Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2008

Ερώτηση Γκερέκου για την πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας Ηγουμενίτσας


Ερώτηση κατέθεσε στη Βουλή η Βουλευτής Κέρκυρας ΠΑΣΟΚ κ. Άντζελα Γκερέκου, προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, σχετικά με τη λειτουργία της πορθμειακής γραμμής Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας, στις 27.11.2008. Το κείμενο της Ερώτησης της κ. Γκερέκου έχει ως εξής:«Δυστυχώς, για άλλη μια φορά επιβεβαιώνονται οι ανησυχίες και οι φόβοι μας σχετικά με τις συνθήκες που επικρατούν στην πορθμειακή γραμμή Κέρκυρας Ηγουμενίτσας. Για του λόγου το αληθές, εξαιτίας έντονων καιρικών φαινομένων που επικρατούσαν στην περιοχή, από την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου έως και τα ξημερώματα της Κυριακής 23 Νοεμβρίου, ο νομός της Κέρκυρας παρέμεινε αποκλεισμένος από την ηπειρωτική Ελλάδα. Ως απόρροια αυτού του αποκλεισμού, επηρεάστηκε σοβαρά η εμπορική και οικονομική κίνηση του νομού, ενώ ταλαιπωρήθηκαν εκατοντάδες πολίτες, μεταξύ αυτών και πολλοί ασθενείς. Σε αυτό το σημείο πρέπει να αναφερθεί πως εξαιτίας της σωρείας προβλημάτων που ταλανίζουν τη δημόσια υγεία στην Κέρκυρα και της αδυναμίας του Γ. Νοσοκομείου Κέρκυρας να αντιμετωπίσει σοβαρά ιατρικά -πολλές φορές έκτακτα- περιστατικά, μεγάλος αριθμός ασθενών, μεταφέρεται μέσω της γραμμής Κέρκυρας Ηγουμενίτσας, στα νοσοκομεία των Ιωαννίνων και της υπόλοιπης Ελλάδας, σε καθημερινή βάση. Ωστόσο, η μοναδική αιτία για την οποία προκλήθηκε αυτό το πρόβλημα, το οποίο ομολογουμένως είχε πάρα πολλά χρόνια να συμβεί, οφείλεται στο γεγονός ότι αυτές τις ημέρες, εξαιτίας της έντασης των ανέμων, τα ανοικτού τύπου πλοία τα οποία ήταν προγραμματισμένα να εκτελέσουν αυτά τα δρομολόγια, αδυνατούσαν να ταξιδέψουν, σε αντίθεση με τα κλειστού τύπου, τα οποία θα μπορούσαν να εκτελέσουν τα δρομολόγια, χωρίς κανένα πρόβλημα. Εξάλλου, όπως ίσως γνωρίζεται τα πλοία που είναι δρομολογημένα στη γραμμή Κέρκυρας - Ηγουμενίτσας είναι τα εξής: 3 πλοία ανοικτού τύπου (παντόφλες) τα οποία επιτρέπεται να ταξιδέψουν έως και 6 μποφόρ, 2 αμφίδρομα πλοία τα οποία μπορούν να ταξιδεύουν έως 7 μποφόρ, και τα μόλις 2 πλέον πλοία κλειστού τύπου, τα οποία μπορούν να ταξιδεύουν και με 8 μποφόρ. Επίσης, θα θέλαμε να υπενθυμίσουμε πως σε σχετικές ερωτήσεις που είχαμε καταθέσει προς το ΥΕΝ, τόσο στις 12.7.2006 όσο και στις 26.4.2007, είχαμε αναδείξει τους κινδύνους που εγκυμονούν για ην Κέρκυρα, όσο τo θεσμικό πλαίσιο που διέπει την γραμμή, παραμένει ως έχει, καθώς επιτρέπει την δρομολόγηση ολοένα και περισσότερων πλοίων ανοικτού τύπου (Παντόφλες) και την ταυτόχρονη αποχώρηση των πλοίων κλειστού τύπου. Αναδεικνύαμε την αναγκαιότητα για την άμεση αλλαγή του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου, ούτως ώστε να δημιουργηθούν κίνητρα για την παραμονή και δρομολόγηση ικανού αριθμού πλοίων κλειστού τύπου, καθ΄όλη τη διάρκεια του έτους, τα οποία θα αναβαθμίζουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες, ενώ δεν θα επηρεάζονται από τις καιρικές συνθήκες, αποκλείοντας το νομό από την υπόλοιπη χώρα.Πρέπει να ληφθεί υπόψη επίσης, ότι στην γραμμή Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας διακινούνται ετησίως περίπου 1.500.000 επιβάτες καθώς η Κέρκυρα αποτελεί έναν από τους κορυφαίους τουριστικούς προορισμούς στην Ευρώπη, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι της ξεπερνούν τις 120.000. Παρόλα αυτά, ύστερα και από τις με αριθμ. Πρωτ. 467/3.8.2006 και 240/18.05.2007 απαντήσεις του Υπουργείου, στις σχετικές ερωτήσεις που έχουμε καταθέσει, φαίνεται πως δεν γίνεται αντιληπτό ούτε το μέγεθος του προβλήματος, ούτε οι σοβαρές συνέπειες που προκαλούνται, ούτε τελικά η αναγκαιότητα για την άμεση αναβάθμιση της γραμμής. Αντιθέτως, η θέση του ΥΕΝ, όπως αυτή εκφράζεται μέσω των απαντήσεων, η οποία περιορίζεται στη λογική της ελεύθερης επιχειρηματικής πρωτοβουλίας, παραγνωρίζοντας τις αρνητικές επιδράσεις για το νομό της Κέρκυρας, δημιουργεί την πεποίθηση ότι το ΥΕΝ και η πολιτική του ηγεσία, αρνείται να αντιληφθεί πως το εν λόγω ζήτημα είναι ζωτικής σημασίας για το νομό της Κέρκυρας και ως εκ τούτου, δεν φροντίζει για την ουσιαστική και μόνιμη επίλυση του, εκσυγχρονίζοντας ουσιαστικά τη γραμμή.Ύστερα από όλα αυτά, επανερχόμαστε με την παρούσα ερώτηση, ώστε για άλλη μια φορά να αναδείξουμε την κρισιμότητα του ζητήματος, μεταφέροντας την αγωνία του συνόλου των πολιτών και των φορέων της Κέρκυρας, ευελπιστώντας πως η νέα πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ θα προσεγγίσει το ζήτημα, κοινωνικά και πολιτικά ευέλικτα, λαμβάνοντας τις αναγκαίες πρωτοβουλίες, οι οποίες θα επιτρέψουν την αλλαγή του υφιστάμενου καθεστώτος και την μόνιμη λύση στο πρόβλημα. Κατόπιν τούτων, ερωτάται ο κ. Υπουργός: Έχει λάβει γνώση του ως άνω περιγραφόμενου κρίσιμου ζητήματος, το οποίο σχετίζεται άμεσα με την ποιότητα ζωής των κατοίκων, αλλά και το σύνολο των εμπορικών, τουριστικών και εν τέλει οικονομικών δραστηριοτήτων του νομού;Έχει την πολιτική βούληση να αλλάξει το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη γραμμή Κέρκυρας-Ηγουμενίτσας, ούτως ώστε να διασφαλιστεί η ποιοτική αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, η κοινωνική συνοχή της χώρας με τακτική, ασφαλής, αξιοπρεπής και απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή σύνδεση του Ν. Κέρκυρας με την ηπειρωτική Ελλάδα, και τελικά να αποτραπεί η επιστροφή του νομού στις συνθήκες του παρελθόντος, εξέλιξη αναπόφευκτη εφόσον δεν ληφθούν άμεσα οι αναγκαίες πρωτοβουλίες;».