Ερώτηση για το θέμα του σκανδάλου με τα πλαστά πιστοποιητικά αξιοπλοΐας που εξέδιδε ο εκπρόσωπος του ρωσικού νηογνώμονα στον Πειραιά, κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Χουντής προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Υπενθυμίζουμε ότι η αφαίρεση άδειας ναυσιπλοΐας λόγω πλαστών πιστοποιητικών έχει ιδιαίτερο αντίκτυπο για τα νησιά μας, καθώς αφορά:...
• τα πλοία ανοικτού τύπου «Ελένη» και «Αγία Ειρήνη» (Κέρκυρα-Ηγουμενίτσα).
• το πλοίο «Αλέξανδρος Κ2» (Κέρκυρα-Διαπόντια).
• τα πλοία «Αγία Τριάδα» και «Λευκίμμη» (Λευκίμμη-Ηγουμενίτσα).
• τα "δελφίνια" «Ήλιδα ΙΙ» και «Σάντα ΙΙ» (Κέρκυρα-Παξοί).
Έτσι το τελευταίο δρομολόγιο από Κέρκυρα προς Ηγουμενίτσα είναι πλέον στις 8:30 το βράδυ, ενώ Διαπόντια, Λευκίμμη και Παξοί μένουν χωρίς συγκοινωνιακή σύνδεση (οι Παξοί εξυπηρετούνται μόνο ορισμένες φορές την εβδομάδα).
Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην ερώτησή του σημειώνει: «Στην Ελλάδα βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα σχετική με πλαστά πιστοποιητικά κλάσης που εκδόθηκαν από το γραφείο του Ρωσικού νηογνώμονα στο Πειραιά, σε επιβατικά πλοία. Ήδη μέχρι σήμερα 34 πλοία έχουν ακινητοποιηθεί σε λιμάνια της χώρας».
Ο Νίκος Χουντής υπενθυμίζει προηγούμενη δήλωση της Κομισιόν η οποία, απαντώντας σε ερώτησή του σχετικά με την άρση της αναγνώρισης του ελληνικού νηογνώμονα, ισχυριζόταν ότι «η Επιτροπή δεν πιστεύει πως θα δημιουργηθούν σημαντικά προβλήματα όσον αφορά την εσωτερική επιβατική ακτοπλοΐα στη Ελλάδα».
Συνεχίζοντας την ερώτησή του ο Νίκος Χουντής τονίζει τον κίνδυνο που υπάρχει για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού αλλά και την πιθανότητα αποκλεισμού και μονιμότερης απομόνωσης δεκάδων νησιών με ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες για την κοινωνική και οικονομική ζωή τους, την ανάγκη να υπάρξει διαλεύκανση της υπόθεσης και τιμωρία των ενόχων προκειμένου να μην επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον και τέλος ζητά να ξεκινήσουν συζητήσεις με τις ελληνικές αρχές για το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας ενός αξιόπιστου ελληνικού νηογνώμονα.
Υπενθυμίζουμε ότι η αφαίρεση άδειας ναυσιπλοΐας λόγω πλαστών πιστοποιητικών έχει ιδιαίτερο αντίκτυπο για τα νησιά μας, καθώς αφορά:...
• τα πλοία ανοικτού τύπου «Ελένη» και «Αγία Ειρήνη» (Κέρκυρα-Ηγουμενίτσα).
• το πλοίο «Αλέξανδρος Κ2» (Κέρκυρα-Διαπόντια).
• τα πλοία «Αγία Τριάδα» και «Λευκίμμη» (Λευκίμμη-Ηγουμενίτσα).
• τα "δελφίνια" «Ήλιδα ΙΙ» και «Σάντα ΙΙ» (Κέρκυρα-Παξοί).
Έτσι το τελευταίο δρομολόγιο από Κέρκυρα προς Ηγουμενίτσα είναι πλέον στις 8:30 το βράδυ, ενώ Διαπόντια, Λευκίμμη και Παξοί μένουν χωρίς συγκοινωνιακή σύνδεση (οι Παξοί εξυπηρετούνται μόνο ορισμένες φορές την εβδομάδα).
Ο ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ στην ερώτησή του σημειώνει: «Στην Ελλάδα βρίσκεται σε εξέλιξη έρευνα σχετική με πλαστά πιστοποιητικά κλάσης που εκδόθηκαν από το γραφείο του Ρωσικού νηογνώμονα στο Πειραιά, σε επιβατικά πλοία. Ήδη μέχρι σήμερα 34 πλοία έχουν ακινητοποιηθεί σε λιμάνια της χώρας».
Ο Νίκος Χουντής υπενθυμίζει προηγούμενη δήλωση της Κομισιόν η οποία, απαντώντας σε ερώτησή του σχετικά με την άρση της αναγνώρισης του ελληνικού νηογνώμονα, ισχυριζόταν ότι «η Επιτροπή δεν πιστεύει πως θα δημιουργηθούν σημαντικά προβλήματα όσον αφορά την εσωτερική επιβατική ακτοπλοΐα στη Ελλάδα».
Συνεχίζοντας την ερώτησή του ο Νίκος Χουντής τονίζει τον κίνδυνο που υπάρχει για την ασφάλεια του επιβατικού κοινού αλλά και την πιθανότητα αποκλεισμού και μονιμότερης απομόνωσης δεκάδων νησιών με ιδιαίτερα αρνητικές συνέπειες για την κοινωνική και οικονομική ζωή τους, την ανάγκη να υπάρξει διαλεύκανση της υπόθεσης και τιμωρία των ενόχων προκειμένου να μην επαναληφθούν τέτοια φαινόμενα στο μέλλον και τέλος ζητά να ξεκινήσουν συζητήσεις με τις ελληνικές αρχές για το ενδεχόμενο επαναλειτουργίας ενός αξιόπιστου ελληνικού νηογνώμονα.