Σάββατο 12 Ιουλίου 2008

Τουριστική διαφημιστική προβολή της «Βόρειας Κύπρου»

Ερώτηση προς τον Υπουργό Τουριστικής Ανάπτυξης και την Υπουργό Εξωτερικών, κατέθεσε η πολιτική εκπρόσωπος θεμάτων τουρισμού του ΠΑΣΟΚ κ. Άντζελα Γκερέκου, σχετικά με τη διαφημιστική προβολή της «Βόρειας Κύπρου» σε μέσα μαζικής μεταφοράς του Λονδίνου.
Η κ. Γκερέκου επισημαίνει το γεγονός και αναφέρει ότι το συγκεκριμένο θέμα είναι ήδη γνωστό από το 2005, αλλά ουδείς άσκησε έφεση στην απόφαση που δικαίωνε τον οργανισμό «North Cyprus Tourism Centre Ltd», ο οποίος είναι και ο υπεύθυνος για τη διεξαγωγή της καμπάνιας. Η κ. Γκερέκου ερωτά εάν τα δύο Υπουργεία έχουν υπόψη τους το συγκεκριμένο ζήτημα και ποιες ενέργειες προτίθενται να κάνουν σχετικά με αυτό. Ολόκληρο το κείμενο της Ερώτησης, έχει ως εξής:Εδώ και αρκετές ημέρες στα μέσα μαζικής μεταφοράς του Λονδίνου και ιδιαίτερα στους σταθμούς του μετρό της Βρετανικής πρωτεύουσας, υπάρχει έντονη διαφημιστική προβολή της «Βόρειας Κύπρου», με συγκεκριμένη αφίσα η οποία έχει ως κεντρικό της σύνθημα το «never ending sunshine», ενώ στο υπόλοιπο κείμενό της, μεταξύ άλλων, γίνονται αναφορές και στην «πλούσια ιστορία της Βόρειας Κύπρου».

Η συγκεκριμένη διαφημιστική καμπάνια προέρχεται από την εταιρεία «North Cyprus Tourism Centre Ltd», η οποία εκπροσωπεί στη Βρετανική πρωτεύουσα την τουριστική προβολή του ψευδοκράτους. Όπως πληροφορεί με ανακοίνωσή του ο κ. Αναστάσιος Αντωνίου, Πρόεδρος του Οργανισμού Κυπρίων Νέων Επιστημόνων «ΙΣΧΥΣ», το θέμα αυτό είχε προκύψει από το 2005 αλλά με παρέμβαση του Οργανισμού προς τον τότε Δήμαρχο του Λονδίνου κ. Ken Livingstone, η καμπάνια είχε αποσυρθεί μετά από απόφασή του. Η εταιρεία «North Cyprus Tourism Centre Ltd», είχε προσφύγει στη Δικαιοσύνη κατά της Δημοτικής Αρχής του Λονδίνου και τελικώς δικαιώθηκε (χωρίς στη συνέχεια να υπάρξει ενδιαφέρον από καμία άλλη πηγή, για την άσκηση έφεσης στην εν λόγω απόφαση, αφήνοντας τη σχετική προθεσμία να εκπνεύσει).

Όπως καταλαβαίνει εύκολα κανείς, το θέμα έχει πολλές και εξαιρετικά σοβαρές διαστάσεις, οι οποίες αφορούν τόσο το πεδίο της εξωτερικής πολιτικής, όσο και το πεδίο του Τουρισμού – δεδομένου ότι η Μ. Βρετανία είναι η βασική «τροφοδότρια» μας σε επισκέπτες.
Κατόπιν τούτων
Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
1. Είναι ενήμερα τα δύο Υπουργεία για το συγκεκριμένο θέμα και αν ναι, από πότε ακριβώς;
2. Για ποιο λόγο, εφόσον το θέμα εξελίσσονταν από το 2005 και εκκρεμούσε Δικαστική διαδικασία, δεν επενέβη η Ελληνική πλευρά (η οποία είχε πολλαπλό συμφέρον προς τούτο) ασκώντας δευτεροβάθμια ένδικα μέσα και επιτυγχάνοντας τουλάχιστον, την καθυστέρηση της διεξαγωγής της καμπάνιας στη Βρετανική πρωτεύουσα στο μέσο της τουριστικής σεζόν;
3. Σε ποιες ακριβώς κινήσεις προτίθενται να προχωρήσουν τα δύο Υπουργεία για το συγκεκριμένο ζήτημα και σε ποιο ακριβώς χρόνο;