Με την χθεσινή του 18-01-2011 ανακοίνωση ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας μας πληροφόρησε ότι ο Υπουργός Πολιτισμού έδωσε την τελική έγκριση της οριστικής
Μελέτης για την Γαρίτσα!!!
Επειδή διαχρονικά πολλά έχουν ακουστεί σε βάρος του ΟΛΚΕ για τις μέχρι σήμερα καθυστερήσεις ,θέλω να παραθέσω τα παρακάτω επίσημα στοιχεια,που αποδεικνύουν ,ότι για το μεγάλο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από τις 28-02 -2006 που υποβλήθηκαν στην ειδική Υπηρεσία Υπηρεσία....
περιβάλλοντος του ΥΠΕΧΩΔΕ η προμελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την Γαριτσα ,η προκαταρκτική μελέτη λιμενικών έργων και η προμελέτη αρχιτεκτονικών έργων, μέχρι τις 18-01 -2011 που δημοσιοποιήθηκε η νέα απόφαση του Υπουργού Πολιτισμού για την έγκριση του τελικού σταδίου της μελέτης, δηλαδή των πέντε(5) περίπου χρονων,δεν είναι υπεύθυνος ο Οργανισμός Λιμένος Κέρκυρας.
Η έγκριση του παραπάνω πρώτου σταδίου, μετά από τις γνωμοδοτήσεις των διαφόρων υπηρεσιών του Υπουργείου Πολιτισμού ,του ΥΠΕΧΩΔΕ και άλλων
Υπουργειων,εγινε στις 18-09-2006, δηλαδή μετά από περίπου επτά(7) μήνες!
Με βάση τις γνωμοδοτήσεις αυτές συντάχτηκαν εν συνεχεία, η προμελέτη λιμενικών έργων η οριστική μελέτη αρχιτεκτονικών έργων και η οριστική μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων που υποβλήθηκαν στις 13-03-2008 από τον ΟΛΚΕ και πάλι στην ειδική υπηρεσία παραβάλλοντος του ΥΠΕΧΩΔΕ.
Μετά από νέο κύκλο γνωμοδοτήσεων υπηρεσιών διαφόρων Υπουργειων,στις 02-12-2008 η ΜΠΕ συζητήθηκε στο ΚΑΣ , που γνωμοδότησε ΟΜΟΦΩΝΑ για την έγκριση της,με περιορισμένες παρατηρήσεις για να περιληφθουν στην οριστική μελέτη των λιμενικών έργων και στα κατασκευαστικά σχέδια της αρχιτεκτονικής μελέτης.
Γνωμοδότηση του ΚΑΣ που αποδέχτηκε με την από 05-02-2009 απόφαση του ο Υπουργός Πολιτισμού.
Στις 15-07-2009 εκδόθηκε η κοινή Υπουργική απόφαση των Υπουργών ΥΠΕΧΩΔΕ-ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ και ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ που ενέκριναν με τις ίδιες ως άνω παρατηρήσεις τους περιβαλλοντικούς όρους του έργου της Γαριτσας,δηλαδη μετά δέκα έξη (16) από την υποβολή της!
Στις 04-12-2009 υποβλήθηκαν στη αρμόδια δ/νση ΔΑΒΜΜ του Υπουργείου Πολιτισμού , με ενσωματωμένες όλες τις παραπάνω παρατηρήσεις η οριστική μελέτη των λιμενικών έργων,η μελέτη εφαρμογής των αρχιτεκτονικών έργων και τα τεύχη δημοπράτησης του έργου ,δηλαδή το τελικό στάδιο της μελετης,που προφορικά αποδέχτηκαν οι αρμόδιοι της παραπάνω κεντρικής υπηρεσίας του ΥΠ.ΠΟ και μας υποσχεθήκαν, ότι το πολύ σε 2 μήνες θα έχει ολοκληρωθεί η σχετική διαδικασία της τελικής έγκρισης της μελέτης.
Παράλληλα με το 2178/16-12-2009 έγγραφο μας ,στείλαμε το σύνολο των μελετών
και άλλων από το 2006 εγγράφων μας ,να ενταχτεί το όλο έργο στο ΕΣΠΑ.
Στη συνέχεια μετά την τοποθέτηση των δυο διαδοχικών περιφερειαρχών στην ΠΙΝ ζητούσαμε ενημερωτική συνάντηση, που δεν καθορίστηκε όμως ποτέ!
Όταν στις 18-09-2011 πληροφορηθήκαμε την έγκριση των οριστικών μελετών από το Υπουργείο Πολιτισμού , δηλαδή δεκατρείς(13) και πλέον μήνες από την υποβολή τους ,προσπαθήσαμε να ενημερωθούμε για τους λόγους της τόσο μεγάλης νέας καθυστέρησης.
Διαπιστώσαμε ότι το ΚΑΣ παρά την προηγούμενη ΟΜΟΦΩΝΗ γνωμοδότηση του στις 2 Δεκεμβρίου του 2008 και των μετέπειτα αποφάσεων του τότε Υπουργού Πολιτισμού και των άλλων τριών Υπουργών της κοινής Υπουργικής απόφασης που την είχαν επικυρωσει,προχωρησε σε νεα αλλαγη ,που αφορα μόνο την πλακόστρωση του πεζοδρομίου της Γαριτσας.
Συγκεκριμένα ενώ οι υπάρχουσες εγκρίσεις προέβλεπαν , για λόγους προφανώς ομοιομορφίας να αντικατασταθούν οι υφιστάμενες πλάκες του πεζοδρομίου της Γαριτσας από πλάκες Αλιβεριου η Κοζάνης, αποφάσισαν μόνοι τους, χωρίς να προηγηθεί καμία διαβούλευση με τους τοπικούς φορείς , χωρίς να ενημερωθούν οι πολίτες της Κέρκυρας και χωρίς να ανακληθούν η να τροποποιηθούν οι προηγούμενες εγκριτικές Υπουργικές αποφάσεις, όπως η νομοθεσία προβλεπει,να αποτυπωθούν και να αριθμηθούν οι υπάρχουσες σήμερα πλάκες, προκειμένου να επανατοποθετηθούν στην ίδια ακριβώς θέση και να συμπληρωθουν,οπου βέβαια χρειασθει,από άλλες ιδίας κοπής και σύστασης.
Με αυτή τη νέα αλλαγή ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου από τα 4 εκατομμύρια ευρώ ,υπολογίστηκε προφανώς κατά εκτιμηση,σε 4,1 εκ. ευρώ.
Καθυστέρησαν δηλαδή 13 και πλέον μήνες για αυτή τη νέα τόσο απλή αλλαγή!!
Δεν μένει προφανώς τίποτε άλλο,από το να ευχόμαστε μέχρι την εκτέλεση του έργου, της Γαριτσας,να έχει διασωθεί τον σύνολον του παραλιακού πεζοδρομίου και όχι βέβαια τα μάρμαρα των Ιωαννίνων και οι απλές πλάκες πεζοδρομίου, που κάποιοι είχαν σε κάποια σημεία, στο απώτερο βεβαία παρελθόν, τοποθετήσει!!!
Αλέκος Δεσυλλας
alekosdesillas@yahoo.gr