Παρασκευή 19 Φεβρουαρίου 2010

Τι λέει η ΟΛΜΕ για τα τρέχοντα εκπαιδευτικά ζητήματα

Κυρία Υπουργέ, Επ’ ευκαιρία της συνάντησης μας για τα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση των ελληνοπαίδων του εξωτερικού, θα θέλαμε να θέσουμε υπόψιν της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ορισμένα επείγοντα ζητήματα, που απαιτούν άμεση αντιμετώπιση.
1. Εξόφληση ωρομισθίων εκπαιδευτικών....
Οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί που εργάζονται το τρέχον σχολικό έτος δεν έχουν πληρωθεί τα δεδουλευμένα από την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Σε αρκετές μάλιστα, περιοχές της χώρας οφείλεται μέρος των δεδουλευμένων και από την περυσινή σχολική χρονιά. Η άσχημη οικονομική κατάσταση της χώρας δε μπορεί να αποτελεί άλλοθι για τη μη πληρωμή τους. Η πρακτική αυτή, που ακολουθείται επί σειρά ετών σε βάρος των ωρομισθίων εκπαιδευτικών, είναι απαράδεκτη και πρέπει να τερματιστεί άμεσα.


2. Εξόφληση συντονιστών- καταχωρητών της Π.Δ.Σ (Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη)
Η ίδια κατάσταση επικρατεί και για τους συντονιστές και τους καταχωρητές που εργάστηκαν στην Πρόσθετη Διδακτική Στήριξη για το σχολικό έτος 2008-09. Σε αρκετές περιοχές η μη καταβολή των δεδουλευμένων αφορά και το προηγούμενο σχολικό έτος.
Η ασυνέπεια καταβολής των δεδουλευμένων στους συναδέλφους θα έχει ως αποτέλεσμα την απροθυμία τους να αναλάβουν τα σχετικά καθήκοντα, με αποτέλεσμα τον κίνδυνο μη τέλεσης του προγράμματος της Π.Δ.Σ στο επόμενο σχολικό έτος


3. Δικαίωμα αίτησης μετάθεσης για εκπαιδευτικούς «τεχνικών» ειδικοτήτων
Όπως είναι γνωστό, οι μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών πολλών «τεχνικών» ειδικοτήτων πραγματοποιήθηκαν το Δεκέμβρη του 2009 ή στις αρχές Ιανουαρίου 2010. Η ευθύνη για αυτή την πρωτοφανή και συνάμα απαράδεκτη καθυστέρηση ανήκει στο ΑΣΕΠ, που εξέδωσε τα τελικά αποτελέσματα των επιτυχόντων του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ με χαρακτηριστική καθυστέρηση, παρά το γεγονός της έγκαιρης πραγματοποίησης του διαγωνισμού(αρχές 2009). Εξαιτίας αυτής της καθυστέρησης, οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι αυτών των ειδικοτήτων έχασαν την ευκαιρία για κατάθεση αίτησης μετάθεσης, αφού η σχετική διαδικασία πραγματοποιείται το Νοέμβρη κάθε έτους. Εμείς πιστεύουμε ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου οφείλει να δώσει τη δυνατότητα αίτησης μετάθεσης στους συναδέλφους, αφού έχασαν τη σχετική προθεσμία χωρίς δική τους ευθύνη.
Επιπροσθέτως, η απαράδεκτη καθυστέρηση της έκδοσης αποτελεσμάτων από το ΑΣΕΠ οφείλει να προβληματίσει την κυβέρνηση, αλλά και τις υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις του τόπου, αφού πλέον είναι πασιφανής η αναξιοπιστία της προαναφερθείσης Ανεξάρτητης Αρχής, τουλάχιστον ως προς την τήρηση εκ μέρους της των απαιτούμενων προθεσμιών.


4. Μείωση εξεταστέας ύλης στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα
Επιβάλλεται να μειωθεί η εξεταστέα ύλη στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα των ΕΠΑΛ, των οποίων η διδασκαλία ξεκίνησε καθυστερημένα (έως και 4 μήνες) λόγω της μη έγκαιρης πρόσληψης μονίμων εκπαιδευτικών, που διδάσκουν τα μαθήματα αυτά.


5. Ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα
Επανερχόμαστε και καταθέτουμε εκ νέου την πρόταση μας για το ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα. Θεωρούμε ότι για παιδαγωγικούς κυρίως λόγους, αλλά και για άλλους λόγους (υγειονομικούς και άλλους), επιβάλλεται η δημιουργία 25 μελών τμημάτων το μέγιστο, 20 μελών τμημάτων στις κατευθύνσεις (για την καλύτερη προετοιμασία των μαθητών, εν’ όψει των Πανελλαδικών Εξετάσεων) και 10 μαθητών ανά καθηγητή στα εργαστήρια( για καλύτερη πρακτική εξάσκηση των μαθητών, αλλά και για λόγους ασφαλείας).
Η απόφαση του τέως Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σπηλιωτόπουλου για 25μελή τμήματα το μέγιστο λόγω της νέας γρίπης, πρέπει να αποκτήσει μόνιμο χαρακτήρα, με μοναδική εξαίρεση τα σχολεία, που η κτηριακή τους υποδομή δεν επιτρέπει την ανωτέρω μείωση.