Διαφαίνεται στην ατμόσφαιρα, στο κλίμα, κάτι που, προφανώς, πρέπει να το εκλάβουμε ως παραδοχή. Αυτό είναι ότι η νέα κατάσταση που τείνει να διαμορφωθεί στη Κέρκυρα μετεκλογικά, μέσα από επαφές, συναντήσεις αναφορές και εξαγγελίες πολιτικών παραγόντων, δεν ξεκινάει καλά. Δεν ξεκινάει καθόλου καλά. Οι νέες αρχές, σε Περιφέρεια και Δήμο, ξεκάθαρα μειοψηφικές όπως έδειξε η εκλογική διαδικασία, δεν δείχνουν ότι έχουν πάρει το μήνυμα του λαού, αντίθετα....
μοιάζουν παντελώς αδιάφορες σε σχέση με αυτό. Από την άλλη πλευρά, κάποια πρώτα στοιχεία σηματοδοτούν ισχυρές διαθέσεις συνέχισης των παλιών και καταστροφικών πολιτικών και επιλογών, μαζί με εξόφληση γραμματίων των προκατόχων ομάδων εξουσίας και του οικονομικού πλέγματος που σχετίζεται με αυτά. Όσο και αν ισχυριστούν ορισμένοι ότι είναι νωρίς για εκτιμήσεις, η αλήθεια είναι ότι η καλή μέρα φαίνεται από το πρωί . Σε κάθε περίπτωση η ΕΝΑΚ καλεί τους σκεπτόμενους εκλεγμένους στα αιρετά όργανα να παρεμβαίνουν έγκαιρα και όχι εκ των υστέρων και εκ του ασφαλούς, με δήθεν καταγγελτικό λόγο. Να αναλάβουν τις ευθύνες τους, να παρακολουθούν και να μην παίζουν ρόλο τροχονόμου και μετά Χριστό προφητών.
Από όσα καταρχήν ανακοινώθηκαν μετά τις συσκέψεις παραγόντων που διοργάνωσε κυρίως η νέα Περιφερειακή αρχή , παρότι ασαφή και αντιφατικά, προκύπτουν δύο κεντρικά θέματα και στοιχεία που αφορούν δύο επίσης κεντρικά θέματα της Κέρκυρας.
1) Στο θέμα των στερεών αποβλήτων συνεχίζουν την αποτυχημένη και απαράδεχτη πολιτική που έχει ως βάση το Τεμπλόνι σε κάθε εκδοχή. Επιπλέον οι αναφορές τοπικών ΜΜΕ σχετικές με δηλώσεις του κ. Σπύρου για «λειτουργία του ΧΥΤΑ Λευκίμης» παρότι διαψεύστηκαν χαλαρά από τον ίδιο, παραμένουν ως σκιά. Οι αναφορές επίσης στην ολοκληρωμένη διαχείριση συνεχίζουν να εκφέρονται ως καραμέλα, ως φιλολογία κενή περιεχομένου. Η ολοκληρωμένη διαχείριση έχει δομικό περιεχόμενο και τότε μόνο είναι ολοκληρωμένη διαχείριση και όχι ολοκληρωμένη σαπουνόφουσκα. Η ΕΝΑΚ επιμένει και επαναφέρει (συνοπτικά) τις σαφείς προτάσεις της, που έντονα θέτει δυόμισι χρόνια τώρα: α) Μοναδική διέξοδος είναι οι νέες τεχνολογίες και η δημιουργία ΜΟΝΑΔΑΣ ολοκληρωμένης διαχείρισης, εναρμονισμένης με τις ανάγκες της Κέρκυρας. β) Αποτελεί άμεση ανάγκη (και απόδειξη αγαθών προθέσεων) η συγκρότηση τεχνικής επιτροπής που θα μελετήσει και θα δεχτεί προτάσεις σχετικές με τα συστήματα και μοντέλα διαχείρισης και επεξεργασίας στερεών αποβλήτων. γ) Η νέα Περιφέρεια οφείλει άμεσα να καταργήσει τον, ήδη νεκρό, λεγόμενο Περιφερειακό σχεδιασμό με τις καταστροφικές επιδράσεις που είχε.
2) Αποτελεί πρόκληση ότι στο έτος 2011 που έχουμε μπροστά μας, επαναφέρουν συστηματικά θέμα επαναλειτουργίας των λατομείων Τρουμπέτα. Εκεί που έχει ολοκληρωθεί ένα περιβαλλοντικό έγκλημα δίχως αποκατάσταση (για ποια αποκατάσταση να μιλήσουμε;) θέλουν να συνεχίσουν ακάθεκτοι, παρά τα 4 χρόνια που οι λαϊκοί αγώνες και ο νόμος σταμάτησαν το έγκλημα. Οι επιχειρηματίες, (που φυσικά κάνουν τη δουλειά τους δηλαδή βγάζουν κέρδος) δηλώνουν τώρα «οικολόγοι» και επίσης λάτρεις του περιβάλλοντος. Όχι μόνο «οικολόγοι» αλλά και δεσπότες θα μπορούσαν να δηλώσουν για να κάνουν τη δουλειά τους. Εάν όμως για αυτούς η λειτουργία του νταμαριού είναι κέρδος, κοινωνικό και λαϊκό κέρδος είναι το αντίθετο. Το κέρδος της Κέρκυρας είναι να σταματήσει, έστω εκεί, αυτό που συμβαίνει 40 χρόνια στο Τρουμπέτα. Η άλλη εκδοχή είναι να φύγει τελικά από τη θέση του ολόκληρο το βουνό, με όποιες συνέπειες έχει αυτό. Το 1€ ευρώ που «χάνεται στη θάλασσα» από τη μεταφορά λατομικών υλικών μπορεί να βρεθεί, ας πούμε από τα 2.5 εκατομμύρια ευρώ του «θαυμάσιου» και «κοινωφελούς» έργου των ποδηλατοδρόμων και από πολλά τέτοια «έργα» που έχουν αναλάβει οι εγχώριες κατασκευαστικές εταιρείες. Επιπλέον η ΕΝΑΚ τονίζει και προειδοποιεί τις νέες αρχές σχετικά με μία κρίσιμη παράμετρο που αφορά το θέμα του νταμαριού. Έχει να κάνει με την προσφυγή που υπάρχει και εκκρεμεί στο ΣτΕ (Συμβούλιο της Επικρατείας). Το γεγονός αυτό και χωρίς να έχει ξεκαθαριστεί με οριστική απόφαση του ΣτΕ το ζήτημα, καθιστά τις ενέργειες που αφορούν το λατομείο έκθετες και «επί ξύλου κρεμάμενες».