Τετάρτη 12 Ιανουαρίου 2011

για τη σωστή πληροφοόρηση του κοινού ο ΟΛΚΕ ανακοινώνει

Για την πληρέστερη ενημέρωση σας παραθέτουμε σύντομο ιστορικό των τριών έργων του Λιμένος Κέρκυρας των οποίων η ευθύνη παρακολούθησης και εκτέλεσης ανήκει στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.
Α. ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΚΑΤΑΦΥΓΙΟ ΣΠΗΛΙΑΣ
 Τον Μάιο 2006 εγκρίνεται η ένταξη του έργου στο ΠΕΠ Ιονίων και τον Αύγουστο 2006 ανατίθεται στην μειοδότρια εταιρεία ΑΤΟΜΟΝ Α.Ε. η εκτέλεση του έργου συνολικής δαπάνης 8.173.958 € και χρόνο αποπεράτωσης 24 μήνες δηλ. την 22-12-2008.
 Τον Οκτώβριο του 2007 ο εργολάβος γνωστοποιεί στις Υπηρεσίες της Περιφέρειας ότι κατά την εκτέλεση των εργασιών διαπιστώνεται....................
 μαλακή στρώση αργίλου στο βυθό σε μεγαλύτερα βάθη από αυτά που προέβλεπε η αρχική μελέτη.
 Τον Αύγουστο του 2008 ο εργολάβος υποβάλλει στην Περιφέρεια τα αποτελέσματα των νέων εργοληπτικών γεωτρήσεων από τα οποία προκύπτει στρώμα λάσπης στο βυθό σε μεγαλύτερα βάθη από αυτά που όριζε η μελέτη και προτείνει για την αντιμετώπιση του προβλήματος τεχνική λύση μ το επιπλέον κόστος 4.000.000 €.
 Οι Υπηρεσίες της Περιφέρειας τον Σεπτέμβριο του 2008 ζητούν την αξιολόγηση των νέων δεδομένων από τον αρχικό μελετητή και τον Δεκέμβριο του 2008 κοινοποιούν την αξιολόγηση στον εργολάβο κάνοντας δεκτή την τεχνική πρόταση που προτείνει, με την προϋπόθεση επιβεβαίωσης του βυθομετρικού υποβάθρου και ζητούν με τον εργολάβο αντιμετώπιση του θέματος από τεχνοοικονομική και συμβατική άποψη.
 Τον Αύγουστο του 2009 η Αρχαιολογική Υπηρεσία προκαλεί διακοπή των εργασιών του έργου.
 Το Σεπτέμβριο του 2009 η Περιφέρεια ορίζει επιτροπή βυθομέτρησης η οποία επαληθεύει το βυθομετρικό υπόβαθρο και συντάσσει πρακτικό με τον εργολάβο στο οποίο επιβεβαιώνονται τα στοιχεία της προτεινόμενης τεχνικής λύσης που προτείνει ο εργολάβος.
 Τον Ιούλιο του 2010 το έργο γεφυρώνεται στο ΕΣΠΑ για το υπόλοιπο της χρηματοδότησης της αρχικής σύμβασης.
 Ιούλιο-Αύγουστο η σημερινή Διοίκηση του Ο.Λ.ΚΕ. εξετάζει τα δεδομένα και των τριών έργων, προκαλεί δύο συσκέψεις με συμμετοχή των Τεχνικών Υπηρεσιών της Περιφέρειας και της Αρχαιολογίας με αποτέλεσμα αφ’ ενός η Αρχαιολογία να κάνει άρση της διακοπής του έργου με συγκεκριμένες προϋποθέσεις και αφ’ ετέρου η Περιφέρεια να δρομολογήσει συγκεκριμένες ενέργειες για την επανέναρξη του έργου. Παράλληλα ο Ο.Λ.ΚΕ. ενημερώνει το Επιμελητήριο τους Συλλόγους Εμπόρων Καταστηματαρχών της πόλης για τα δεδομένα και των τριών έργων.
 Τον Σεπτέμβριο του 2010 ο εργολάβος επανέρχεται με νέα τεχνική πρόταση για εφαρμογή μεθόδου με στραγγηστήρια για το πρόβλημα του αργιλώδους βυθού η οποία θα απαιτούσε τέσσερα χρόνια για την ολοκλήρωση του έργου.
 Τον Οκτώβριο-Νοέμβριο 2010 ο Ο.Λ.ΚΕ. ζητάει και ο κος Γεωργαλίδης αποδέχεται και πραγματοποιούνται τρεις συσκέψεις στην Περιφέρεια. Στην πρώτη με συμμετοχή και του εργολάβου
 Στις συσκέψεις αποφασίζεται μετά από πρόταση του Ο.Λ.ΚΕ., η απόρριψη της πρότασης για στραγγηστήρια και προκρίνεται η πρώτη τεχνική πρόταση του εργολάβου με συμφωνία για άμεση έναρξη των εργασιών στα πλαίσια της υπάρχουσας σύμβασης με εξάντληση του συμβατικού οικονομικού αντικειμένου των 8.000.000 €. Γίνονται σχετικές δηλώσεις από τον κο Γεωργαλίδη για την υλοποίηση του έργου σε δύο φάσεις.
 Τον Δεκέμβριο του 2010 με βάση την συμφωνία της τελευταίας σύσκεψης υποβάλλει στην Περιφέρεια για έγκριση τον ΑΠΕ, με τη δέσμευση να ξεκινήσει αμέσως εργασίες μόλις δοθεί η έγκριση.
 Τον Ιανουάριο του 2010 γίνεται σύσκεψη στην Περιφέρεια με αίτημα της βουλευτή κας Γκερέκου στην οποία ο Ο.Λ.ΚΕ. ενημερώνει και επαναδιατυπώνει την πρόταση-απόφαση που είχε παρθεί τον Δεκέμβριο του 2010.
Συμφωνείται η υλοποίησή της με παράλληλη συνεννόηση με τον εργολάβο.


Β. ΠΡΟΣΗΝΕΜΟΣ ΜΩΛΟΣ- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΩΛΟΥ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΩΝ


Aφορά κατασκευή-επέκταση υφιστάμενου προσήνεμου μόλου κατά 423μ χ 12μ για την προστασία της λιμενολεκάνης και την πρόσδεση κρουαζιεροπλοίων.
Το έργο έχει προϊσταμένη αρχή την ΔΔΕ/Περιφέρειας Ιονίων Νήσων και Διευθύνουσα Υπηρεσία την ΔΕΚΕ/Περιφέρειας Ιονίων Νήσων με συνολικό ύψος σύμβασης 12.261.050 € και φορέα διαχείρισης INTEREG. Η σύμβαση υπεγράφη την 28-2-2006, είχε συμβατό χρόνο εκτέλεσης 30 μήνες και έχει πάρει παράταση σύμφωνα με το 9982/08-06-2010 έγγραφο της ΔΔΕ/ΠΙΝ μέχρι 28-3-2011.
Το έργο απεντάχθη από το INTEREG λόγω των καθυστερήσεων και έχει ενταχθεί στη ΣΑΕΠ 0223 με 4.500.000 € από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με το υπ’ αριθμ. 31540/ΔΕ/3461/19-7-2010 έγγραφο Δ/νσης Δημοσίων Επενδύσεων Υπουργείου Οικονομίας Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας..
Μέχρι σήμερα έχει εκτελεστεί το 52 % του έργου που αφορά την ολοκλήρωση της θεμελίωσης και ο εργολάβος έχει σταματήσει εργασίες από το τέλος του 2009. Από την ΠΙΝ έχουν σταλεί δύο οχλήσεις για άμεση έναρξη εργασιών με τα υπ’ αριθμ. 20126/21-10-2010 και 22551/30-11-2010 έγγραφα της.
Στις συσκέψεις που έγιναν τον Οκτώβριο-Νοέμβριο του 2010 από Ο.Λ.ΚΕ. και Περιφέρεια αποτυπώθηκε ότι ο εργολάβος δεν ξεκινάει τις εργασίες αποπεράτωσης αν δεν εξασφαλιστεί όλο το ποσό που αφορά το υπόλοιπο του έργου από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.
Στη σύσκεψη του Ιανουαρίου του 2011 ο Ο.Λ.ΚΕ. ενημέρωσε για τα δεδομένα που υπάρχουν και οι πολιτικοί εκπρόσωποι ανέλαβαν τη δέσμευση να πιέσουν για την εξασφάλιση των χρηματοδοτήσεων.


Γ. ΥΠΗΝΕΜΟΣ ΜΩΛΟΣ-Η/Μ ΕΡΓΑΣΙΕΣ, ΡΑΜΠΕΣ ΠΡΥΜΝΟΔΕΤΗΣΗΣ


Το έργο χρηματοδοτείται από το ΥΠΕΧΩΔΕ (ΟΑΛΑΑ), γίνεται σύμβαση την 6-4-2009 με διάρκεια εκτέλεσης πέντε μήνες και συνολικό κόστος 613.131 €. Ο ανάδοχος πήρε από την Περιφέρεια νέες προθεσμίες μέχρι και 6-3-2010 και την 15-7-2010 η Περιφέρεια προχωράει σε λύση της σύμβασης.
Ο εργολάβος σταμάτησε το έργο ενώ είχε εκτελέσει το 40 % των εργασιών.
Ο Ο.Λ.ΚΕ. με την ανάληψη της νέας Διοίκησης, τον Αύγουστο του 2010 σε συνεννόηση με τις τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας έρχεται σε επαφή με τον εργολάβο για τη συνέχιση του έργου και ο εργολάβος δηλώνει ότι δεν θα συνεχίσει το έργο.
Τον Νοέμβριο του 2010 στη σύσκεψη Περιφέρειας και Ο.Λ.ΚΕ. συμφωνείται ότι μέχρι τη λήξη της προθεσμίας τον Φεβρουάριο του 2011 για τις τελικές επιμετρήσεις των εκτελεσθεισών εργασιών να προετοιμαστεί μελέτη με το υπόλοιπο των εργασιών για να γίνει δυνατή η άμεση προκήρυξη του έργου τον Φεβρουάριο και η ένταξή του στο ΕΣΠΑ.
Τον Δεκέμβριο του 2010 ο εργολάβος υποβάλλει τις τελικές επιμετρήσεις.
Στην σύσκεψη του Ιανουαρίου του 2011 ο Ο.Λ.ΚΕ. προτείνει αφού υλοποιηθεί η εκκαθάριση με τον εργολάβο και αποτυπωθούν από την Περιφέρεια το σύνολο των υπολειπόμενων εργασιών να αναλάβει με δικά του χρήματα την προκήρυξη και εκτέλεση του έργου για να μην υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις, αφού με τη μέχρι σήμερα διαχείριση το έργο καθυστερούσε αδικαιολόγητα. Η πρόταση γίνεται δεκτή.


Δ. ΤΟΙΧΕΙΟ ΝΑΟΚ-ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΟ ΓΑΡΙΤΣΑΣ


Η μελέτη που έχει συνταχθεί από την προηγούμενη Διοίκηση του Ο.Λ.ΚΕ. και αφού αντιμετωπίζονται από τη νέα Διοίκηση τον Αύγουστο-Σεπτέμβριο του 2010 διάφορες γραφειοκρατικές αγκυλώσεις και η εξόφληση της δαπάνης για τη μελέτη συνολικού ύψους 270.000 € , παίρνει τελική έγκριση από το ΚΑΣ την 2-11-2010.
Συμφωνείται το Δεκέμβριο του 2010 από τη Περιφέρεια και τη Διαχειριστική Αρχή με την παρουσίαση της εγκεκριμένης μελέτης το έργο να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ..


Ο Ο.Λ.ΚΕ. με αίσθημα ευθύνης και έχοντας επίγνωση της σημασίας και της βαρύτητας που έχει η ολοκλήρωση των έργων υποδομής και για το Λιμάνι και για τη πόλη της Κέρκυρας θα συνεχίσει να εξαντλεί κάθε δυνατότητα για την τελική υλοποίηση των έργων ανεξάρτητα από το γεγονός ότι η θεσμική αρμοδιότητα και ευθύνη ανήκει στην Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.


Εκ του Ο.Λ.ΚΕ. Α.Ε.