Τετάρτη 4 Αυγούστου 2010

Μέχρι πότε αυτή η κατάσταση στην ειδική αγωγή..

Μήνας Αύγουστος. Σε ένα μήνα τα σχολεία ανοίγουν. Η υπουργός καθημερινά διακηρύσσει ότι θα μονιμοποιήσει δασκάλους, καθηγητές, θα στείλει αναπληρωτές. Υπόσχεται καθημερινά πράγματα και τοποθετήσεις.
Για την ειδική αγωγή τίποτα όμως. Δε μας ξεγελά με την προσπάθεια που κάνει να δείξει ότι την ενδιαφέρει. Τα ειδικά σχολεία θα ανοίξουν και πάλι με κενά. Κάποια από τα τμήματα ένταξης πάλι θα ξεκινήσουν να λειτουργούν στο τέλος Σεπτεμβρίου και πολλές από τις παράλληλες στηρίξεις θα ξεκινήσουν τον Οκτώβρη. Το ίδιο...
συμβαίνει κάθε χρόνο αν και κάθε χρόνο ο εκάστοτε υπουργός παιδείας υπόσχεται ότι η σχολική χρονιά θα ξεκινήσει χωρίς ελλείψεις. Για να γίνει όμως αυτό θα έπρεπε τουλάχιστον να έχει βγει ο πίνακας προσωρινής τοποθέτησης των αναπληρωτών ειδικής αγωγής , ο οποίος είναι ο μοναδικός πίνακας εκπαιδευτικών που δεν έχει βγει. Εμείς όμως οι δάσκαλοι της ειδικής αγωγής απόφοιτοι του παιδαγωγικού τμήματος ειδικής αγωγής του πανεπιστημίου Θεσσαλίας δεν έχουμε καταφέρει να κάνουμε αγιασμό μαζί με τα παιδιά μας στην αρχή της σχολικής χρονιάς. Ζούμε κάθε χρόνο ,αρχές Σεπτέμβρη τα παράπονα των γονιών που μας παίρνουν τηλέφωνο και λένε γιατί δεν ήρθατε; Μέχρι πότε θα κρατάω το παιδί μου στο σπίτι; Απαντούμε ΕΜΕΙΣ και καθησυχάζουμε ΕΜΕΙΣ τους γονείς των μαθητών μας χωρίς και εμείς οι ίδιοι να γνωρίζουμε αν στην πραγματικότητα θα πάμε για δουλειά.


Κυρία υπουργέ, τα ακούμε αυτά που λέτε καθημερινά για τους άλλους δασκάλους!!!! Για τους άλλους δασκάλους όλα γίνονται νόμιμα. Έχουν βασικό πτυχίο γενικής αγωγής και μπορούν να διδάσκουν. Εμείς όμως που είμαστε οι ειδικοί δάσκαλοι αρκεί να έχει κάποιος και πτυχίο μελισσουργού και χωράει στον πίνακα. Παρανομείτε καθημερινά εις βάρος μας, εμάς που έχουμε βασικό πτυχίο στην ειδική αγωγή!!!!Θα μπορούσαμε να αντιδρούμε καθημερινά, να παγώνουμε πράγματα και καταστάσεις, να κάνουμε ενστάσεις και ξανά ενστάσεις. Αλλά τα παιδιά μας; Εσείς μπορεί να μην τα σκέπτεστε αλλά εμείς ξέρουμε τι σημαίνει για μια μητέρα με ένα αυτιστικό παιδί η έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 30 Σεπτεμβρίου και όχι στις 11 όπως στα υπόλοιπα παιδιά. Δεν το έχετε ζήσει και δεν μπορείτε να το καταλάβετε... Εμείς το ζούμε και δεν μπορούμε να το παραβλέψουμε.


Όταν αποφασίζεις να είσαι δάσκαλος ειδικής αγωγής στα 18 σου και το σπουδάζεις τέσσερα χρόνια και δεν το αποφασίζεις ευκαιριακά κάποια στιγμή επειδή σου είπαν ότι θα παίρνεις και το επίδομα ,μπορείς να βάλεις τα παιδιά πάνω από εσένα. Γι αυτό, δεν μιλήσαμε ακόμα γι αυτό τον ψευτοασεπ που προκηρύσσεται εδώ και μήνες. Τι ΑΣΕΠ είναι αυτός που θα πάρουμε την ύλη τον Σεπτέμβρη και θα δώσουμε Δεκέμβρη; Και εσείς μιλάτε για 2500 κενά στην ειδική αγωγή και θα διορίσετε μόνο 500;Τα ξέρουμε τα πολιτικά σας παιχνίδια.. Η ομάδα των αναπήρων είναι ένα ωραίο πεδίο για να δείχνετε την υποτιθέμενη ευαισθησίας και το κράτος πρόνοιας που θα θέλατε αλλά δεν είστε.


Δουλεύουμε σε άθλιες συνθήκες. Σε σχολεία τρώγλες, σε αποθήκες. Βιώνουμε πολλοί από εμάς την απόρριψη επειδή λέει είμαστε ειδικής αγωγής άρα όχι τίποτα σπουδαίο. Δε μας αφήνουν να έχουμε άποψη στις συνελεύσεις των δασκάλων. Και πολλοί από εμάς έχουμε ακούσει από δασκάλους γενικής που έχουν τελειώσει την Μαράσλειο: « εμείς στην Μαράσλειο πηγαίναμε υπογράφαμε και φεύγαμε. Δεν έχω παρακολουθήσει ούτε μια ώρα». Εξαγριωνόμαστε , όχι γιατί μας παίρνουν την θέση εργασίας μας αλλά γιατί τα παιδιά που αυτοί δεν μπορούν να βοηθήσουν εμείς μπορούμε και θέλουμε. Δεν τα βάζουμε με τους δασκάλους αλλά με το υπουργείο που μας απαξιώνει ενώ ξέρει ότι κάθε χρόνο εμείς βγάζουμε το φίδι από την τρύπα στην ειδική αγωγή. Γιατί όταν οι συνάδελφοι της γενικής αγωγής που έχουν τελειώσει την Μαράσλειο επιλέγουν τμήματα στα ειδικά σχολεία εμείς παίρνουμε το τμήμα με τα πιο δύσκολα παιδιά και τα βγάζουμε πέρα. Και όταν φτάνει ο Ιούνιος μας λένε μπράβο!!


Κυρία υπουργέ δεν τα ξέρετε όλα αυτά!!! Γιατί κάποιοι δε σας άφησαν να τα μάθετε!!! Οι γονείς όμως κάθε χρόνο ζητάνε εμάς, τους δασκάλου ειδικής αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, γιατί εμείς ξέρουμε τι σημαίνει αυτισμός , σύνδρομο down και δε θα ξεκινήσουμε πειράματα πάνω στο παιδί τους .


Σταματήστε λοιπόν αυτή την διαφοροποίηση. Μια μελέτη του οδηγού σπουδών της σχολής μας θα σας αποδείξει ότι δώσαμε 80 μαθήματα για να πάρουμε πτυχίο. Είμαστε δάσκαλοι και δεν δεχόμαστε να μας το αμφισβητήσει κανένας αυτός.


Αν θέλετε να είσαστε ξεκάθαρη την επόμενη φορά που θα πείτε ότι τα έχετε όλα υπό έλεγχο σας παρακαλώ να ξεκαθαρίσετε εκτός από την ειδική αγωγή. Γιατί ο δικός μας ο πίνακας των αναπληρωτών δεν έχει βγει ακόμα. Γιατί οι 500 θέσεις του υποτιθέμενου ΑΣΕΠ δεν αρκούν ούτε για το νομό Αττικής. Γιατί η εγκύκλιος για την μόνιμη πρόσληψη δασκάλων εξαιρεί για πολλοστή φορά τους δασκάλους ειδικής αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που είναι οι μόνοι δάσκαλοι ειδικής αγωγής που υπάρχουν στην Ελλάδα με βασικό τίτλο σπουδών στην ειδική αγωγή.


Δασκάλα ειδικής αγωγής απόφοιτος του Παιδαγωγικού τμήματος ειδικής αγωγής πανεπιστημίου Θεσσαλίας.


ΠΗΓΗ:http://www.alfavita.gr/