Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα μνήμης θυμάτων τροχαίων ατυχημάτων η Τροχαία έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία σχετικά με τα τροχαία ατυχήματα στην Κέρκυρα κατά τα έτη 2007 και 2008 (μέχρι σήμερα). Αναλυτικά: Για το έτος 2007 σημειώθηκαν 7 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, 6 με σοβαρούς τραυματισμούς και 18 με ελαφρούς τραυματισμούς. Το 2008, από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, έχουν καταγραφεί 8 θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα, 4 με σοβαρούς τραυματισμούς και 14 με ελαφρούς τραυματισμούς. Ως κυριότεροι λόγοι των ατυχημάτων ο Διοικητής της Τροχαίας κ. Κίρκος θεωρεί ότι είναι «η μειωμένη προσοχή των οδηγών, η κατάσταση του οδοστρώματος, η κατάσταση στην οποία θα βρίσκεται ο οδηγός, αν είναι μεθυσμένος ή όχι, αυτά παίζουν λίγο πολύ ρόλο». Τα πιο πολλά από τα τροχαία είναι στους οδικούς άξονες εκτός πόλεως. Για πρώτη φορά δεν παρατηρείται έξαρση κατά τους θερινούς μήνες, ενώ σημειώνεται με ανησυχία ότι τα περισσότερα θύματα είναι ελληνικής υπηκοότητας. Ο Διοικητής της Τροχαίας κ. Κίρκος επέμεινε ότι σημαντικοί λόγοι που οδηγούν σε τροχαία ατυχήματα είναι η έλλειψη προσοχής του οδηγού και η παραβίαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας. Παράλληλα σημείωσε ότι η μέθη είναι ένας σοβαρός λόγος που οδηγεί σε τροχαίο ατύχημα και για αυτό έχουν ενταθεί οι έλεγχοι. «Κάθε μέρα κάνουμε ελέγχους αλκοτέστ. Κάθε μέρα παρατηρούμε ότι πολίτες οδηγούν υπό την επήρεια οινοπνεύματος. Εμείς πάμε να λειτουργήσουμε αποτρεπτικά. Αλλά βλέπουμε ότι σε καθημερινή βάση θα εντοπίσουμε οδηγούς μεθυσμένους». Η υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, η χρήση οινοπνεύματος και η έλλειψη μέτρων αυτοπροστασίας, (κράνος, ζώνη ασφαλείας) δημιουργούν συνθήκες ατυχήματος, σε συνδυασμό με την κατάσταση του οδικού δικτύου. Σημαντικό αποτρεπτικό ρόλο στην παράβαση του ΚΟΚ είναι η αύξηση στα πρόστιμα, που αποφασίσθηκε εδώ και ένα χρόνο περίπου. Για την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων έχει προταθεί στην Γενική Γραμματεία της Περιφέρειας Ι. Νήσων, να τοποθετήσει σε καίρια σημεία, μόνιμα τεχνικά μέσα, δηλαδή μόνιμα ραντάρ ελέγχου της ταχύτητας, καθώς και τις παραβάσεις του κόκκινου.
ΕΛΛΕΙΨΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Ο κ. Κίρκος, αναφερόμενος σε ζητήματα επάρκειας προσωπικού της Τροχαίας, είπε ότι το προσωπικό δεν επαρκεί. Η υπάρχουσα δύναμη των 25 ατόμων δεν είναι αρκετή για να γίνει αστυνόμευση του οδικού δικτύου. Αυτό σε συνδυασμό με τη συνολική έλλειψη δύναμης που παρατηρείται στην ΑΔ Κέρκυρας πρέπει να τα βγάλουμε πέρα. Η έλλειψη αστυνομικών αυτή τη στιγμή υπολογίζεται σε τουλάχιστον 100 άτομα(σ.σ.!). Η Τροχαία έχει έλλειψη τουλάχιστον 15 ατόμων, υποστηρίζει ο Διοικητής της. Σε υπηρεσίες γραφείου απασχολούνται 5 άτομα και όλοι οι υπόλοιποι (20) πρέπει να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις. Για μία βάρδια ενός περιπολικού απαιτούνται τουλάχιστον δύο άτομα, εάν προσθέσουμε και ένα ρυθμιστή της κυκλοφορίας στην πόλη της Κέρκυρας, η Τροχαία καταβάλλει τεράστια προσπάθεια για να ανταποκριθεί. Ενα άλλο ζήτημα που απασχολεί την Τροχαία είναι η επέκταση της πόλης, η δημιουργία νέων οικισμών, με αποτέλεσμα να απαιτούνται επιπλέον σηματοδοτήσεις. Τέλος σε όλο το νομό υπάρχει ένα τμήμα τροχαίας και ο τροχονομικός έλεγχος ασκείται από τα κατά τόπους αστυνομικά τμήματα.