Κυριακή 6 Ιουνίου 2010

ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΜΑΣ;

Του Παναγιώτη Σκληρού


Τα συχνά ανησυχητικά μεταξύ ξενοδόχων τηλέφωνα το τελευταίο διάστημα, δείχνει την απελπιστική σχεδόν κατάσταση που έχει φτάσει ο τουρισμός μας τουλάχιστον μετά τα γεγονότα στην Αθήνα.
Έχουν σταματήσει σχεδόν οι κρατήσεις, σε μια χρονιά που έτσι κι αλλιώς την περιμέναμε δύσκολη αλλά είχε ξεκινήσει σχετικά καλά.
Τα συμβόλαια ‘’έτρεχαν ‘’ κανονικά μέχρι τα θλιβερά γεγονότα στην ALPHABANK’’ και τις εικόνες της Αθήνας που έκαναν το γύρο του κόσμου και εξακολουθούν να κάνουν..
Αυτή τη φορά οι εικόνες παραμένουν στα καντράν και επηρεάζουν αρνητικά φυσικά κάθε ενδιαφερόμενο να κάνει διακοπές στην Ελλάδα ή αν θέλετε στα Ιόνια που μας ενδιαφέρει γιατί εδώ ζούμε. Και παρότι τα γεγονότα αυτά δεν συμβαίνουν....
στην δική μας περιφέρεια , έχουν επηρεάσει αρνητικά το τουριστικό προϊόν και της περιφέρειας Ιονίων νήσων, τόσο τις κρατήσεις του 2010 όσο και τα φετινά ισχύοντα συμβόλαια μα και τα νέα συμβόλαια για το 2011!!!
Και στην πενιχρή ένσταση του κάθε ξενοδόχου προς τους tour operators οτι αυτά τα γεγονότα και οι εικόνες ΔΕΝ ΑΦΟΡΟΥΝ την δική μας περιφέρεια, τον δικό μας τόπο, απαντούν ότι αφορούν την Ελλάδα γενικότερα ‘’για την οποία στο κάτω της γραφής δεν κάνετε και τίποτε να αντιστρέψετε το κακό κλίμα’’.
Σκληρές αλλά ρεαλιστικές εκφράσεις που δεν θα πρέπει να μας αφήνουν αδιάφορους.
Υπάρχουν διέξοδοι, που με μεθόδευση, ανάλυση, τακτική και πρακτικές μεθόδους μπορούν να αντιστρέψουν το κλίμα – σε αυτή την τριπλά (όπως παραπάνω είπαμε)δύσκολη στιγμή αλλά και να κάνουν την καλλίτερη διαφήμιση – με ελάχιστα χρήματα-για ένα τόπο , όπως η δική μας περιφέρεια που βρίσκεται εγγύτερα από κάθε άλλο προορισμό στην Ευρώπη.
Υπάρχουν κατ αρχήν οι συνεδριάσεις των οργάνων για την ανάλυση των φαινομένων και η ανάληψη πρωτοβουλιών για την διαχείριση της κρίσης, τι μπορούμε δηλαδή να κάνουμε για να την αντιμετωπίσουμε .
Υπάρχουν – από πολλούς- οι ιδέες για πρακτικούς τρόπους ανατροπής του κακού κλίματος.
Υπάρχουν μοντέλα που ανέτρεψαν πολύ πιο δύσκολες κρίσεις και έφεραν εξαιρετικά αποτελέσματα , κυρίως με τις απλές έξυπνες και φθηνές δημόσιες σχέσεις του κάθε τόπου ή ολόκληρης της περιφέρειας ή της χώρας.
Υπάρχουν π.χ. οι καλές εντυπώσεις των τουριστών που φεύγουν ευχαριστημένοι και που μπορούν να καταγράφονται και να ‘’μπουν ‘’ σε κάθε σπίτι με ένα απλό σποτάκι σε κάθε mail ή όποια τηλεόραση ή εκπομπή ακόμα και στο YouTube.
Υπάρχουν τρόποι προσέγγισης του κάθε πελάτη μας , που θα κατανοήσει ότι άδικα η δική μας περιοχή τίθεται στην ίδια μοίρα με την Αθήνα.
Υπάρχουν τεράστια περιθώρια προβολής με έμμεσο τρόπο ώστε να φτάσουμε σε κάθε σπίτι με ένα ανατρεπτικό όσο και αισιόδοξο μήνυμα που θα μείνει και θα λειτουργεί και για την επόμενη χρονιά. Εδώ θα μπορούσαν ακόμα να βοηθήσουν εθελοντικά με κέφι και φρεσκάδα οι εθελοντές νέοι μας!!!
Πάντα υπάρχει ένας καλλίτερος τρόπος να δουλέψουμε αν, δεν τα ξέρει όλα ο ένας και αν βρούμε μαζί αυτό τον τρόπο.
Όποιοι έχουν την ευθύνη ας κάνουν πολύ γρήγορα .
Οι δικές μας προτάσεις συνοψίζονται στην :
Καταγραφή της υπάρχουσας κρίσης, τις διαγνωστικές εκείνες λειτουργίες του μηχανισμού διαχείρισης κρίσεων, την συγκεκριμενοποίηση της υφιστάμενης ζημιάς αλλά και της ζημιάς που ‘’ έρχεται’’, την ανάδειξη κρυμμένων δυνάμεων και ευκαιριών, την καλλίτερη διάταξη των τουριστικών μονάδων και παραγόντων του τουρισμού, την καθημερινή παρακολούθηση των δράσεων και των αποτελεσμάτων , την συλλογική πάνω απ όλα διάταξη των δυνάμεων του τουρισμού στο σύνολό του. Το τονίζουμε!!
Ας πάρει η κάθε περιφέρεια, ο κάθε νομός , ο κάθε τόπος την υπόθεση στα χέρια του και όλοι μαζί ΤΩΡΑ, όχι αύριο να σταματήσουμε την χιονοστιβάδα της απραξίας και της μοιρολατρίας, γιατί από τον τουρισμό ζούμε όλοι και όλοι προσδοκούμε τα πιο πολλά.
Ας σκεφτούμε πώς θα είναι ο χειμώνας μας ΧΩΡΙΣ τουρισμό, αυτό το καλοκαίρι ή το επόμενο.
Ας δουλέψουμε , πρώτα απ όλα ΜΑΖΙ, πρακτικά, απλά, ενεργητικά, αισιόδοξα.
Ας δουλέψουμε ΣΗΜΕΡΑ οργανωμένα, με εμπειρίες, με εργαλείο τη γνώση, με ενδιαφέρον και με σύνθημα ‘’ κανένας πελάτης χαμένος εφέτος και του χρόνου’’ !!