Γράφει ο Αλέκος Δεσυλλας Πρώην Βουλευτής Κερκύρας
Η σημερινή πληροφόρηση από τη σύσκεψη στα γραφεία του ΟΛΚΕ με την συμμετοχή της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων για την εξέλιξη του έργου της Μαρίνας στη Σπηλιά της Κέρκυρας, δημιουργεί στην καλύτερη των περιπτώσεων, δυσμενείς προοπτικές αποπεράτωσης τουλάχιστον σε ορατό χρονικό διάστημα, του τόσο σημαντικού για την οικονομία του Νησιού μας έργου.
Μετά από απραξία ενός ολόκληρου χρόνου από την.....
Κυβερνητική μεταβολη,τα όσα αποφασίστηκαν στη σύσκεψη αυτή, δημιουργούν έντονο προβληματισμο,κατά πόσον εξακολουθεί να υπάρχει η πολιτική βουληση,για την ολοκλήρωση του εν λογω έργου.
Γιατί η εκ νέου δημοπράτηση των υπολειπομένων από την σύμβαση εργασιων,προκειμενου να συμπεριληφθούν στη μελέτη, είτε η συμπυκνωση,με στραγγιστήρια της επιχωσης, ειτε οι πρόσθετες εργασίες εξυγίανσης του υπεδάφους για τη εδραση των δυο κυματοθραυστων,λογω της διαπιστωμένης σαθρότητας του, στην ουσία σηματοδοτεί την ματαίωση του έργου.
Ισχυρισμός που ενισχύεται από την πρόβλεψη να ολοκληρωθεί μόνο τμήμα του έργου,με την υπάρχουσα εργολαβία, αποκλειστικά δηλαδή ότι προβλέπεται από την εγκεκριμένη μελέτη και αφορά την τελική διαμόρφωση των κρηπιδωμάτων και του περιφραγμένου χώρου του εργοταξιου,χωρις την κατασκευή των δυο κυματοθραυστων,των οποίων η υλοποίηση θα προβλέπεται να αντιμετωπιστεί στα πλαίσια ενός νέου έργου.
Η κατάτμηση όμως αυτή του έργου σε δυο χρονικά αποκλίνοντα υποεργα,θα δημιουργήσει απρόβλεπτες συνθήκες για την ασφάλεια του πρώτου υποέργου αφού δεν θα έχουν κατασκευαστεί συγχρόνως οι δυο κυματοθραύστες για την προστασία του.
Επιπρόσθετα θα πρέπει να συνυπολογιστούν και οι παρακάτω πιθανές συνέπειες.
-Η μέχρι σήμερα δαπάνη των εκτελεσθέντων ήδη εργασιών και των όσων προβλέπεται να γίνουν για την τελική διαμόρφωση των κρηπιδωμάτων και του περιβάλλοντος χώρου του υπάρχοντος εργοταξιου,είναι πιθανόν να βαρύνουν αποκλειστικά το Ελληνικό δημοσιο,αφου η μη ολοκληρωση του έργου θα έχει ως επακόλουθο την απώλεια της συνολικής εγκεκριμένης από το Γ ΚΠΣ Ευρωπαϊκής χρηματοδότησης.Επιπροθετα :
-Θα απαιτηθεί σημαντικός χρόνος για την τροποποίηση της μελέτης ,για τις διαδικασίες έγκρισης της,της απαιτουμένης νέας περιβαλλοντικής αδειοδοτησης,της σύνταξης των νέων τευχών δημαπρατησης,της διενέργειας του νέου διαγωνισμού και βέβαια πρωτίστως της εξασφάλισης αποκλειστικά Εθνικών πόρων για την Β φάση των εργασιών.
Με δεδομένες ομωςτις τραγικές δημοσιονομικές συνθήκες της χωράς μας, το ολο εργο είναι ιδιαιτερα πιθανόν να οδηγηθεί στο χρονοντουλαπο.Ενω αντίθετα κάνοντας χρήση της υπάρχουσας κοινοτικής οδηγίας 18/2004,που έχει ενσωματωθεί στο Εθνικό δίκαιο και της οποίας έχουν κάνει χρήση άλλες Μεσογειακές χωρες,οι επιπλέον απαιτούμενες συμπληρωματικές εργασιες,θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν στα πλαίσια της εγκατεστημένης εργολαβίας με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, που ως γνωστόν είναι ηδη ενταγμένο το εργο,με απόφαση της προηγούμενης διοίκησης της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων.
Οι υπεύθυνοι όμως για την πορεία του έργου οφειλουν,πριν πάρουν τις τελικές τους αποφασεις,να ενημερώσουν, με επισημη ανακοινωση, αναλυτικά και με ακρίβεια τον Κερκυραϊκό Λαό και βέβαια να περιμένουν την νέα εκλεγμένη Περιφερειακή Διοίκηση να παρει τις τελικες αποφασεις.
ΚΑΛΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΕΠΙΚΕΦΑΛΕΙΣ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΔΥΑΣΜΩΝ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΜΕΣΑ ΘΕΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΕΝΟΣ ΤΟΣΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΕΡΓΟΥ.