Τρίτη 10 Μαρτίου 2009

Βουλευτές του ΚΚΕ θέτουν θέμα διαγωνισμού Μαθηματικών Καγκουρώ

Ερώτηση Προς τον Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Θέμα: Διαγωνισμός Μαθηματικών Καγκουρό στα σχολεία κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Σπύρος Χαλβατζής, Γιάννης Γκιόκας, Κώστας Κοζάκος, Λιάνα Κανέλλη, Λίλα Καφαντάρη, Γιάννης Πρωτούλης. Στο κείμενο της ερώτησής τους αναφέρουν:
Άλλο ένα επεισόδιο στην παρέμβαση των επιχειρήσεων στο δημόσιο σχολείο αποτελεί ο «διαγωνισμός Μαθηματικών Καγκουρό» που οργανώνει μια «εταιρεία», και η οποία ζητά από τον εκπαιδευτικό: να της εξασφαλίσει το σχολείο που υπηρετεί ο ίδιος, για να γίνει ο διαγωνισμός, να της εξασφαλίσει υποδομή και εξοπλισμό διεξαγωγής εξετάσεων, να οργανώσει και να επιβλέψει το διαγωνισμό να πείσει μαθητές να πάρουν μέρος, πληρώνοντας τη συμμετοχή τους 10 ευρώ το «κεφάλι», να στείλει τα λεφτά αυτά που θα μαζέψει στην «εταιρεία», να προωθήσει τις πωλήσεις που η εν λόγω εταιρεία προωθεί μέσω του site της, να μοιράσει τα «δωράκια» που προβλέπονται για τους μαθητές που θα συμμετέχουν, και σαν ανταμοιβή για τις υπηρεσίες του να πάρει κι αυτός το «μερδικό» του που είναι 1,5 ευρώ για κάθε μαθητή που θα πείσει να συμμετέχει στο διαγωνισμό.
Το χειρότερο είναι ότι αυτή την ξεδιάντροπη, αλλά καλοστημένη «μπίζνα» την προωθεί και τη διαφημίζει μέσα στα σχολεία το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, με έγγραφο του που έστειλε σ' όλα τα σχολεία (9/2/09-14687/Γ2).
Η επέλαση αυτή των εταιρειών μέσα στα σχολεία έχει σαν στόχο και τη διάσπαση του ενιαίου περιεχομένου του σχολείου, την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών, τη μετατροπή του σχολείου σε οργανισμό που λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια σαν εταιρεία.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
Προτίθεται να πάρει μέτρα ώστε να απαγορευτεί η επέμβαση των επιχειρήσεων στη δομή και το περιεχόμενο της εκπαίδευσης;
Θα σταματήσει επιτέλους το απαράδεκτο φαινόμενο των μαθητικών διαγωνισμών που ουσιαστικά αποτελούν άμεση παρέμβαση των επιχειρήσεων στα σχολεία;
Τι μέτρα προτίθεται να πάρει προκειμένου να παγώσει κάθε επιχειρηματική δραστη­ριότητα στην εκπαίδευση».