προηγούμενη Διοίκηση του “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.” όσο και η νέα είχαν εισηγηθεί στα αρμόδια Υπουργεία, με αλλεπάλληλες αποφάσεις τους να εξαιρεθούν οι Παξοί από τη Λιμενική Ζώνη Κέρκυρας.
3. Ο δε Δήμος Παξών προφανώς συμμεριζόμενος τις δυσκολίες αυτές ζήτησε με το με αρ.Πρωτ. 4537/30-12-2008 έγγραφό του που κοινοποίησε σχετική απόφαση του Δημοτικού του Συμβουλίου από τον “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.” να συνηγορήσει θετικά στην ίδρυση Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Παξών. Η θετική γνωμοδότηση του Δ.Σ. του “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.” εκφράστηκε με την αριθμ. 19/03-02-2009 Απόφασή του η οποία απεστάλη στο Δήμο Παξών με το με αρ.Πρωτ. 115/24-02-2009 έγγραφό του.
4. Για τα δύο ως άνω Λιμενικά έργα που αφορά η Απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Παξών, η εκτέλεση των οποίων θα πρέπει να γίνει σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις “περί εκτέλεσης Δημοσίων Έργων” πρέπει να ληφθούν υπόψη τα παρακάτω :
Η έλλειψη ενδιαφερόμενου τοπικού κατασκευαστικού φορέα ή εργολήπτη, όπως και το ίδιο το Δημοτικό Συμβούλιο Παξών παραδέχεται στη με αριθμ. 8/09-01-2008 Απόφασή του.
Η έλλειψη ενδιαφερόμενου κατασκευαστικού φορέα ή εργολήπτη εκτός Παξών, λόγω προφανώς του μικρού προϋπολογισμού των εν λόγω έργων και της σημαντικής απόκλισης των τιμών των εγκεκριμένων Τιμολογίων του Δημόσιου Τομέα (Α.Τ.Ο.Ε., Α.Τ.Λ.Ε, κτλ) από τις υπάρχουσες τιμές εμπορίου στο νησί των Παξών.
Με δεδομένες αυτές τις συνθήκες ο “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.” σε απόλυτη συνεργασία με το Δήμο Παξών προχώρησε στην από 27/06/2008 Προγραμματική Σύμβαση για την εκτέλεση του έργου “αποκατάσταση του κρηπιδώματος στη θέση Μανέσκο” με την Αναπτυξιακή Επιχείρηση Δήμου Παξών η οποία απεστάλη για έγκριση με το με αρ.Πρωτ. 1417/27-06-2008 έγγραφό μας στην Περιφέρεια Ιονίων Νησιών, η οποία με με αρ.Πρωτ. 15321+14360/23-07-2008 έγγραφό της ζήτησε να υπάρχει προηγούμενα η σύμφωνη γνώμη του Γ.Ε.Ν. & Υ.Ε.Ν.Α.Ν.Π. σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 25, παρ.2 του Ν.2971/2001 που επίσης προβλέπει την έκδοση Κ.Υ.Α. των ΥΠ.ΕΣ.Δ.Δ.Α. και Υ.Ε.Ν.Α.Ν.Π.
Για το λόγο αυτό πάντοτε σε συνεργασία με το Δήμαρχο Παξών καταβλήθηκε προσπάθεια εξεύρεσης ιδιώτη κατασκευαστή – εργολήπτη.
Εν τω μεταξύ σημειώθηκε και νέα υποχώρηση κρηπιδώματος σε άλλη θέση στο Νέο Λιμάνι Παξών στις 26/02/2009 όπως μας γνωστοποίησε ο Δήμος Παξών με το αρ.Πρωτ. 585/27-02-2009 έγγραφό του.
Στη συνέχεια έγιναν επιτόπου έρευνες και υποβρύχια βιντεοσκόπηση για τη διαπίστωση του μεγέθους της ζημίας και συντάχθηκε αναθεωρημένη Μελέτη για το κρηπίδωμα στη θέση Μανέσκο, αλλά και για το έργο στο Νεό Λιμάνι με βάση τις τιμές των εγκεκριμένων Τιμολογίων του Δημόσιου Τομέα (Α.Τ.Ο.Ε., Α.Τ.Λ.Ε, κτλ), οι οποίες εστάλησαν στο Υ.Ε.Ν.Α.Ν.Π. με το με αρ.Πρωτ. 842/22-05-2009 έγγραφό μας για τη σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις έκδοση της προβλεπόμενης Υπουργικής Απόφασης.
Η εν λόγω Υ.Α. εκδόθηκε τις 11/06/2009 με αρ.Πρωτ. 8221/08/09.
Στο διάστημα που μεσολάβησε συνεχίστηκαν οι προσπάθειες από τον “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.” και τη Δημοτική Αρχή Παξών για την εξεύρεση κατασκευαστή στα πλαίσια των εγκεκριμένων μελετών, οι οποίες ως γνωστό δεν απέδωσαν.
Για τους λόγους αυτούς υπήρξε συνεργασία του Δ/ντος Συμβούλου του “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.” με το Γενικό Γραμματέα της Π.Ι.Ν. και το Δήμαρχο Παξών για τη σύνταξη νέας Προγραμματικής Σύμβασης για την εκτέλεση των εν λόγω Λιμενικών έργων, η οποία και απεστάλη με το με αρ.Πρωτ. 1107/19-06-2009 έγγραφό μας στο Δήμο Παξών για να εγκριθεί από το Δημοτικό του Συμβούλιο.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι ο “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.” στην αγωνία του για την ταχύτερη δυνατή αποκατάσταση των δύο ζημιών στους Παξούς δεν ζήτησε την εφαρμογή του άρθρου 6, παρ. 6.3 της από 04/02/2003 Σύμβασης Παραχώρησης του Ελληνικού Δημοσίου προς τον “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.”, “σε περίπτωση φθορών, καταστροφών, ή ζημιών στα παραχωρούμενα που οφείλονται σε απρόβλεπτα φυσικά αίτια …… “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.” και το Δημόσιο θα βαρύνονται από κοινού με την πρωτοβουλία και θα συμφωνούν καλόπιστα στον επιμερισμό της δαπάνης αποκατάστασης”.
Είναι λοιπόν προφανές ότι, ο “Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.” κατέβαλε και συνεχίζει να καταβάλει κάθε προσπάθεια για την αποκατάσταση των εν λόγω ζημιών στη Λιμενική Ζώνη Παξών, μέσα βέβαια στα πλαίσια της ισχύουσας Νομοθεσίας σε συνεχή συνεργασία με τη Δημοτική Αρχή Παξών και ως εκ τούτου οι εναντίον πολύπλευρα εκτοξευόμενες διαμαρτυρίες είναι άδικες και σε καμία περίπτωση δεν στηρίζονται στα πραγματικά δεδομένα.