Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2008

Ερώτημα Α. Γκερέκου για τη σχολική στέγη στην Κέρκυρα

Ερώτηση Προς τους κ.κ. Υπουργούς Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων, Δικαιοσύνης και Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης με Θέμα: «Σχολική Στέγη στην Κέρκυρα», κατέθεσε στις 20.11.2008 η βουλευτής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ Άντζελα Γκερέκου.

Το πλήρες κείμενο της ερώτησης, έχει ως εξής:

Πολλές φορές μέχρι σήμερα, τόσο το σύνολο των φορέων και των πολιτών της Κέρκυρας, όσο και μέσω του Κοινοβουλευτικού ελέγχου, έχει τεθεί το σοβαρότατο ζήτημα της ανεπαρκούς ή ακατάλληλης σχολικής στέγης στο σύνολο του νομού της Κέρκυρας και για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.

Η έλλειψη αιθουσών, η στέγαση σχολικών κέντρων σε ακατάλληλα ιδιωτικά κτίρια, τα προβλήματα παλαιότητας αλλά και τα προβλήματα στατικότητας, η ύπαρξη αμιάντου σε πολλά σχολεία, όπως επίσης και η γειτνίαση σχολείων με τις Φυλακές της Κέρκυρας, αποτελούν μερικά από τα βασικότερα προβλήματα που προσδιορίζουν τη σημερινή πραγματικότητα της παιδείας στην Κέρκυρα, εν έτι 2008.

Ενδεικτικά, αναφέρομαι στις πρόσφατες καταλήψεις που πραγματοποιήθηκαν από μαθητές σε πολλά σχολεία της Κέρκυρας, με κυρίαρχα αιτήματα αυτά που αφορούν στις κτιριακές υποδομές. Επιπρόσθετα, η τοποθέτηση και έκρηξη εκρηκτικού μηχανισμού στο προαύλιο της οικίας που διαμένει ο Διευθυντής των Φυλακών της Κέρκυρας, ακριβώς δίπλα από τις Φυλακές της Κέρκυρας, οι οποίες γειτνιάζουν με το 3ο και 4ο Γυμνάσιο Κέρκυρας, αναδεικνύει για άλλη μια φορά άλλο ένα σοβαρό πρόβλημα. Το γεγονός ότι από τη συγκεκριμένη έκρηξη δεν υπήρξαν τραυματισμοί (ακόμη και μαθητών), κατά γενική ομολογία οφείλεται σε καθαρή τύχη. Αυτονόητοι δε είναι και οι κίνδυνοι αλλά και οι αντιπαιδαγωγικές συνθήκες, που συνεπάγεται η γειτνίαση των Γυμνασίων με τις Φυλακές, καθόσον, μεταξύ άλλων, ο χώρος που προαυλίζονται οι κρατούμενοι, είναι σε κοινή θέα από τους μαθητές, μέσω των παράθυρων των σχολικών αιθουσών.

Επίσης, αν λάβουμε υπόψη το δημοσίευμα της εφημερίδας «Το Βήμα» στις 2.11.2008, όπου αναφέρεται στο γεγονός ότι το Γυμναστήριο των Αναβρύτων παραμένει κλειστό εξαιτίας της ύπαρξης αμιάντου στη στέγη, αντιλαμβανόμαστε πόσο σοβαρό είναι το θέμα που εγείρεται για τα σχολεία της Κέρκυρας τα οποία επίσης έχουν αμίαντο και λόγω έλλειψης χρηματοδότησης, το επικίνδυνο υλικό δεν έχει απομακρυνθεί μέχρι σήμερα.

Τέλος, χαρακτηριστικές είναι οι συνθήκες που επικρατούν στο Δημοτικό Σχολείο Κοντοκαλίου, όπου το πάγιο αίτημα για την κατασκευή σχολικού κέντρου, φαντάζει μέχρι σήμερα ως μακρινό όνειρο, ενώ τα παιδιά της περιοχής βρίσκονται καθημερινά αντιμέτωπα με απαράδεκτες έως και επικίνδυνες συνθήκες.

Κατόπιν τούτων,

Ερωτώνται οι κύριοι Υπουργοί,

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, έχει καταγράψει το σύνολο των ελλείψεων και των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η σχολική στέγη στο νομό Κέρκυρας, και αν ναι πως ακριβώς προσδιορίζονται αυτές;
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, έχει ενημερωθεί για τα προβλήματα στατικότητας που παρουσιάζουν σχολικά κέντρα στο νομό, ποια είναι αυτά, και τι προτίθεται να πράξει ώστε να διασφαλιστεί η σωματική ακεραιτότητα των μαθητών και των εκπαιδευτικών;
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, για ποιους ακριβώς λόγους δεν έχει εξασφαλίσει την αναγκαία χρηματοδότηση ώστε να συνεχιστεί το πρόγραμμα απομάκρυνσης του επικίνδυνου υλικού του αμίαντου, από τα σχολεία της Κέρκυρας; Ποια είναι τα σχολεία με αμίαντο και πότε πρόκειται αυτός να απομακρυνθεί;
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, είναι σε θέση να μας ενημερώσει ποια ακριβώς είναι η προοπτική για την κατασκευή του σχολικού κέντρου στο Κοντόκαλι, και που έχουν διατεθεί τα σχετικά κονδύλια τα οποία είχαν εξασφαλισθεί επί Υπουργίας της κ. Κουτσίκου, σύμφωνα με τη σχετική διαβεβαίωση της προς εμένα;
Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας, έχει προγραμματίσει την κατασκευή νέων σχολικών κτιρίων, αλλά και την βελτίωση υφιστάμενων υποδομών, και αν ναι ποιος ακριβώς είναι ο προγραμματισμός και το χρονοδιάγραμμα αυτού;
Οι πολιτικές ηγεσίες των συναρμόδιων και συν-ερωτώμενων Υπουργείων, προτίθενται να συνεργαστούν με τη Ν.Α. Κέρκυρας, ώστε να απαντήσουν στα σοβαρά προβλήματα που δημιουργούνται, εξαιτίας της γειτνίασης του 3ου και 4ου Γυμνασίου, με τις Φυλακές Κέρκυρας; Αντιλαμβάνονται ή όχι, τη σοβαρότητα του ζητήματος;