Πέμπτη 8 Σεπτεμβρίου 2011

Ο παραιτηθείς Χ. Παμπούκης απάντησε σε ερώτηση Βουλευτών του ΚΚΕ δια του διευθύνοντος συμβούλου του ΟΛΚΕ- Τουτέστιν ένιψε τας χείρας του

ΘΕΜΑ: «Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε.»


Σε απάντηση της αριθ. πρωτ. 21072/01-8-2011 Ερώτησης των Βουλευτών κ. Χ. Χαραλάμπους και κ. Ν. Μωραΐτη, η οποία κατατέθηκε στη Βουλή των Ελλήνων, επισυνάπτεται το αριθ. πρωτ. 1408/1.3/10-8-2011 έγγραφο του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας Α.Ε.


Επισυνάπτεται:
Το αναφερόμενο στο κείμενο έγγραφο (φ. 03)


Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ


Χάρης Παμπούκης


ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΔΙΑΝΟΜΗ
1. ΥΠ.Α.Α.Ν./Γρ. κ. ΑΝ/ΥΠΑΑΝ
2. ΥΠ.Α.Α.Ν./ΓΓΛΛΠ/ΔΛΥ-ΔΟΛΕΛ


ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
• •
Πειραιάς 19-8-2011
Για το Γραφείο
Κοινοβουλευτικού Ελέγχου






Κέρκυρα 10-08-2011 Αρ.
Πρωτ. 1408/13


Προς
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ & ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΛΙΜΕΝΩΝ & ΛΙΜΕΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΛΙΜΕΝ. ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΜΗΜΑ Β ΜΕΛΕΤΩΝ & ΕΡΓΩΝ ΠΕΙΡΑΙΑ




ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ Α.Ε.
ΚΤΙΡΙΟ ΝΕΟΥ ΕΠΙΒΛ ΤΙΚΟΥ ΣΤΑΘΜΟΥ
ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ ΚΕΡΚΥΡΑΣ Τ. Κ 491 00 - ΚΕΡΚΥΡΑ


Πληρ. :
Τηλ.: 26610-36183, 45551, 39824
Fax: 26010-37173
E-Mail: ifo@olke.gr


ΘΕΜΑ: Ερώτηση Βουλευτών κ.κ, Χαραλάμπους Μ. Μωραϊτη Ν.


ΣΧΕΤ.: Το με αριθ. Πρωτ.8222/180/11/8/8/11 έγγραφο σας.


Σε συνέχεια του παραπάνω σχετικού εγγράφου σας αναφορικά με την υποβληθείσα ερώτηση των βουλευτών του ΚΚΕ κκ Μπάμπη Χαραλάμπους και Νίκου Μωραΐτη, αναφέρω τα ακόλουθα:


Από της αναλήψεως των καθηκόντων μου, στις 2/7/2010, ως διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Λιμένα Κερκύρας ΑΕ, μέσα απ’ το διαγωνισμό του OpenGov. επέδειξα την ίδια αποτελεσματικότητα την οποία είχα επιδείξει και ως διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά, κατά τα έτη 1993- 1997, περίοδο κατά την οποία αναμορφώθηκε πλήρως το Λιμάνι του Πειραιά, με επιστέγασμα την κατασκευή σε συντομότατο χρόνο της μεγαλύτερης προβλήτας της Μεσογείου (cosco) που κατέστησε το Λιμάνι του Πειραιά διεθνές.
Επί διευθύνσεως μου ο Οργανισμός Λιμένα Κερκύρας αναδιοργανώθηκε πλήρως...
διοικητικά και υπηρεσιακά. Εφαρμόστηκαν πλήρως τα διεθνή λογιστικά πρότυπα και τηρήθηκαν φάκελοι των έργων, σύμφωνα με το πιστοποιητικό επάρκειας που έλαβε ο Οργανισμός. Επιπλέον επετεύχθη αύξηση των εσόδων του Οργανισμού και περιορισμός του λειτουργικού του κόστους. Στον δημοσιευθέντα ισολογισμό μας δεν υπήρξε ουδεμία παρατήρηση απ' τους ορκωτούς ελεγκτές, γεγονός σπάνιο για ΑΕ.
Μέχρι της αναλήψεως των καθηκόντων μας, ο Οργανισμός Λιμένα Κερκύρας, υπήρξε κοινωνικά αδρανής, καθώς δεν εκπλήρωνε τον ρόλο του, ως φορέα κοινωνικής, οικονομικής και πολιτιστικής ανάπτυξης και προόδου του τόπου.
Πρωταρχικό μας καθήκον ήταν ν' αποκατασταθούν οι διαρραγείσες σχέσεις με τους υπόλοιπους φορείς και ιδιαίτερα με την Περιφέρεια, το Δήμο το Κεντρικό Λιμεναρχείο με το οποίο έχουμε άμεση συνεργασία και άριστη σχέση πλέον.
Στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων μας καταστήσαμε το Λιμάνι της Κέρκυρας, το ασφαλέστερο λιμάνι της Ελλάδος, στην διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας. Ανακαινίσαμε την αίθουσα υποδοχής των επιβατών εξωτερικού, με αισθητική που αρμόζει στην πολιτιστική μας παράδοση. Ανακαινίσαμε τα γραφεία του Οργανισμού και προβήκαμε σε καλαίσθητες παρεμβάσεις εντός και εκτός των κτιρίων. Καλλωπίσαμε τους υπαίθριους χώρους του Λιμένος με κήπους και άνθη, καθιστώντας αυτή την Πύλη Εισόδου στην χώρα μας. τον Λιμένα Κερκύρας, ίσως την πλέον λειτουργική και καλαίσθητη. Επίσης λόγω της διαπλάτυνσης της παραλιακής οδού στην περιοχή Καρνάγια - Κέφαλομάντουκο κατασκευάσαμε πεζοδρόμιο και νέα περίφραξη του Λιμένα, δενδροφυτεύοντάς, παράλληλα, πάνω από 150 δένδρα καλλωπισμού.
Στον περιβάλλοντα χώρο του Λιμένος, που ανήκει στην Λιμενική Ζώνη, και στον οποίο εντάσσονται δύο κεντρικοί λεωφόροι και δύο πλατείες, προβήκαμε στην εκτέλεση έργων που επέλυσαν χρονίζοντα προβλήματα και έχρηζαν άμεσης αντιμετώπισης. Ειδικότερα με την κατασκευή του αγωγού αποστράγγισης στην θέση «Τζόγια», αντιμετωπίσαμε οριστικά τις πλημμύρες που κάθε χρόνο έπλητταν τα καταστήματα της παραλιακής οδού. Με την ανάπλαση και τον καλλωπισμό των δύο πλατειών στην περιοχή της Σπηλιάς του Παλαιού Λιμένα, και με την κατασκευή σ’ αυτές σύγχρονης και ασφαλούς παιδικής χαράς και μαρμάρινων τραπεζιών σκάκι, οι δυο αυτές πλατείες από γκέτο μεταναστών, αναδείχθηκαν σε σημείο συνάντησης και ψυχαγωγίας των κατοίκων της Πόλης.
Πρέπει να τονιστεί ότι στο σύνολο των ανωτέρω έργων μας, ορισμένα εκ των οποίων έχουν σαφή κοινωνικό χαρακτήρα, εντάσσονται και 20 ράμπες διέλευσης ανθρώπων με ειδικές ανάγκες, ώστε να διευκολύνεται η μετακίνηση αυτής της κατηγορίας των συμπολιτών μας. Γενικώς η στάση μας υπήρξε πανθομολογούμενα στάση ανοικτή στην κοινωνία και σε κάθε πολίτη, που μας μετέφερε αίτημα επίλυσης προβλήματος που ενέπιπτε στην αρμοδιότητα μας και η ανταπόκριση μας υπήρξε πάντοτε άμεση.
Όλα τα έργα που εκτελέστηκαν απ' τον Οργανισμό Λιμένα Κερκύρας ΑΕ, υπό την τρέχουσα διοίκηση του και δική μου διεύθυνση, είτε αυτά αποφασίστηκαν από εμέ οχ διευθύνοντα σύμβουλο, στο πλαίσιο της αρμοδιότητας που μου εκχώρησε το ΔΣ; είτε αποφασίστηκαν απ' το ίδιο το ΔΣ με εισήγησή μου, ανατέθηκαν με τις προβλεπόμενες στον Νόμο διαδικασίες ανάθεσης, με τιμές ΑΤΟΕ και με επ' αυτών έκπτωση, είναι δε ορατά σε όλους και μετρήσιμα απ' τους ειδικούς.
Με τον τρόπο αυτό παρήχθη σε συντομότατο χρονικό διάστημα για την ιστορία του Οργανισμού αξιολογότατο έργο για το Λιμάνι και την Κοινωνία, έργο που έκδηλα αναγνωρίστηκε και επιβραβεύτηκε απ' την κοινωνία κι απ' την πολιτική ηγεσία του τόπου μας (Δήμαρχο, Περιφερειάρχη κλπ). Χαρακτηριστικά είναι τα δημοσιεύματα του τοπικού τύπου που σας επισυνάπτω στην παρούσα, και τα οποία απηχούν ακριβώς αυτήν την ικανοποίηση και ευαρέσκεια της κοινωνίας μας.
Η αναγνώριση του έργου μας και η χωρίς την επιδίωξή μου συχνή αναφορά τον μέσων και της κοινωνίας στο όνομά μου καθώς και τα εύσημα που δημόσια απονέμονταν προς το πρόσωπό μου, θεωρήθηκε, από τα μέλη του ΔΣ, εσφαλμένα, ότι αφορούν μόνο στο πρόσωπο μου και όχι στον Οργανισμό στο σύνολό του και βέβαιους και στην διοίκηση του.
Τα περί διάσπασης έργων κλπ ουδεμία ρεαλιστική βάση κατέχουν πράγμα το οποίο αναγνώρισε δημόσια και ο πρώην υπουργός μας κ. Γ. Διαμαντίδης όταν του ετέθη κατά την επίσκεψη του στην Κέρκυρα. Η έννοια της διάσπασης έργου προϋποθέτει ασύγγνωστη άγνοια ή δόλο, σκοπιμότητα, ιδιοτέλεια και πρόθεση βλάβης του δημοσίου συμφέροντος, τα οποία δεν με χαρακτηρίζουν ως πρόσωπο και δεν στιγματίζουν την πολιτεία μου, κατά την οποία ως διευθύνων του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά διαχειρίστηκα με διαφάνεια και αποτελεσματικότητα τεράστια έργα σε σχέση με το μέγεθος των έργων που διαχειρίζομαι σήμερα, χωρίς ποτέ να διατυπωθεί οιοσδήποτε υπαινιγμός για την διαχείριση αυτή.
Κλείνοντας αναφέρω ότι ουδέποτε προέβην σε δήλωση περί υποκινούμενων κέντρων, πολιτικών γραφείων κλπ, παρέμεινα δε με συνέπεια έξω απ’ τα πολιτικά και κομματικά δρώμενα της Κέρκυρας, όπως αρμόζει σε κρατικό λειτουργό, που υπηρετεί το πρόγραμμα της κυβέρνησης, όπως αυτό του ανετέθη.


Με τιμή
Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΚΕ ΑΕ
Σπυρίδων Στάλιας