Τετάρτη 20 Ιανουαρίου 2010

Τι είπε η Υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού Α. Γκερέκου για τη νέα τουριστική ταυτότητα της Ελλάδας

Η υφυπουργός Πολιτισμού και Τουρισμού, κα Aντζελα Γκερέκου, συμμετείχε χθες στις εργασίες του 5ου Forum Exceltur για τον Τουρισμό που διεξάγεται στη Μαδρίτη.
Το Forum αυτό συνδιοργανώνεται από το Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού (UNWTO) και την Exceltur έχει ως θέμα τις "Προοπτικές και Προκλήσεις για την Τουριστική Ανάκαμψη το 2010-2011" και συμμετέχουν υπουργοί Τουρισμού από όλο τον κόσμο.
Ειδικά αυτή την περίοδο που η Ισπανία έχει την Προεδρία της ΕΕ, το επίπεδο των............
συμμετοχών είναι σε ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο, ενώ ειδικό βάρος έχει δοθεί σε συζητήσεις σχετικές με τους τρόπους με τους οποίους μπορεί η τουριστική βιομηχανία να υπερβεί τις δυσμενείς συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί από την παγκόσμια οικονομική κρίση, στην ποιότητα του τουριστικού προιόντος και την σημασία της τουριστικής εκπάιδευσης για την μεγαλύτερη απόδοση και προσαρμογή των στελεχών του κλάδου στα νέα δεδομένα της αγοράς, καθώς και στην υποστήριξη του τουριστικού προιόντος από τις τράπεζες και τις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.
Με παρέμβασή της στο Tourism Leadership Forum, σχετικά με την ελληνική πολιτική για τον Τουρισμό, η κα Γκερέκου, τόνισε: "Το 2009 ήταν ένα πολύ δύσκολο έτος για τον τουρισμό και ειδικά για τις χώρες της ευρωζώνης. Το σημαντικότερο είναι ότι έχουμε δημιουργήσει ένα περιεκτικό στρατηγικό σχέδιο, που μας επιτρέπει να αντιμετωπίσουμε δυσκολίες για τα ερχόμενα έτη. Η βασική πρόκληση για εμάς είναι να μειώσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο τη γραφειοκρατία, να επενδύσουμε στον πράσινο τουρισμό και να επανακαθορίσουμε το τουριστικό προϊόν μας. Ο στόχος μας είναι να κάνουμε την Ελλάδα έναν δωδεκάμηνο τουριστικό προορισμό, σπάζοντας το φαινόμενο της εποχικότητας του ελληνικού τουρισμού και επενδύοντας σε νέες πολιτικές μεταφορών και ιδίως αερομεταφορών. Σε αυτό το πλαίσιο, έχουμε ήδη συστήσει ομάδα εργασίας με το Υπουργείο Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων για το συγκεκριμένο θέμα. Η Ελλάδα θα επενδύσει στα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, τις αμέτρητες επιλογές που μπορούμε να προσφέρουμε στον παγκόσμιο ταξιδιώτη, ένα ποικιλόμορφο και μοναδικό τουριστικό προϊόν: 6.000 νησιά, 15.000 χιλιόμετρα ακτογραμμής, ένα μεσογειακό κλίμα, τοπικά προϊόντα, μία μοναδική γεωστρατηγική τοποθεσία, και μία μεγάλη πολιτισμική παράδοση. Θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε ώριμους, παραδοσιακούς τουριστικούς προορισμούς όπως η Κέρκυρα, η Ρόδος, η Χαλκιδική, η Κρήτη και η Mύκονος με νέες καινοτόμες προτάσεις, ενίσχύοντας την τουριστική τους ταυτότητα. Παράλληλα όμως, ενισχύουμε και τα μικρότερα νησιά μας, καθώς και την ευρύτερη ηπειρωτική ενδοχώρα.


Και σε αυτό το σημείο θέλω να τονίσω κάτι: θέλουμε οι φίλοι και οι συνεργάτες μας να καταλάβουν ότι το τουριστικό μας προϊόν δεν περιορίζεται στο `μοντέλο ήλιος-θάλασσα`. Πράγματι, η ελληνική ηπειρωτική χώρα, με τα όμορφα βουνά μας, έχει ένα μοναδικό πλεονέκτημα για την ανάπτυξη των ειδικών μορφών τουρισμού, την επέκταση της τουριστικής περιόδου και την ανάπτυξη μορφών χειμερινού τουρισμού. Τώρα, επιτρέψτε μου να αναφερθώ στην «πράσινη οικονομία», η οποία αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της νέας μας στρατηγικής για τον τουρισμό. Σε περιόδους οικονομικής κρίσης, «ή αλλάζουμε, ή βουλιάζουμε». Γι`αυτό, αν και ακόμα προβάλλουμε το πρότυπο «θάλασσας και ήλιου», πρέπει τώρα να κάνουμε περισσότερα, και να βελτιωθούμε. Για μας, η απάντηση στην κρίση είναι ο «πράσινος τουρισμός». Αυτό το πρότυπο-στόχος στηρίζεται στην προώθηση μιας πράσινης οικονομίας στον τουρισμό. Περιλαμβάνει την προστασία και την ανάπτυξη των φυσικών πόρων και της κληρονομιάς μας. Την παραγωγή μιας νέας, τουριστικής ταυτότητας βασισμένης στην `πράσινη` ανάπτυξη. Συγκεκριμένα, μεταξύ των άλλων, η νέα τουριστική ταυτότητα περιλαμβάνει: 1. ένα νέο νομικό πλαίσιο για την καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, 2. χρήση εναλλακτικών πηγών ενέργειας, 3. δημιουργία ενός διοικητικού τουριστικού πρωτοκόλλου επικεντρωμένου στον πελάτη, 4. κίνητρα για επενδύσεις στον πράσινο τουρισμό, συνεργασία με τον ευρύτερο ιδιωτικό και δημόσιο τομέα, αλλά και συνέργειες με τους τομείς του πολιτισμού και αθλητισμού. Αυτά θα οδηγήσουν βαθμιαία στις νέες μορφές τουρισμού όπως είναι ο ευρύτερος θαλάσσιος τουρισμός, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο αγροτικός τουρισμός, ο γαστρονομικός και ο οινικός τουρισμός, ο θρησκευτικός τουρισμός, και ο αθλητικός τουρισμός. Προς αυτή την κατεύθυνση, έχουμε κάνει ήδη κάνει επαφές με επενδυτές από τον ιδιωτικό τομέα, τον οποίο καλούμε να διαδραματίσει έναν κρίσιμο ρόλο και παραμένουμε ανοικτοί σε νέες προτάσεις ώστε μαζί, δημόσιος και ιδιωτικός τομέας, να χτίσουμε το μέλλον του ελληνικού τουρισμού". Σε ερώτηση που έθεσε στην κα Γκερέκου ο εκτελεστικός διευθυντής του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού, Marcio Favilla, σχετικά με τις προοπτικές που αναδύονται μετά από τη σύνδεση των Υπουργείων Τουρισμού και Πολιτισμού στην Ελλάδα, η υφυπουργός επισήμανε: "Πράγματι, σχεδιάζουμε τώρα μια νέα μακροπρόθεσμη και δημιουργική πολιτική για τον τουρισμό, βασισμένη στις δυναμικές συμπράξεις μεταξύ του πολιτισμού και του τουρισμού. Κύριος στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα πολύ δυναμικό τουριστικό προϊόν που θα προσφέρει την υψηλότερη ποιότητα υπηρεσιών. Ο νέος μακροπρόθεσμος στόχος μας, είναι η επαναδιαφήμιση της όμορφης χώρας μας σε αυτό που πιστεύουμε ότι είναι και το ισχυρότερο πλεονέκτημά μας: ποιοτικές τουριστικές υπηρεσίες, που προσφέρουν τον καλύτερο συνδυασμό των στοιχείων του πολιτισμού και του τουρισμού. Αυτό σημαίνει ότι πλέον μετακινούμαστε από το πρότυπο του μαζικού τουρισμού, προς το πρότυπο του ποιοτικού, πράσινου και βιώσιμου τουρισμού που κάνει την καλή χρήση των συγκριτικών μας πλεονεκτημάτων. Και συγκεκριμένα: ξεδιπλώνουμε τώρα την πλήρη δυνατότητα του ελληνικού τουρισμού, με τη δημιουργία συμπράξεων με όλους τους άλλους τομείς της δημόσιας διοίκησης και της τοπικής αυτοδιοίκησης, και κυρίαρχα με εκείνους που αντιπροσωπεύουν το συγκριτικό πλεονέκτημα της πολιτιστική μας κληρονομιάς. Έχοντας αυτό υπόψη, αναγνωρίζουμε και συνδέουμε την `εθνική σημασία` του πολιτισμού, και τη `επιχειρησιακή φύση` του τουρισμού. Με αυτό τον τρόπο, ο ένας τομέας αναμένεται για να ωφεληθεί από τον άλλο. Σε διεθνές επίπεδο, αυτό σημαίνει ότι ενδυναμώνουμε την σχέση μας με τους παραδοσιακούς μας τουριστικούς εταίρους, δίνουμε όμως και ιδιαίτερη προσοχή σε ανερχόμνες τουριστικές αγορές όπως η Ρωσία, η Κίνα και η Ινδία. Σε αυτόν τον τομέα, έχουμε ήδη κάνει επαφές με εκπροσώπους των ανωτέρω χωρών, που έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον για τη χώρα μας, αλλά και με στελέχη του ιδιωτικού τομέα. Ακόμη, με την ενοποίηση του πολιτισμού και του τουρισμού, μπορούμε τώρα να επιτύχουμε την μέγιστη αξιοποίηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων, εξαλείφοντας τα φαινόμενα της γραφειοκρατικής επικάλυψης μεταξύ των δύο τομέων που κάποιες φορές οδήγησαν σε ανεπάρκειες. Ένα πρώτο συγκεκριμένο παράδειγμα της στρατηγικής μας ενσαρκώνεται στην απόφασή μας να ονομάσουμε αυτό το έτος, το 2010, ως `Έτος Μαραθώνα`. Αυτό θα σηματοδοτήσει μια ευνοϊκή συνθήκη για την ανάδειξη της σύμπραξης μεταξύ του τουρισμού και του πολιτισμού. Ένα δεύτερο παράδειγμα της στρατηγικής μας, είναι το νέο μουσείο της Ακρόπολης στην Αθήνα, το οποίο έχει προσελκύσει ήδη 1.500.000 επισκέπτες. Και σε αυτό επιθυμώ να σας προσκαλέσω όλους προσωπικά, να έρθετε να δείτε από κοντά αυτό το πολύ μεγάλο έργο που στεγάζει κάποια από τα σημαντικότερα αριστουργήματα της κλασικής αρχαιότητας".


ΠΗΓΗ:http://www.traveldailynews.gr