Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2010

ΠΑΜΕ Εκαπιδευτικών: ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ!!! Φτιάχνουν την αντιδραστική δομή του “Νέου Σχολείου” της αγοράς

Η πρόταση της Κυβέρνησης για την «Αναδιοργάνωση της διοικητικής δομής του Εκπαιδευτικού Συστήματος» είναι η αντιδραστική προσαρμογή για το σχολείο της αγοράς. Είναι η δομή της ακριβοπληρωμένης ημιμάθειας, των ελαστικών σχέσεων εργασίας. Ο «οδικός χάρτης» που συναντιέται η αντιδραστική μεταρρύθμιση του Καλλικράτη με το ταξικό και διαφοροποιημένο σχολείο της αγοράς.
1. Η ανάδειξη της Περιφερειακής Διεύθυνσης σε...
 βασικό κύτταρο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού με ευθύνη «α)για την εξειδίκευση των εθνικών πολιτικών, β)την οργάνωση και στήριξη της αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης, γ)τη λήψη αποφάσεων για την ίδρυση, οργάνωση, συγχώνευση και μετατροπή σχολικών μονάδων», σημαίνει:
 Την αποφασιστική διάσπαση του όποιου ενιαίου χαρακτήρα της εκπαίδευσης και τη διαφοροποίηση του προγράμματος σπουδών.
 Το κλείσιμο σχολείων με αποτέλεσμα την όρθωση παραπέρα εμποδίων στη φοίτηση παιδιών της λαϊκής οικογένειας που θα οδηγούνται στην εγκατάλειψη του σχολείου και την αύξηση των μαθητών ανά τμήμα. Τα μικρά σχολεία, σύμφωνα με το Υπουργείο, κρίνονται ασύμφορα και έτσι προετοιμάζονται συγχωνεύσεις σχολείων αφού ήδη έχει ζητηθεί από τους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης να καταθέσουν σχετικές εκθέσεις.


2. Η ανακήρυξη της αυτόνομης σχολικής μονάδας με ευθύνη «για τη συνδιαμόρφωση της εκπαιδευτικής πολιτικής, για τη διαχείριση πόρων και πιστώσεων, για την ενίσχυση των θεσμών κοινωνικής λογοδοσίας» είναι αντιδραστικό μέτρο. Θέλουν τους γονιούς και τους εκπαιδευτικούς «συνένοχους στο έγκλημα». Να είναι αυτοί που θα συναινέσουν και θα συνδράμουν α) στη διαφοροποίηση του σχολικού και του αναλυτικού προγράμματος, β) στη συμμετοχή των γονιών στο κόστος λειτουργίας του σχολείου, γ) στο άνοιγμα της πόρτας του σχολείου στους ιδιώτες. Η αξιολόγηση της σχολικής μονάδας και η κοινωνική λογοδοσία που επαγγέλλονται, είναι η αξιολόγηση και η λογοδοσία από και για τις επιχειρήσεις.


3. Η «εξοικονόμηση πόρων» συνιστά νέα επίθεση στις τσέπες της λαϊκής οικογένειας. Τα χρήματα εξοικονομούνται για να πάνε στους ιδιώτες που θα εισβάλουν στο σχολείο και θα φορτώσουν με νέα βάρη το λαό. Η κυβέρνηση δίνει χρήματα για να υλοποιηθεί το αντιδραστικό τοπίο στην εκπαίδευση μέσω του ΕΣΠΑ και την ίδια στιγμή μειώνει κατά 21,9% τις δαπάνες για την παιδεία από τον κρατικό προϋπολογισμό (2,96% επί του ΑΕΠ).
Χαρακτηριστικό για το πώς αντιλαμβάνεται το υπουργείο τη διοίκηση των σχολείων είναι ότι οι διευθυντές των σχολείων θα απαλλαγούν εντελώς από τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα έτσι ώστε να έχουν χρόνο να εξετάζουν επιχειρηματικές προτάσεις και να βρίσκουν πρόθυμους χορηγούς. Σε επόμενο στάδιο είναι σχεδόν σίγουρο ότι οι διευθυντές δεν θα είναι καν εκπαιδευτικοί. Βλέπετε το «νέο σχολείο» δε χρειάζεται δασκάλους αλλά managers για εξεύρεση πόρων. Στο πλαίσιο αυτό και σε συναντήσεις υψηλόβαθμων στελεχών της εκπαίδευσης γίνεται συζήτηση για την αξιοποίηση της «πράσινης ανάπτυξης», όπως για παράδειγμα, η τοποθέτηση φοτοβολταϊκών στοιχείων στις ταράτσες και τα προαύλια των σχολείων.


Να μη χαθεί λεπτό σε «αναμονή και διαβούλευση»! Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί κάθε σύλλογο, κάθε Γενική Συνέλευση ή Δ.Σ να καταδικάσει και να οργανώσει την πάλη για να μην περάσουν τα μέτρα της κυβέρνησης.
Καλεί τους εκπαιδευτικούς της Βθμιας να υπερψηφίσουν τα ψηφοδέλτια της ΕΣΑΚ – ΔΕΕ για τις εκλογές ανάδειξης νέου ΔΣ στην ΕΛΜΕ Κέρκυρας στις 14 Δεκέμβρη και παράλληλα καλεί σε μαζική συμμετοχή στην απεργία την Τετάρτη 15 Δεκέμβρη αλλά και στην απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στις 10:00 το πρωί στην πλατεία ΣΑΡΟΚΟ.