Στην γέφυρα του Ποταμού μετέβη χθεςο Νομάρχης Κέρκυρας Στέφανος Πουλημένος συνοδευόμενος από τον αντινομάρχη Κώστα Λέσση και τον διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχίας Νικήτα Καραλή, παρουσία του προέδρου της ΔΕΥΑΚ Δημήτρη Πουλιέζου και εκπροσώπων του Πολιτιστικού Συλλόγου της περιοχής. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε μετά από αίτημα του Πολιτιστικού Συλλόγου ο οποίος ανέφερε περαιτέρω επιδείνωση της κατάστασης στατικής επάρκειας της γέφυρας και μη τήρηση του ανώτατου ορίου κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων.
Σημειώνεται ότι η Νομαρχία εκπονεί μελέτη αποκατάστασης στατικής επάρκειας της γέφυρας και αντιπλημμυρικής προστασίας της περιοχής.
Ο Νομάρχης και οι συνεργάτες του αφού ενημερώθηκαν από τον εκπρόσωπο του μελετητή ότι εντός των ημερών η μελέτη θα έχει ολοκληρωθεί, αποφάσισε τα εξής:...
1. Μετά την υποβολή της μελέτης εντός εβδομάδος στην αρμόδια Υπηρεσία της Νομαρχίας θα αποσταλεί αίτημα προς την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και το Υπουργείο Υποδομών και Δικτύων για την διάθεση πίστωσης προκειμένου να κατασκευαστούν τα αναγκαία έργα ενίσχυσης της υπάρχουσας γέφυρας και την κατασκευή ενός τρίτου ανοίγματος που θα συμβάλει στην αύξηση της παροχετευτικής της ικανότητας για να αποφευχθούν πλημμυρικά φαινόμενα.
2. Αποστολή της μελέτης στο Υπουργείο Πολιτισμού για έγκριση, δεδομένου ότι η γέφυρα θεωρείται διατηρητέο μνημείο.
3. Σύγκληση σύσκεψης στη Νομαρχία παρουσία όλων των εμπλεκομένων φορέων με θέμα την αστυνόμευση ώστε να τηρείται η απαγόρευση διέλευσης βαρέων οχημάτων άνω των 5 τόνων από την παλαιά γέφυρα του Ποταμού.
Το ιστορικό
Η γέφυρα «Ασυρμάτου» του Ποταμού είναι μια παλιά πετρόκτιστη δίτοξη γέφυρα πλάτους 4,5 μ. και ανοίγματος 20 μ., η κατασκευή της οποίας εκτιμάται ότι έγινε στις αρχές του 19ου αιώνα. Από τότε και ως σήμερα, χρησιμοποιείται συνεχώς για την οδική σύνδεση των οικισμών Ποταμού και Ευρωπούλων με την υπόλοιπη Κέρκυρα. Κατά καιρούς έχει συντηρηθεί με την κατασκευή πρόσθετης ανωδομής ασφαλτόστρωσης και τοιχείων ασφαλείας.
Λόγω της παλαιότητάς της παρουσιάζει προβλήματα στατικότητας, κυρίως λόγω της υποχώρησης του μεσαίου βάθρου της, με κίνδυνο κατάρρευσης. Το 1997 είχε προκηρυχθεί από τη Νομαρχία εκπόνηση μελέτης που αφορούσε τον έλεγχο στατικότητας της γέφυρας ενώ μετά τις καταστροφικές πλημμύρες του 2000 έγινε φανερή η ανεπάρκεια της παλιάς γέφυρας και σε θέματα προστασίας της περιοχής από πλημμύρες. Στη συνέχεια, προσπάθειες για κατασκευή νέας γέφυρας και κατεδάφισης της παλιάς δεν τελεσφόρησαν καθώς από το Υπουργείο Πολιτισμού η γέφυρα κρίθηκε διατηρητέα.
Ακολούθως, το 2005 προκηρύχθηκε από τη Νομαρχία εκπόνηση μελέτης για την αποκατάσταση της στατικής επάρκειας και την αντιπλημμυρική προστασία της γέφυρας και η επιλεγείσα πρόταση για εκπόνηση οριστικής μελέτης περιλαμβάνει συνοπτικά τρία έργα:
Α. την στατική ενίσχυση της υπάρχουσας παλαιάς γέφυρας, με υποθεμελίωση των βάθρων της και με αποκατάσταση του υλικού πλήρωσης των τόξων της με ενέματα ή τσιμεντενέσεις.
Β. την κατασκευή βοηθητικού υπόγειου καναλιού, για την αύξηση της παροχετευτικής ικανότητας του ποταμού στη θέση της γέφυρας, ώστε να αποφεύγονται πλημμύρες
Γ. την κατασκευή νέας σύμμικτης (από μέταλλο και μπετόν) γέφυρας πλάτους 4 μ. στην ανάντι πλευρά της παλαιάς και σε επαφή με αυτήν, για την αποκατάσταση της κυκλοφορίας προς τον οικισμό του ποταμού.
Σημειώνεται ότι παράλληλα έχει υποβληθεί στην αρμόδια Αρχαιολογική Υπηρεσία ο πλήρης φάκελος της πρότασης για γνωμοδότηση και το ΚΑΣ στις 10-11-2008 απάντησε θετικά στην κατασκευή νέας γέφυρας αλλά σε απόσταση μεγαλύτερη των 5 μέτρων από την παλαιά.
Μια σοβαρή οικογενειακή περιπέτεια του μελετητή οδήγησε σε καθυστέρηση ολοκλήρωσης της οριστικής μελέτης, η οποία τελικά θα παραδοθεί στη Νομαρχία την επόμενη εβδομάδα.