Τις τελευταίες ημέρες και αιφνιδιαστικά, η διοίκηση της ιδιωτικής Ολυμπιακής ανακοινώνει μαζικές απολύσεις εργαζομένων σε όλη την Ελλάδα. Στην Κέρκυρα, ήδη από τη Δευτέρα, ανακοινώθηκαν αιφνιδιαστικά και μάλιστα στη διάρκεια της βάρδιάς τους, οι απολύσεις 12 εργαζομένων στην επίγεια εξυπηρέτηση, αριθμός που δεν αποκλείεται να αυξηθεί. Είναι η τελευταία πράξη του δράματος και της καταστροφικής πορείας, που ξεκίνησε πριν από δυόμισι χρόνια με....
το ξεπούλημα της δημόσιας Ολυμπιακής και που οι συνέπειές της αποκαλύπτονται κάθε μέρα και περισσότερο, τόσο στο επίπεδο της Εθνικής Οικονομίας – διασύνδεσης της χώρας, όσο και στο επίπεδο της κοινωνίας – εργασιακών σχέσεων.
Γίνεται πλέον φανερό ότι ο ιδιώτης επενδυτής όχι μόνο δεν έφερε την «άνοιξη» και την ανάπτυξη στον ιστορικό εθνικό αερομεταφορέα, αλλά προχωρά καθημερινά σε συρρίκνωση δραστηριοτήτων, κατεδαφίζοντας την Ολυμπιακή και στέλνοντας εργαζόμενους στην ανεργία. Έτσι επιβεβαιώνεται ότι στις συνθήκες της ευρωζωνικής κρίσης και της αστικής συγκυβέρνησης, το κεφάλαιο βρίσκει το πρόσφορο έδαφος για να «τακτοποιεί» τις εκκρεμότητες και τις δουλειές του σε βάρος της χώρας και των εργαζομένων. Έτσι, το πλαίσιο εργασίας επιδεινώνεται καθημερινά. Μερικά αποσχολήσιμοι, συμβασιούχοι, ελαστικά εργαζόμενοι, προορίζονται να αντικαταστήσουν την σταθερή και μόνιμη εργασία, μετατρέποντας τα αεροδρόμια της χώρας σε ένα κλειστό σκλαβοπάζαρο.
Θα πρέπει, εδώ, να υπογραμμιστούν οι εγκληματικές ευθύνες της συνδικαλιστικής ηγεσίας στην πρώην «Ολυμπιακή Αεροπορία» που εγκατέλειψε τους χώρους δουλειάς και μαζί, τους εργαζόμενους, χωρίς καμία συνδικαλιστική κάλυψη και προστασία, αφήνοντάς τους έρμαια στις διαθέσεις του κάθε «ιδιώτη επενδυτή». Βαρύτατες είναι και οι ευθύνες της ΥΠΑ και των Επιθεωρήσεων Εργασίας που κλείνουν τα μάτια στην αυθαιρεσία και τις ξεκάθαρες παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και των συνθηκών ασφάλειας και υγιεινής.
Οι εργαζόμενοι στις αερομεταφορές και τα αεροδρόμια δεν πρέπει να τρέφουν αυταπάτες. Μόνο η οργάνωση της αντίστασης στους χώρους δουλειάς, η ενότητα, ο αγώνας και η αλληλεγγύη όλων των εργαζομένων πέρα από ειδικότητα και εταιρεία, μπορούν να διαμορφώσουν συνθήκες ανάσχεσης και ανατροπής στην εργοδοτική ασυδοσία και επιθετικότητα.
Η ΕΝΑΚ θεωρεί ότι αποτελεί άμεση προτεραιότητα η ενίσχυση της εργατοϋπαλληλικής αντίστασης και η συσπείρωση των εργαζομένων όλων των κλάδων και τομέων, στην κατεύθυνση της ανατροπής των αντεργατικών σχεδιασμών, στην κατεύθυνση της ανατροπής της αντιλαϊκής ευρωζωνικής ληστοσυμμορίας που διαφεντεύει σήμερα τον τόπο μας εξυπηρετώντας – αποκλειστικά – τα δικά της ταξικά συμφέροντα και α συμφέροντα των ξένων καπιταλιστικών κέντρων και πολυεθνικών ομίλων.
το ξεπούλημα της δημόσιας Ολυμπιακής και που οι συνέπειές της αποκαλύπτονται κάθε μέρα και περισσότερο, τόσο στο επίπεδο της Εθνικής Οικονομίας – διασύνδεσης της χώρας, όσο και στο επίπεδο της κοινωνίας – εργασιακών σχέσεων.
Γίνεται πλέον φανερό ότι ο ιδιώτης επενδυτής όχι μόνο δεν έφερε την «άνοιξη» και την ανάπτυξη στον ιστορικό εθνικό αερομεταφορέα, αλλά προχωρά καθημερινά σε συρρίκνωση δραστηριοτήτων, κατεδαφίζοντας την Ολυμπιακή και στέλνοντας εργαζόμενους στην ανεργία. Έτσι επιβεβαιώνεται ότι στις συνθήκες της ευρωζωνικής κρίσης και της αστικής συγκυβέρνησης, το κεφάλαιο βρίσκει το πρόσφορο έδαφος για να «τακτοποιεί» τις εκκρεμότητες και τις δουλειές του σε βάρος της χώρας και των εργαζομένων. Έτσι, το πλαίσιο εργασίας επιδεινώνεται καθημερινά. Μερικά αποσχολήσιμοι, συμβασιούχοι, ελαστικά εργαζόμενοι, προορίζονται να αντικαταστήσουν την σταθερή και μόνιμη εργασία, μετατρέποντας τα αεροδρόμια της χώρας σε ένα κλειστό σκλαβοπάζαρο.
Θα πρέπει, εδώ, να υπογραμμιστούν οι εγκληματικές ευθύνες της συνδικαλιστικής ηγεσίας στην πρώην «Ολυμπιακή Αεροπορία» που εγκατέλειψε τους χώρους δουλειάς και μαζί, τους εργαζόμενους, χωρίς καμία συνδικαλιστική κάλυψη και προστασία, αφήνοντάς τους έρμαια στις διαθέσεις του κάθε «ιδιώτη επενδυτή». Βαρύτατες είναι και οι ευθύνες της ΥΠΑ και των Επιθεωρήσεων Εργασίας που κλείνουν τα μάτια στην αυθαιρεσία και τις ξεκάθαρες παραβιάσεις της εργατικής νομοθεσίας και των συνθηκών ασφάλειας και υγιεινής.
Οι εργαζόμενοι στις αερομεταφορές και τα αεροδρόμια δεν πρέπει να τρέφουν αυταπάτες. Μόνο η οργάνωση της αντίστασης στους χώρους δουλειάς, η ενότητα, ο αγώνας και η αλληλεγγύη όλων των εργαζομένων πέρα από ειδικότητα και εταιρεία, μπορούν να διαμορφώσουν συνθήκες ανάσχεσης και ανατροπής στην εργοδοτική ασυδοσία και επιθετικότητα.
Η ΕΝΑΚ θεωρεί ότι αποτελεί άμεση προτεραιότητα η ενίσχυση της εργατοϋπαλληλικής αντίστασης και η συσπείρωση των εργαζομένων όλων των κλάδων και τομέων, στην κατεύθυνση της ανατροπής των αντεργατικών σχεδιασμών, στην κατεύθυνση της ανατροπής της αντιλαϊκής ευρωζωνικής ληστοσυμμορίας που διαφεντεύει σήμερα τον τόπο μας εξυπηρετώντας – αποκλειστικά – τα δικά της ταξικά συμφέροντα και α συμφέροντα των ξένων καπιταλιστικών κέντρων και πολυεθνικών ομίλων.