Σάββατο 17 Σεπτεμβρίου 2011

Θ. Γαλιατσάτος: Διαχρονικά Προκλητική και σκανδαλώδης η στάση των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ- ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΙΟΝΙΩΝ:ΑΠΟ ΤΑ ΠΙΟ ΑΚΡΙΒΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΣΤΗΝ Ε.Ε!

Ένοχη σιωπή Περιφέρειας και Δημάρχων! Ανέχονται και συγκαλύπτουν το ληστρικό καθεστώς που επικρατεί στην ελληνική ακτοπλοΐα


Την ώρα που κυβέρνηση και οι δυνάμεις του δικομματισμού συνολικά καλούνε το λαό σε θυσίες «για να σωθεί η Πατρίδα», διατηρούν άθικτο το καθεστώς φορολογικής ασυλίας των ακτοπλόων εφοπλιστών!....


Είναι ίσως αντιληπτό από όλους τους διακινούμενους με τα πλοία των ακτοπλοϊκών γραμμών στα νησία μας ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι πολύ υψηλές.
Είναι επίσης κατανοητό ότι το γεγονός αυτό επιδρά αρνητικά στο επίπεδο της κοινωνικοοικονομικής μας ζωής δημιουργώντας....
 μεγάλα εμπόδια στην ευχερή διακίνηση, ιδιαίτερα των εργαζόμενων και οικονομικά αδυνάτων, στην μεταφορά εμπορευμάτων και αγαθών, στην τουριστική κίνηση και εν τέλει βάζοντας άλλο ένα σοβαρό φράγμα στην βελτίωση του επιπέδου ζωής των συμπολιτών μας.
Το ζήτημα όμως αποκτά διαστάσεις διαχρονικού σκανδάλου όταν με συγκρίσεις που πραγματοποιήσαμε τόσο με γραμμές του εσωτερικού άλλων περιοχών της Ελλάδας όσο και με γραμμές του εξωτερικού σε χώρες μέλη της Ε.Ε., φαίνεται ότι πληρώνουμε από τα ακριβότερα εισιτήρια διεθνώς!!!


Από τις προσχηματικές διαφορές που υπάρχουν στις τιμές εισιτηρίων μεταξύ των δύο εταιριών, εκεί όπου υποτίθεται πως υπάρχει ανταγωνισμός, διαπιστώνεται ότι η κοινωνία και ο τοπικός τουρισμός των Ιονίων βρίσκεται μπροστά σε καρτέλ, που υποτάσσει την οικονομική ανάπτυξη και φυσικά το τουρισμό των νησιών, στην απληστία και τα κέρδη του εφοπλισμού, με την στήριξη του αντιλαϊκού και διεφθαρμένου πολιτικού συστήματος που κυβερνά.


Από έρευνα ανάμεσα στις ακτοπλοϊκές γραμμές κρατών της Ε.Ε, διαπιστώθηκε ότι οι τιμές των Ιονίων είναι πρωτοφανείς και ίσως μεταξύ των πιο ακριβών τόσο σε Ελλάδα όσο και στην Ε.Ε. Η σύγκριση που γίνεται στα περισσότερα παραδείγματα, που σας παραθέτω, ισχύει σε σχέση με τις ονομαστικές τιμές, ανεξάρτητα από το ειδικότερο κόστος εκμετάλλευσης των ακτοπλοϊκών γραμμών που ισχύει στα διάφορα κράτη. Η ασυδοσία του ελληνικού εφοπλισμού και το καθεστώς καταλήστευσης που ισχύει, γίνεται ακόμα πιο επαχθές και προκλητικό, αν συνυπολογισθεί 1/ το αφορολόγητο της ελληνικής ακτοπλοΐας (σημ. τα φυσικά και νομικά πρόσωπο στην ελλ. ναυτιλία απαλλάσσονται με νόμο, αυξημένης μάλιστα συνταγματικής ισχύος, από κάθε φορολογική υποχρέωση!). 2/ τα μεροκάματα των ελλήνων ναυτεργατών, που είναι από τα χαμηλότερα στην ευρωζώνη 3/ οι προκλητικές απαλλαγές των εφοπλιστών στο ΦΠΑ και 4/ τα σκανδαλώδη ασφάλιστρα που πληρώνουν οι εφοπλιστές προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ως εργοδοτική εισφορά πληρώνουν 14%!....).


Για να πάρει ο ελληνικός λαός μια ιδέα του συστήματος της άγριας εκμετάλλευσης, της διαφθοράς και της συναλλαγής που έχει στήσει η συμμαχία των εφοπλιστών της επιβατηγού ναυτιλίας με το πολιτικό σύστημα του δικομματισμού και την σύμπραξη του αρμόδιου υπουργείου, σας παραθέτω παρακάτω μερικά συγκριτικά στοιχεία της έρευνας. Τα στοιχεία αναφέρονται στην περίοδο Ιουλίου – Αυγούστου 2011 και ισχύουν κατά κανόνα για 2 επιβάτες + 1 αυτοκίνητο με επιστροφή, με συμβατικά φέρρυ, σε κάθισμα ή οικονομική θέση.


ΙΤΑΛΙΑ
Genova-Bastia ( Κορσική) : Απόσταση 105,6 ναυτικά μίλια (ν.μ), για 2 επιβάτες + ΙΧ και επιστροφή το ταξίδι στοιχίζει από 234,85 ευρώ ( εταιρία MODY Lines). Διάρκεια ταξιδιού 5 ώρες.


CATANIA – VALLETTA ( Μάλτα): Απόσταση 96 ν.μ. Ατομα 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 213,00 ευρώ


ΓΕΝΟΒΑ – ΟΛΒΙΑ ( Σαρδηνία) : Με το εισιτήριο των 286,00 ευρώ που στοιχίζει η απόσταση 63 ν.μ


ANCONA – SPLIT ( Κροατία ): Απόσταση 127,5 ν.μ..
Επιβάτης 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 161,00 ( ετ. Blue line Ferries )
Επιβάτες 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 196,00 ( ετ. SNAV )




ΑΓΓΛΙΑ


ΛΙΒΕΡΠΟΥΛ – ΔΟΥΒΛΙΝΟ: Η διαδρομή Λίβερπουλ – Δουβλίνο, με διάρκεια ταξειδιού 7,5 ώρες, και 119 ν.μ,
LIVERPOOL – DOUGLAS ( Isle of Man- Αγγλία ): Απόσταση 70 ν.μ, διάρκεια ταξειδιού 3,5 ώρες. Επιβάτες 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 158,00


Ντόβερ – Δουγκέρκη (Γαλλία): Απόσταση 40 περίπου ν.μ, διάρκεια ταξιδιού 2 ώρες ( περίπου όσο για Σκιάθο) για 2 άτομα + ΙΧ με επιστροφή = 81,00 E ( ετ. DFDS) και 75,00 E ( με NORFOLK LINE ).


Nτόβερ – Καλαί ( Γαλλία): Απόσταση 23 ν.μ, διάρκεια ταξιδιού 1.25’. Ατομα 2 + ΙΧ + Επιστροφή = 84,00 (εταιρία SEAFRANCE).


NEWHAVEN – DIEPPE ( Γαλλία ): Απόσταση 65 ν. μ ( όσο δηλ η Σκόπελος) και διάρκεια ταξιδιού 4 ώρες. Άτομα 2 + ΙΧ +ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 214,00.


PORSMOUTH – LE HAVRE ( Γαλλία): Απόσταση 89,5 ν.μ., διάρκεια ταξιδιού 4.15΄.- Δύο (2) + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 110,00 ευρώ προσφορά.
Κανονικό δρομολόγιο επιβάτες 2+ΙΧ+ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 201,00 Ε.


SWANSEE (Αγγλία)- CORK ( Ιρλανδία) : Εδώ η διαδρομή για 2 άτομα με ΙΧ και επιστροφή, για μια απόσταση 168 ναυτικών μιλίων και ταξίδι 10-12 ωρών.


ΣΟΥΗΔΙΑ


ΣΤΟΚΧΟΛΜΗ – ΓΚΟΤΛΑΝΤ (ΝΗΣΊ Σουηδίας ): Απόσταση 106,3 ναυτικά μίλια. Η Διαδρομή για 2 άτομα + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ κοστίζει 176,00 ευρώ.


ΔΑΝΙΑ


Frederikshaven – Oslo: Απόσταση 149 ν.μ, ταξίδι περίπου 6 ώρες και 30΄.
Το απλό εισιτήριο επιβάτη οικονομικής θέσης έχει 29 ευρώ(!).


Frederikshaven – Goteborg ( Σουηδία ): Απόσταση 49 ν.μ., ταξίδι 3 ώρες και 20΄:
Άτομα 2 + ΙΧ =ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 150,00 ( ετ. JOTLANTICA ) Άτομα 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 196,00 (ετ. STENA DANICA),
Ατομα 2 + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 233,00 (ετ. SΤΕNA LINES ).


ΙΣΠΑΝΙΑ


Βαρκελώνη – Ίμπιζα ( Ισπανία ) Για την απλή διαδρομή ενός επιβάτη, μια απόσταση 147 ν.μ,


Βαρκελώνη – Πάλμα ( Μαγιόρκα): Απόσταση 112 ν.μ, ταξίδι 7,5 ώρες. Άτομα 2 + ΙΧ +ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ = 304, 00 ευρώ.


ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΟΙ ΠΙΝΑΚΕΣ ΤΙΜΩΝ ΓΙΑ ΙΟΝΙΟ ΚΑΙ
ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΑΛΛΩΝ ΕΛΗΝΙΚΩΝ ΛΙΜΑΝΙΩΝ




Παράδειγμα : Για 2 άτομα + ΙΧ + ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ


Φισκάρδο – Βασιλική 10ν.μ. = 102,00€
Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα 18ν.μ. = 114,00€
Πόρος – Κυλλήνη 21ν.μ. = 116,50€ (Ionian ferries)
Πόρος – Κυλλήνη 21ν.μ. = 123.60€ (Stritzis ferries)
Πάτρα – Σάμη 53ν.μ. = 172,40€
Ζάκυνθος – Κυλλήνη 19ν.μ. = 104,20€
Πεσσάδα – Αγ. Νικόλαος Ζακυνθ. 14ν.μ. =98,00€


Αγ. Κωστανίνος – Σκόπελος ( 63 ν.μ) = 286,00 ( Ηellenic Sea ways)
Κέρκυρα – Μπάρι (166 ν.μ) = 278,20 ( Βεντούρης)
Ραφήνα – Ανδρος ( 38 ν.μ) = 133,60 ( Αγούδημος)
Ραφήνα – Άνδρος ( 38 ν.μ) = 150,00 ( FAST FERRIES)
Πειραιάς – Ρέθυμνο (161 ν.μ) = 304,00 ( Hellenic Seaways)
Πειραιάς – Χανιά (146 ν.μ) = 244,00 ( ΑΝΕΚ)
Πειραιάς – Νάξος (112 ν.μ) = 217,00 (Blue Star Ferries)
Πειραιάς – Μύκονος ( 99 ν.μ) = 226,00 (Ηellenic Seaways)
Πειραιάς – Μήλος ( 93 ν.μ) = 240,00 (Αegean Speed Lines)
Πειραιάς – Κίμωλος ( 83 ν.μ) = 157,00 (Ventouris Sea Lines)
Πειραιάς – Λέσβος (153 ν.μ) = 259,00 (Hellenic Seaways)


Από τον πίνακα μπορείτε και κάνετε τις συγκρίσεις για να δείτε τα μεγέθη της εφοπλιστικής και πολιτικής ασυδοσίας. Και τα άλλα τιμολόγια που παρέθεσα για άλλους ελληνικούς προορισμούς, απλώς για σύγκριση, δεν σημαίνει ότι είναι χαμηλά. Οι τιμές τους είναι επίσης εξαιρετικά υψηλές όχι μόνο σε σύγκριση με τις υπάρχουσες ονομαστικές τιμές, αλλά και σε σύγκριση με τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια που ισχύουν σε άλλες χώρες της Ε.Ε, στις οποίες όπως είναι γνωστό υπάρχουν μεγαλύτεροι μισθοί ναυτικών, φορολογία κλπ. Είναι γνωστό ότι η εφοπλιστική ασυδοσία και τα ιδιαίτερα προνόμια στην ελληνική ακτοπλοΐα , αποτελούν καθεστώς. Θυμίζω ότι οι εφοπλιστές είναι από τους βασικούς χρηματοδότες του δικομματισμού και των υποστηρικτών της πολιτικής του!


Τι προτείνουμε:
1. Ο περιφερειάρχης να ξεκινήσει επαφές με όλες τις εταιρίες που δραστηριοποιούνται στην περιοχή με στόχο την δραστική μείωση των τιμών.
2. Να προχωρήσει η διαδικασία για την εφαρμογή του Μεταφορικού Ισοδύναμου στα Ιόνια νησιά. Δοκιμαστική εφαρμογή και ένταξη στο ΕΣΠΑ.
3. Να δημιουργηθεί δημόσιος φορέας με την συμμετοχή της Αυτοδιοίκησης που θα έχει ευθύνη της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας. (άδειες, δρομολόγια, τιμές).
4. Να καθοριστεί ειδική συνεδρίαση της αρμόδιας επιτροπής του Π.Σ. με συμμετοχή του περιφερειάρχη, των δημάρχων, εκπροσώπων ναυτιλιακών εταιριών και κοινωνικών φορέων με αντικείμενο «τιμές εισιτηρίων στα Ιόνια Νησιά».


ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ 05/09/2011
Ο ΣΥΝΤΑΞΑΣ