Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2008

Σκληρές δηλώσεις της Βουλευτίνας του ΠΑΣΟΚ Α. Γκερέκου μετά από επίσκεψη στο Αεροδρόμιο της Κέρκυρας

Τον Κρατικό Αερολιμένα της Κέρκυρας «Ιωάννης Καποδίστριας» επισκέφθηκε η βουλευτής Κέρκυρας του ΠΑΣΟΚ Άντζελα Γκερέκου.

Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της ενημέρωσης του Δ.Σ. του Συλλόγου Υπαλλήλων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας του Κρατικού Αερολιμένα προς τους φορείς της Κέρκυρας, σχετικά με τα σοβαρά και μεγάλα προβλήματα που αφορούν στην σημερινή λειτουργία αλλά και την μελλοντική προοπτική του αεροδρομίου.

Μεταξύ πολλών άλλων, επισημάνθηκε το γεγονός ότι έστω και αν ο μέσος όρος διακίνησης επιβατών ανέρχεται σε περίπου 800.000 επιβάτες ανά έτος, συμβάλλοντας καθοριστικά στην κοινωνική, τουριστική και τελικά οικονομική ανάπτυξη του νομού μας, δυστυχώς από το 2004 μέχρι σήμερα, οι εκάστοτε υπουργοί της Κυβέρνησης της Ν.Δ. προβαίνουν στην συστηματική απαξίωση του, με τελικό στόχο και σκοπό να παραχωρηθεί-ξεπουληθεί με μεγαλύτερη ευκολία, σε ιδιώτες.

Εξάλλου, η Ολυμπιακή Αεροπορία, ο ΟΤΕ, η ΔΕΗ κ.α. αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα της ίδια πολιτικής, σε συνέχεια της οποίας σήμερα μεθοδεύεται η παραχώρηση σε ιδιώτες δέκα περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας, μεταξύ αυτών και της Κέρκυρας.

Δυστυχώς όμως, η Κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν περιορίζεται στην λογική της συστηματικής απαξίωσης, αλλά επιλέγει να ψεύδεται και να παραπληροφορεί, προσπαθώντας να εμφανίσει το Αεροδρόμιο της Κέρκυρας ως ζημιογόνο, έστω και αν αυτό παρουσιάζει ετήσια έσοδα που ανέρχονται σε 27 εκατομμύρια ευρώ, τουλάχιστον.

Παρόλα αυτά, τα προβλήματα πληθαίνουν ημέρα με την ημέρα εξαιτίας αυτής της πολιτικής.

Η επέκταση της πίστας αεροσκαφών, παραμένει ημιτελής επί πέντε χρόνια, χωρίς να παρουσιάζει την παραμικρή πρόοδο.
Το σοβαρό πρόβλημα της ανεπαρκούς αίθουσας αναχωρήσεων εξωτερικού, παραμένει επίσης άλυτο, έστω και αν οι συνθήκες που επικρατούν, κυρίως σε περίοδο αιχμής είναι άκρως προσβλητικές και δυσφημίζουν τον τόπο μας.
Ο αναγκαίος Υποσταθμός Μέσης Τάσης πού έχει αγοραστεί, επί 1,5 χρόνο δεν έχει συνδεθεί στα δίκτυα αεροδρομίου και ΔΕΗ, παραμένοντας ανενεργός, ενώ σκουριάζει στα υπόγεια του αεροδρομίου.
Η έλλειψη προσωπικού σε όλα σχεδόν τα τμήματα είναι επίσης δεδομένη, με χαρακτηριστικό το παράδειγμα του τμήματος πληροφοριών το οποίο υπολειτουργεί, υποστηριζόμενο περιστασιακά από μη εκπαιδευμένους υπαλλήλους.
Στο ζήτημα της δημιουργίας κινήτρων για την διατήρηση αλλά και την προσέλκυση και άλλων αεροπορικών εταιρειών, άρα και άλλων επιβατών-επισκεπτών στο αεροδρόμιο της Κέρκυρας, υπάρχει προκλητική αδιαφορία. Στην περίπτωση δε που το αεροδρόμιο παραχωρηθεί σε ιδιώτες, θεωρείται βέβαιο πως θα δημιουργηθούν σοβαρά αντικίνητρα, τα οποία θα πλήξουν σοβαρά την τουριστική οικονομία του νομού.
Επίσης, η πρόθεση του αρμόδιου Υπουργού να δημιουργήσει μεγάλα εμπορικά κέντρα εντός των αεροδρομίων, μεταξύ αυτών και της Κέρκυρας, θεωρείται επίσης βέβαιο πως θα πλήξει κατάφορα τις εμπορικές επιχειρήσεις του τόπου, κ.ο.κ.


ΔΗΛΩΣΗ Α.ΓΚΕΡΕΚΟΥ

Μετά το τέλος της συνάντησης, η κυρία Γκερέκου, δήλωσε τα ακόλουθα:
«Έστω και αν όλα τούτα αποτελούν μια σκληρή και καταστρεπτική, για τον τόπο μας, πραγματικότητα, η Κυβέρνηση αδιαφορεί προκλητικά, όπως εξάλλου πράττει και ο συνάδελφος μου βουλευτής της Ν.Δ. κ. Δένδιας.
Είναι αδιαμφισβήτητο πως από το 2004 μέχρι και σήμερα, οι όσες προεκλογικές εξαγγελίες και δεσμεύσεις τόσο της Ν.Δ., όσο και του κ. Δένδια ήταν απλά επικοινωνιακά τερτίπια, καθώς τα προβλήματα όχι μόνο δεν λύθηκαν, αλλά επιδεινώθηκαν, επηρεάζοντας σοβαρά την απρόσκοπτη λειτουργία του αεροδρομίου.
Δυστυχώς, ο συνάδελφος μου Κυβερνητικός βουλευτής, ακολουθεί την πάγια πρακτική του να αποπροσανατολίζει τους πολίτες από τα υφιστάμενα προβλήματα. Εφόσον επίλυσε το πρόβλημα του νέου νοσοκομείου ή του περιβόητου άρθρου 101, τώρα για τα προβλήματα του αεροδρομίου, απαντάει με την κατασκευή νέου αεροδρομίου στη Λευκίμμη.
Εάν για μία τέτοια προοπτική πρέπει να ικανοποιούνται βασικότατες προϋποθέσεις που σχετίζονται με την καταλληλότητα του χώρου, την σύμφωνη γνώμη της τοπικής κοινωνίας, τη διασφάλιση της απρόσκοπτης εξυπηρέτησης του συνόλου του νομού, με ταχύτητα και ασφάλεια, ή ότι για να κατασκευαστεί ένα αεροδρόμιο απαιτούνται πολλά χρόνια, ποσώς τον ενδιαφέρει. Ποσώς τον ενδιαφέρει λοιπόν ότι απαιτούνται πολλά χρόνια ακόμη, ώστε να δημιουργηθούν όλες οι βασικότατες υποδομές που λείπουν από την Κέρκυρα, μέχρι και σήμερα, όπως π.χ. ένα άρτιο οδικό δίκτυο που θα συνδέει το βορρά με το νότο.
Δεδομένης λοιπόν της οικονομικής και τουριστικής κρίσης που περνάει ο τόπος μας, η οποία αναμένεται να επιδεινωθεί και εξαιτίας της παγκόσμιας κρίσης, εάν το αεροδρόμιο της Κέρκυρας συνεχίσει να λειτουργεί υπό αυτές τις συνθήκες και δεν αναβαθμιστεί το γρηγορότερο δυνατόν, αλλά σύμφωνα με την Κυβέρνηση και τον κύριο Δένδια, πρέπει να περιμένουμε την ολοκλήρωση των βασικών υποδομών και την κατασκευή-λειτουργία του νέου αεροδρομίου στη Λευκίμμη, τότε είναι απόλυτα βέβαιο πως ο τουρισμός και τελικά η οικονομία της Κέρκυρας θα δεχθεί ακόμη μεγαλύτερο πλήγμα.
Δυστυχώς, ο κ. Δένδιας επιλέγει να αδιαφορεί για το σήμερα και σκληρές τις συνθήκες που διαμορφώνονται στην παγκόσμια τουριστική αγορά, συνεχίζοντας να υποστηρίζει την κυβερνητική πολιτική απαξίωσης του υπάρχοντος αεροδρομίου. Την ίδια στιγμή και για άλλη μια φορά, αγωνίζεται να μας πείσει πως «ανακάλυψε την Αμερική».

Πολύ ορθά, ο Σύλλογος Υπαλλήλων Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, του αεροδρομίου της Κέρκυρας, σε Δελτίο Τύπου που εξέδωσε στις 17/10/2008 αναφέρει μεταξύ πολλών άλλων ότι ο κ. Δένδιας προσπαθεί να πείσει την Κερκυραϊκή κοινωνία ότι η Κέρκυρα έχει ανάγκη ένα νέο μεγάλο ιδιωτικό αεροδρόμιο και μάλιστα κομβικό για την βορειοδυτική Ελλάδα.
Εάν ήθελε ποτέ να υλοποιηθεί ένα τέτοιο έργο, θα αποτελούσε παγκόσμια πρωτοτυπία. Να εξυπηρετείται δηλαδή η χερσαία χώρα από νησιωτικό αεροδρόμιο με ότι αυτό συνεπάγεται. Εκτός και αν στις υποδομές θα συμπεριληφθεί, με πρόταση του, και γέφυρα τύπου Ρίου-Αντίρριου σύνδεσης της Κέρκυρας με τις ηπειρωτικές ακτές.
Γιατί είναι βέβαιο ότι, χωρίς γέφυρα Λευκίμμης-Ηγουμενίτσας, οι προοριζόμενοι για την βορειοδυτική Ελλάδα επισκέπτες θα χρησιμοποιούν τα αεροδρόμια Ιωαννίνων και Ακτίου η και το νέο Αλβανικό αεροδρόμιο, ύστερα μάλιστα και από την κατασκευή της παραεγνατίας οδού που χρηματοδότησε ο υφυπ. Οικονομικών κ Μπέζας.

Σε ότι με αφορά, τόνισε η βουλευτής, στηρίζω απόλυτα τις διεκδικήσεις του Συλλόγου Υπαλλήλων Πολιτικής Αεροπορίας, ενώ οφείλω να τους συγχαρώ για το γεγονός ότι η προσπάθεια που καταβάλλουν δεν διακατέχεται από συντεχνιακή αντίληψη, αντιθέτως ως κύριο γνώμονα έχει την κοινωνική, οικονομική και τουριστική ανάπτυξη του τόπου.
Προς αυτή την κατεύθυνση, προτίθεμαι να εξαντλήσω τον κοινοβουλευτικό έλεγχο, προς τα αρμόδια υπουργεία, με μοναδικό στόχο να συμβάλλω στην επίλυση όλων των προαναφερόμενων προβλημάτων.
Τέλος, θέλω να επαναλάβω πως η Κέρκυρα και οι πολίτες της μπορούν και αξίζουν ένα καλύτερο παρόν και ένα ακόμη καλύτερο μέλλον για το οποίο χρειάζεται διαρκής και επίμονος αγώνας.