Τρίτη 17 Μαΐου 2011

Ερώτηση για την κατάσταση στα μουσικά σχολεία.κατέθεσε το ΚΚΕ

ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς την Υπουργό Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων
Θέμα: Κατάσταση στα μουσικά σχολεία.
Οι κινητοποιήσεις των εκπαιδευτικών, των γονέων και των μαθητών των μουσικών σχολείων όλης της χώρας αναδεικνύουν σε όλη της την οξύτητα την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στα μουσικά σχολεία.
Η εκπαιδευτική πολιτική όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων και της σημερινής.....
κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ χαρακτηρίζεται από τη βαθιά υποτίμηση τόσο της αισθητικής αγωγής στο σχολείο, όσο και της καλλιτεχνικής παιδείας, που αντί να είναι δημόσια και δωρεάν για όλους τους νέους, απευθύνεται μόνο σε εκείνους που μπορούν να ακριβοπληρώσουν το ιδιωτικό παραεκπαιδευτικό κύκλωμα (ωδεία, σχολές χορού, ιδιαίτερα μαθήματα κλπ.) ή στα λίγα παιδιά που φοιτούν στα Μουσικά και Καλλιτεχνικά Σχολεία.
Η σημερινή πολιτική έχει οδηγήσει σε τρομακτικά αδιέξοδα τη δημόσια μουσική παιδεία και ειδικά τα Μουσικά Σχολεία, που ούτε μουσική αγωγή, ούτε γενική εκπαίδευση κατορθώνουν τελικά να παρέχουν, αφού η πολιτεία αδιαφορεί για την εξασφάλιση ακόμη και αυτών των στοιχειωδών προϋποθέσεων για τη λειτουργία τους. Σαν αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης γονείς και μαθητές αντιμετωπίζουν πολλαπλάσια προβλήματα από εκείνα των κοινών σχολείων, καθώς μαζί με τα βάρη των φροντιστηρίων γενικών μαθημάτων σηκώνουν και αυτά των ιδιωτικών ωδείων. Άλλωστε η φοίτηση σε ωδείο είναι πλέον υποχρεωτική, αφού δεν υπάρχει καμία μέριμνα της πολιτείας για τις μουσικές σπουδές των μαθητών του Δημοτικού, παρότι οι σπουδές αυτές επιβάλλεται να ξεκινούν νωρίς, από την παιδική ηλικία.
Πιο συγκεκριμένα:
• Τα Μουσικά Σχολεία αντιμετωπίζουν κάθε χρόνο τεράστιο πρόβλημα ελλείψεων σε καθηγητές μουσικής και γενικής παιδείας με συνέπεια την απώλεια πολλών ωρών μαθημάτων και την εξώθηση των μαθητών στα φροντιστήρια και στα ωδεία. Το πρόβλημα γίνεται οξύτερο από την ανυπαρξία μόνιμων οργανικών θέσεων και την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών με ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς, με αποτέλεσμα να μην αναπτύσσεται η αναγκαία παιδαγωγική σχέση με τους μαθητές, ενώ ειδικά στα μουσικά όργανα επέρχεται πλήρης σύγχυση από την εναλλαγή μεθόδων και τεχνικών εκμάθησης, οι οποίες -όπως είναι γνωστό- διαφέρουν από εκπαιδευτικό σε εκπαιδευτικό. Στην κατάσταση αυτή έρχεται να προστεθεί το γεγονός ότι πολλοί ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί είναι απλήρωτοι από την αρχή της σχολικής χρονιάς (π.χ. Μουσικό Σχολείο Πειραιά).
• Τα περισσότερα Μουσικά Σχολεία στεγάζονται σε ακατάλληλα και ανεπαρκή κτίρια, με πρόχειρες αίθουσες διδασκαλίας οργάνων, χωρίς αίθουσα εκδηλώσεων και βιβλιοθήκη και χωρίς αίθουσα εστιατορίου, παρότι τα παιδιά παραμένουν στο σχολείο μέχρι το απόγευμα. Στα παραπάνω θα πρέπει να προσθέσουμε την ανυπαρξία του απαραίτητου για την εύρυθμη λειτουργία βοηθητικού προσωπικού (γραμματέα, επιστάτη, φύλακα) καθώς και συντηρητή οργάνων.
• Κρίσιμα ακόμα, είναι τα προβλήματα που αφορούν τη μεταφορά των μαθητών με συνέπεια χιλιάδες μαθητές να βρίσκονται στον «αέρα», αφού δεν εξασφαλίζεται η αναγκαία κρατική χρηματοδότηση, ενώ πάνω στην ανάγκη αυτή κερδοσκοπούν χορηγοί και ΜΚΟ.


ΕΡΩΤΑΤΑΙ η Υπουργός:
1. Αν η κυβέρνηση προτίθεται να λύσει άμεσα τα προβλήματα που αφορούν τη μετακίνηση των μαθητών μέσα από τη δημιουργία αποκλειστικά δημόσιου και δωρεάν συστήματος μεταφοράς των μαθητών στα σχολεία τους με κατάλληλα μέσα μετακίνησης, εξειδικευμένους οδηγούς και συνοδηγούς.
2. Αν θα επιλύσει τα προβλήματα των Μουσικών Σχολείων με την εξασφάλιση των αναγκαίων υποδομών και την κάλυψη των λειτουργικών αναγκών τους με μόνιμο εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, αν θα δημιουργήσει τις προϋποθέσεις ώστε να μην διακόπτεται η αναγκαία συνέχεια των μουσικών σπουδών, αν θα προχωρήσει στη σύνταξη αναλυτικών προγραμμάτων για την υπάρχουσα στα μουσικά Γυμνάσια και Λύκεια διδασκαλία όλων των μουσικών οργάνων, εξασφαλίζοντας παράλληλα τη δωρεάν εξασφάλιση όλης της αναγκαίας υποδομής (οργάνων, βιβλίων κλπ.) για την απρόσκοπτη ολοκλήρωση των μουσικών σπουδών από όλους τους μαθητές, αν θα προχωρήσει στην πιστοποίηση των μουσικών σπουδών στο δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.
3. Αν θα προχωρήσει άμεσα στην καταβολή των δεδουλευμένων των εκπαιδευτικών που εργάζονται στα Μουσικά Σχολεία.
Οι βουλευτές
Γιάννης Πρωτούλης
Κώστας Καζάκος
Διαμάντω Μανωλάκου
Αποστόλης Νάνος
Αντώνης Σκυλλάκος
Σταύρος Σκοπελίτης
Άγγελος Τζέκης
Μπάμπης Χαραλάμπους