Την εναργή συνεργασία και αρωγή του επιχειρηματικού και επαγγελματικού κόσμου της Κέρκυρας ζήτησε κατά την επίσκεψή του στο Επιμελητήριο, το Σάββατο 14 Ιανουαρίου, ο βουλευτής Κέρκυρας και κοιν. εκπρόσωπος της ΝΔ, ώστε από κοινού να προωθήσουν αναπτυξιακές προτάσεις για το νησί μας, όπως η φορολογική του αντιμετώπιση (ΦΠΑ, αντικειμενικές αξίες ακινήτων), ο ρόλος του....
στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας μετά την άρση του καμποτάζ και η κοινοτική επιδότηση του μεταφορικού κόστους (αρχή του μεταφορικού ισοδυνάμου).
Αφού συνεχάρη τα μέλη του νέου Δ.Σ. του Επιμελητηρίου και ευχήθηκε καλή επιτυχία στο έργο τους, ο κ. Δένδιας τόνισε πως η παρουσία του δεν είχε εθιμοτυπικό χαρακτήρα, αλλά σκοπό τη συζήτηση συγκεκριμένης ατζέντας θεμάτων για την ανάπτυξη και την απασχόληση στην Κέρκυρα.
Αναφερόμενος στο ζήτημα της εφαρμογής και στα νησιά του Ιονίου των μειωμένων κατά 30% συντελεστών ΦΠΑ, υπενθύμισε ότι τη σχετική πρόταση έχει επίσημα υιοθετήσει η ΝΔ (ομιλία του προέδρου του κόμματος, κ. Α. Σαμαρά στη γ.σ. του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Θεσ/νικη 26.11.110 και την έχει διαβιβάσει, μεταξύ των άλλων προτάσεων για την φορολογική μεταρρύθμιση, προς την ομάδα εργασίας ΕΕ – ΕΚΤ - ΔΝΤ.
Μια άλλη δυνατότητα, που θα πρέπει να εξετασθεί για την Κέρκυρα, είναι η υπαγωγή της σ’ ένα ιδιαίτερο καθεστώς φορολογίας επιχειρήσεων, ευνοϊκότερο σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, στο πλαίσιο της συζήτησης για τη θέσπιση ειδικών οικονομικών ζωνών και τη σχετική συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο ακριτικός και νησιωτικός της χαρακτήρας, η γεωγραφική της θέση ως δυτικής ‘πύλης’ εισόδου της χώρας και το αναγνωρισμένο τουριστικό προϊόν της, είναι στοιχεία που θα επέτρεπαν στην Κέρκυρα να δικαιολογήσει την εφαρμογή, αλλά και να αξιοποιήσει δυναμικά ένα διαφορετικό φορολογικό και, ενδεχομένως, τελωνειακό καθεστώς.
Διαφορετική πτυχή του φορολογικού συστήματος, που επηρεάζει ιδιαίτερα την τοπική οικονομία, συνιστούν οι αντικειμενικές αξίες ακινήτων, ζήτημα για το οποίο, επίσης, ο κ. Δένδιας, ζήτησε τη συνεργασία και τις προτάσεις του Επιμελητηρίου, ώστε να διορθωθούν στρεβλώσεις που αδικούν τους Κερκυραίους, επιβάλλουν δυσβάστακτα βάρη σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις κι αποτρέπουν υποψήφιους επενδυτές. Τούτο, μάλιστα, συμβαίνει σε μεγαλύτερο βαθμό μετά τη θέσπιση και του ειδικού τέλους ακινήτων, για την εφαρμογή του οποίου στην Κέρκυρα ο κ. Δένδιας κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή, ζητώντας τη μείωσή του, λόγω του παραδοσιακού και προστατευόμενου χαρακτήρα της παλαιάς πόλης, η συντήρηση και χρήση των οποίων θα πρέπει να ενθαρρύνεται από την πολιτεία κι όχι να επιβαρύνεται με πρόσθετα τέλη.
Ειδική αναφορά επεφύλαξε ο κ. Δένδιας στο ζήτημα της κρουαζιέρας, υπογραμμίζοντας την θέση της ΝΔ για την πλήρη άρση του καμποτάζ και επισημαίνοντας τον ιδιαίτερο ρόλο που μπορεί να παίξει η Κέρκυρα στο νέο περιβάλλον που θα διαμορφωθεί, ως λιμάνι άφιξης – αναχώρησης των κρουαζιερόπλοιων:
‘Η Κέρκυρα πρέπει να γίνει λιμάνι άφιξης και αναχώρησης για τις κρουαζιέρες. Αυτό θα φέρει χρήματα στον τόπο διότι οι επισκέπτες, συνήθως, διανυκτερεύουν στο σημείο άφιξης - αναχώρησης μια ή περισσότερες ημέρες, ενώ θα βοηθήσει μια σειρά άλλων ζητημάτων, όπως ενός νέου, μεγάλου αεροδρομίου στη Λευκίμμη. Θα ήθελα να παρακαλέσω, επομένως, τη διοίκηση του Επιμελητήριου ν’ ασκήσει κι αυτή όσο μεγαλύτερη πίεση μπορεί, ώστε να προκηρυχθεί η μελέτη για τη δυνατότητα κατασκευής του αεροδρομίου. Πρόκειται για ένα θέμα που έχει να κάνει με το μέλλον της Κέρκυρας ως τουριστικού προορισμού αξιώσεων’.
Προϋπόθεση για την ανάπτυξη της Κέρκυρας, και κάθε νησιωτικής περιοχής, είναι, περαιτέρω, η διασφάλιση οικονομικά ανταγωνιστικών συγκοινωνιακών συνδέσεων, αίτημα που μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά μέσω της εφαρμογής της αρχής του μεταφορικού ισοδυνάμου. Ο κ. Δένδιας επέκρινε την καθυστέρηση προώθησης σχετικών μελετών, οφειλόμενη και στην κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με τη σύγχυση που προκάλεσε και είπε ότι αναμένει την απάντηση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας σε σχετική ερώτηση που έχει καταθέσει στη Βουλή για την ανάθεση εκπόνησης της μελέτης και το συμβατικό της αντικείμενο.
Τέλος, ο κ. Δένδιας εξέφρασε την πίστη του ότι σύντομα, με τη συνεργασία και του Επιμελητηρίου, θα καταστεί δυνατό οι πρωτοβουλίες και τα μεγάλα έργα της Κέρκυρας, που περιέπεσαν σε τέλμα μετά το 2009, ‘να ξαναμπούν σε μια ρώτα εκπλήρωσης. Να βάλουμε τις μεγάλες ανάγκες της κερκυραϊκής κοινωνίας μπροστά, ώστε να βοηθήσουμε τον τόπο μας να περάσει από την κρίση στην ανάπτυξη και την ακμή’
στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας μετά την άρση του καμποτάζ και η κοινοτική επιδότηση του μεταφορικού κόστους (αρχή του μεταφορικού ισοδυνάμου).
Αφού συνεχάρη τα μέλη του νέου Δ.Σ. του Επιμελητηρίου και ευχήθηκε καλή επιτυχία στο έργο τους, ο κ. Δένδιας τόνισε πως η παρουσία του δεν είχε εθιμοτυπικό χαρακτήρα, αλλά σκοπό τη συζήτηση συγκεκριμένης ατζέντας θεμάτων για την ανάπτυξη και την απασχόληση στην Κέρκυρα.
Αναφερόμενος στο ζήτημα της εφαρμογής και στα νησιά του Ιονίου των μειωμένων κατά 30% συντελεστών ΦΠΑ, υπενθύμισε ότι τη σχετική πρόταση έχει επίσημα υιοθετήσει η ΝΔ (ομιλία του προέδρου του κόμματος, κ. Α. Σαμαρά στη γ.σ. του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, Θεσ/νικη 26.11.110 και την έχει διαβιβάσει, μεταξύ των άλλων προτάσεων για την φορολογική μεταρρύθμιση, προς την ομάδα εργασίας ΕΕ – ΕΚΤ - ΔΝΤ.
Μια άλλη δυνατότητα, που θα πρέπει να εξετασθεί για την Κέρκυρα, είναι η υπαγωγή της σ’ ένα ιδιαίτερο καθεστώς φορολογίας επιχειρήσεων, ευνοϊκότερο σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα, στο πλαίσιο της συζήτησης για τη θέσπιση ειδικών οικονομικών ζωνών και τη σχετική συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο ακριτικός και νησιωτικός της χαρακτήρας, η γεωγραφική της θέση ως δυτικής ‘πύλης’ εισόδου της χώρας και το αναγνωρισμένο τουριστικό προϊόν της, είναι στοιχεία που θα επέτρεπαν στην Κέρκυρα να δικαιολογήσει την εφαρμογή, αλλά και να αξιοποιήσει δυναμικά ένα διαφορετικό φορολογικό και, ενδεχομένως, τελωνειακό καθεστώς.
Διαφορετική πτυχή του φορολογικού συστήματος, που επηρεάζει ιδιαίτερα την τοπική οικονομία, συνιστούν οι αντικειμενικές αξίες ακινήτων, ζήτημα για το οποίο, επίσης, ο κ. Δένδιας, ζήτησε τη συνεργασία και τις προτάσεις του Επιμελητηρίου, ώστε να διορθωθούν στρεβλώσεις που αδικούν τους Κερκυραίους, επιβάλλουν δυσβάστακτα βάρη σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις κι αποτρέπουν υποψήφιους επενδυτές. Τούτο, μάλιστα, συμβαίνει σε μεγαλύτερο βαθμό μετά τη θέσπιση και του ειδικού τέλους ακινήτων, για την εφαρμογή του οποίου στην Κέρκυρα ο κ. Δένδιας κατέθεσε σχετική ερώτηση στη Βουλή, ζητώντας τη μείωσή του, λόγω του παραδοσιακού και προστατευόμενου χαρακτήρα της παλαιάς πόλης, η συντήρηση και χρήση των οποίων θα πρέπει να ενθαρρύνεται από την πολιτεία κι όχι να επιβαρύνεται με πρόσθετα τέλη.
Ειδική αναφορά επεφύλαξε ο κ. Δένδιας στο ζήτημα της κρουαζιέρας, υπογραμμίζοντας την θέση της ΝΔ για την πλήρη άρση του καμποτάζ και επισημαίνοντας τον ιδιαίτερο ρόλο που μπορεί να παίξει η Κέρκυρα στο νέο περιβάλλον που θα διαμορφωθεί, ως λιμάνι άφιξης – αναχώρησης των κρουαζιερόπλοιων:
‘Η Κέρκυρα πρέπει να γίνει λιμάνι άφιξης και αναχώρησης για τις κρουαζιέρες. Αυτό θα φέρει χρήματα στον τόπο διότι οι επισκέπτες, συνήθως, διανυκτερεύουν στο σημείο άφιξης - αναχώρησης μια ή περισσότερες ημέρες, ενώ θα βοηθήσει μια σειρά άλλων ζητημάτων, όπως ενός νέου, μεγάλου αεροδρομίου στη Λευκίμμη. Θα ήθελα να παρακαλέσω, επομένως, τη διοίκηση του Επιμελητήριου ν’ ασκήσει κι αυτή όσο μεγαλύτερη πίεση μπορεί, ώστε να προκηρυχθεί η μελέτη για τη δυνατότητα κατασκευής του αεροδρομίου. Πρόκειται για ένα θέμα που έχει να κάνει με το μέλλον της Κέρκυρας ως τουριστικού προορισμού αξιώσεων’.
Προϋπόθεση για την ανάπτυξη της Κέρκυρας, και κάθε νησιωτικής περιοχής, είναι, περαιτέρω, η διασφάλιση οικονομικά ανταγωνιστικών συγκοινωνιακών συνδέσεων, αίτημα που μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά μέσω της εφαρμογής της αρχής του μεταφορικού ισοδυνάμου. Ο κ. Δένδιας επέκρινε την καθυστέρηση προώθησης σχετικών μελετών, οφειλόμενη και στην κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, με τη σύγχυση που προκάλεσε και είπε ότι αναμένει την απάντηση του Υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας σε σχετική ερώτηση που έχει καταθέσει στη Βουλή για την ανάθεση εκπόνησης της μελέτης και το συμβατικό της αντικείμενο.
Τέλος, ο κ. Δένδιας εξέφρασε την πίστη του ότι σύντομα, με τη συνεργασία και του Επιμελητηρίου, θα καταστεί δυνατό οι πρωτοβουλίες και τα μεγάλα έργα της Κέρκυρας, που περιέπεσαν σε τέλμα μετά το 2009, ‘να ξαναμπούν σε μια ρώτα εκπλήρωσης. Να βάλουμε τις μεγάλες ανάγκες της κερκυραϊκής κοινωνίας μπροστά, ώστε να βοηθήσουμε τον τόπο μας να περάσει από την κρίση στην ανάπτυξη και την ακμή’