Οι συνέπειες από τη διακοπή των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, που αφορούν στην απόλυση 80 ναυτεργατών στην Κέρκυρα, ήταν το αντικείμενο σύσκεψης που έγινε σήμερα στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, υπό την προεδρία του Περιφερειάρχη, Σπ. Σπύρου και τη συμμετοχή των αντιπεριφερειαρχών:...
Ζακύνθου, Διονύση Μυλωνά και Λευκάδας, Θοδωρή Βερύκιου, των θεματικών αντιπεριφερειαρχών, Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Γιάννη Μαλακάση, Νησιωτικής Πολιτικής και Μικρών Νησιών, Σμαράγδας Σαρδελή και Αγροτικής Πολιτικής, Ηλία Μαλλιά.
Η σύσκεψη έγινε με πρωτοβουλία της Προέδρου του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας, Σοφίας Λίβερη και του Προέδρου του Σωματείου Ναυτεργατών Κέρκυρας, Βασίλη Πιτικάρη, ενώ συμμετείχαν σε αυτή και οι απολυμένοι ναυτεργάτες.
Τόσο η κ. Λίβερη όσο και ο κ. Πιτικάρης αναφέρθηκαν στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την απόλυση των 80 ναυτεργατών, κάτι που, βέβαια, συμβαίνει και με τους ναυτεργάτες των υπολοίπων πλοίων που έχουν διακόψει τα δρομολόγια στα νησιά του Ιονίου.
Περιφερειάρχης: Να γίνουν οι έλεγχοι με γοργούς ρυθμούς
Γνώστης του θέματος, δήλωσε ο Περιφερειάρχης, ο οποίος επικοινωνεί με το αρμόδιο Υπουργείο, αιτώντας να γίνουν οι έλεγχοι των πλοίων αυτών με γρήγορους ρυθμούς, προκειμένου να μην βρεθούν στην ανεργία οι ναυτεργάτες, ενώ την προσεχή εβδομάδα θα υπάρξει και νέα συνάντηση με το Σωματείο Ναυτεργατών και το Εργατικό Κέντρο, για να τους ενημερώσει για την εξέλιξη του θέματος.
Το λόγο στη σύσκεψη έλαβαν η κ. Σαρδελή, η οποία, επίσης, αναφέρθηκε στην καθημερινή επικοινωνία που έχει με το Υπουργείο για το θέμα και τις πιέσεις που ασκεί στην κατεύθυνση άμεσης επίλυσης του προβλήματος, καθώς και ο κ. Βερύκιος, ο οποίος έθεσε το θέμα σε πολιτική βάση.
Θ. Βερύκιος: Πολιτική αφελληνισμού της Ελληνικής Ναυτιλίας
«Η κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας», είπε ο κ. Βερύκιος, «αποδεικνύει την πολιτική αφελληνισμού της ποντοπόρου Ναυτιλίας και αποδυνάμωση της ακτοπλοΐας», ενώ απέδωσε σκοπιμότητα στις πράξεις αυτές, καθώς και άγνοια των αρμοδίων πολιτικών για το θέμα.
Ο κ. Βερύκιος, αναφέρθηκε στη ζημιά που υπέστη η τοπική οικονομία, καθώς και οι πλοιοκτήτες από τη διακοπή των δρομολογίων, οι οποίοι καλούνται, εκ νέου, να πληρώσουν τους ελέγχους, κάτι για το οποίο ευθύνεται το ελληνικό Δημόσιο, ενώ τόνισε ότι το θέμα θα μπορούσε να λυθεί άμεσα, με νομοθετική ρύθμιση, αν υπήρχε πολιτική βούληση.
Αντέταξε, δε ο Αντιπεριφερειάρχης Λευκάδας, αντί των κινητοποιήσεων, που προγραμματίζουν οι ναυτεργάτες ως μέτρο άσκησης πίεσης, τη συνεργασία με τους πλοιοκτήτες, οι οποίο επιθυμούν τη δρομολόγηση των πλοίων τους.
«Το κράτος», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βερύκιος, «δε φρόντισε να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για τον έλεγχο των πλοίων και παρεμβαίνει εκ των υστέρων, με αυστηρά μέτρα, μη αναλογιζόμενο τις συνέπειες» και δήλωσε σε κάθε τόνο ότι «συντρέχουν λόγοι που βρισκόμαστε σε αυτή την κατάσταση, που είναι αποτέλεσμα μιας πολιτικής που απαξιώνει τον Έλληνα Ναυτικό και την Ελληνική Ναυτιλία».
Συμμεριζόμενος το πρόβλημα των ναυτεργατών ο κ. Περιφερειάρχης, αναφέρθηκε σε προσπάθειες που έχει κάνει αφενός να καλυφθούν τα κενά των δρομολογίων που έχουν δημιουργηθεί και αφετέρου να γίνουν οι έλεγχοι μέσα σ’ ένα δίμηνο, προκειμένου να λάβουν τα απαιτούμενα πιστοποιητικά (διάρκειας 5 ετών) τα πλοία.
Ζακύνθου, Διονύση Μυλωνά και Λευκάδας, Θοδωρή Βερύκιου, των θεματικών αντιπεριφερειαρχών, Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Γιάννη Μαλακάση, Νησιωτικής Πολιτικής και Μικρών Νησιών, Σμαράγδας Σαρδελή και Αγροτικής Πολιτικής, Ηλία Μαλλιά.
Η σύσκεψη έγινε με πρωτοβουλία της Προέδρου του Εργατικού Κέντρου Κέρκυρας, Σοφίας Λίβερη και του Προέδρου του Σωματείου Ναυτεργατών Κέρκυρας, Βασίλη Πιτικάρη, ενώ συμμετείχαν σε αυτή και οι απολυμένοι ναυτεργάτες.
Τόσο η κ. Λίβερη όσο και ο κ. Πιτικάρης αναφέρθηκαν στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί με την απόλυση των 80 ναυτεργατών, κάτι που, βέβαια, συμβαίνει και με τους ναυτεργάτες των υπολοίπων πλοίων που έχουν διακόψει τα δρομολόγια στα νησιά του Ιονίου.
Περιφερειάρχης: Να γίνουν οι έλεγχοι με γοργούς ρυθμούς
Γνώστης του θέματος, δήλωσε ο Περιφερειάρχης, ο οποίος επικοινωνεί με το αρμόδιο Υπουργείο, αιτώντας να γίνουν οι έλεγχοι των πλοίων αυτών με γρήγορους ρυθμούς, προκειμένου να μην βρεθούν στην ανεργία οι ναυτεργάτες, ενώ την προσεχή εβδομάδα θα υπάρξει και νέα συνάντηση με το Σωματείο Ναυτεργατών και το Εργατικό Κέντρο, για να τους ενημερώσει για την εξέλιξη του θέματος.
Το λόγο στη σύσκεψη έλαβαν η κ. Σαρδελή, η οποία, επίσης, αναφέρθηκε στην καθημερινή επικοινωνία που έχει με το Υπουργείο για το θέμα και τις πιέσεις που ασκεί στην κατεύθυνση άμεσης επίλυσης του προβλήματος, καθώς και ο κ. Βερύκιος, ο οποίος έθεσε το θέμα σε πολιτική βάση.
Θ. Βερύκιος: Πολιτική αφελληνισμού της Ελληνικής Ναυτιλίας
«Η κατάργηση του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας», είπε ο κ. Βερύκιος, «αποδεικνύει την πολιτική αφελληνισμού της ποντοπόρου Ναυτιλίας και αποδυνάμωση της ακτοπλοΐας», ενώ απέδωσε σκοπιμότητα στις πράξεις αυτές, καθώς και άγνοια των αρμοδίων πολιτικών για το θέμα.
Ο κ. Βερύκιος, αναφέρθηκε στη ζημιά που υπέστη η τοπική οικονομία, καθώς και οι πλοιοκτήτες από τη διακοπή των δρομολογίων, οι οποίοι καλούνται, εκ νέου, να πληρώσουν τους ελέγχους, κάτι για το οποίο ευθύνεται το ελληνικό Δημόσιο, ενώ τόνισε ότι το θέμα θα μπορούσε να λυθεί άμεσα, με νομοθετική ρύθμιση, αν υπήρχε πολιτική βούληση.
Αντέταξε, δε ο Αντιπεριφερειάρχης Λευκάδας, αντί των κινητοποιήσεων, που προγραμματίζουν οι ναυτεργάτες ως μέτρο άσκησης πίεσης, τη συνεργασία με τους πλοιοκτήτες, οι οποίο επιθυμούν τη δρομολόγηση των πλοίων τους.
«Το κράτος», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Βερύκιος, «δε φρόντισε να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις για τον έλεγχο των πλοίων και παρεμβαίνει εκ των υστέρων, με αυστηρά μέτρα, μη αναλογιζόμενο τις συνέπειες» και δήλωσε σε κάθε τόνο ότι «συντρέχουν λόγοι που βρισκόμαστε σε αυτή την κατάσταση, που είναι αποτέλεσμα μιας πολιτικής που απαξιώνει τον Έλληνα Ναυτικό και την Ελληνική Ναυτιλία».
Συμμεριζόμενος το πρόβλημα των ναυτεργατών ο κ. Περιφερειάρχης, αναφέρθηκε σε προσπάθειες που έχει κάνει αφενός να καλυφθούν τα κενά των δρομολογίων που έχουν δημιουργηθεί και αφετέρου να γίνουν οι έλεγχοι μέσα σ’ ένα δίμηνο, προκειμένου να λάβουν τα απαιτούμενα πιστοποιητικά (διάρκειας 5 ετών) τα πλοία.